Unitronics

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
bryouknow
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Unitronics

Berichtdoor bryouknow » 24 Sep 2014 20:50

Iemand advies over dit aandeel?

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Re: Unitronics

Berichtdoor wimilio » 03 Jan 2015 10:18

Bij unitronics is er een grote koper aan de gang op 1 euro.

De voorbije weken en maanden heeft die al 250,000 stuks opgekocht.

Waarschijnlijk unitronics zelf.

Het valt mij trouwens op dat ze hun resultaten steeds minimaliseren.

Immers, hoe slechter de resultaten , hoe meer verkopers en hoe meer zij goedkoop kunnen binnenhalen...

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wimilio » 05 Feb 2015 21:34

Die koper van 40000 stuks gaat alsmaar hoger om zijn stukken te krijgen. Nu biedt hij al op 1.06 euro en hij komt van 1.00 euro, vreemd, niet?

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 57

Berichtdoor rikvanlooy » 18 Feb 2015 16:54

wimilio schreef:Bij unitronics is er een grote koper aan de gang op 1 euro.

De voorbije weken en maanden heeft die al 250,000 stuks opgekocht.

Waarschijnlijk unitronics zelf.

Het valt mij trouwens op dat ze hun resultaten steeds minimaliseren.

Immers, hoe slechter de resultaten , hoe meer verkopers en hoe meer zij goedkoop kunnen binnenhalen...

Het klopt helemaal niet dat ze hun resultaten minimaliseren.

Ze hebben hun site aangepast en de CEO is behoorlijk enthousiast.

De jaarresultaten zullen maar gepubliceerd worden in maart 2015, maar nu meldt hij al dat er behoorlijk wat groei is : I am pleased to report that we at Unitronics continued our impressive growth trend in 2014, placing us in the Deloitte Technology Fast50 Ranking for 2014. This past year saw true achievements, and also brought us a number of exciting new challenges. Unitronics met important goals for both Automated Solutions and for our Products Division.

Bovendien is hij zeer positief wat 2015 betreft : We look forward to the coming year, 2015, with the utmost confidence in Unitronics continued growth and success.

Het zou een beetje dom van hem zijn indien de resultaten slecht zouden zijn om zo'n statements te maken.

Unitronics koopt helemaal niet aan. Ze zouden het wel vermelden. Het zijn waarschijnlijk Amerikanen die aankopen (succesvolle parking solutions in de USA + sterke dollar = goed moment om in te stappen).

Die nieuwe koper(s) zal blijven zitten op zijn aandelen. De free float wordt kleiner en kleiner.

Het is gewoon wachten op de resultaten van 2015 en het dividend van 2015. Over 15 maanden zullen we heel wat meer weten. De 2014 resultaten zullen niet veel netto-winst tonen, maar wel een behoorlijke stijging van de omzet (op zijn minst 10 % groei) en de operationele winst (ik hoop op meer dan 20 % extra).

Het aandeel is niet duur (1/3 winst; 3,5 keer de cash flow). De CEO zal pas verkopen wanneer hij op zijn minst 1 keer de omzet krijgt. Hij kan dit echter enkel wanneer de netto-winst veel hoger zal zijn. Dit zal pas in 2016 zo zijn (er zijn 5 à 6 kwartalen nodig om de parking solutions in de boeken op te nemen). Geduld zou wel eens belangrijk kunnen zijn bij dit aandeel. Maar het zal waarschijnlijk behoorlijk opbrengen. Ik schat op een verkoopprijs tussen 3 en 4 EUR in 2016 of 2017.

We zullen zien of ik gelijk zal krijgen. Ik raad iedereen aan om niet te verkopen aan deze prijzen. Het is niet het moment.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wimilio » 26 Feb 2015 12:53

Nu vrijdagavond 20h00 in Dikke Mee, een beursbabbel met Ourasi. ik zal er alvast zijn, wees welkom!

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wimilio » 26 Feb 2015 12:54

en nu staat die grote koper al op 1.10 en nog niemand die wil verkopen

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor rikvanlooy » 04 Mar 2015 11:09

wimilio schreef:en nu staat die grote koper al op 1.10 en nog niemand die wil verkopen

Die "gast" wenst echt alles op te kopen, maar steeds met een limiet. Indien ik nu een aankooporder zou plaatsen voor zo'n 10.000 aandelen tegen een koers die 0,01 euro boven zijn koers zit, zal hij/zij zijn koers aanpassen en er ook met 0,01 boven gaan. Er zijn weinig verkopers en aankopers in het orderboek.

De free float is bij Unitronics nog kleiner dan bij Payton Planar. Paniekaankopen zullen bij Unitronics nog een groter effect hebben. Niettemin is het gemiddeld volume de laatste maanden groter dan bij Payton Planar. Er zijn al honderduizenden aandelen van eigenaar veranderd de laatste 2 maanden. Ik kan mij niet voorstellen dat de resultaten slecht zullen zijn. Er zijn mensen die blijkbaar meer weten (grote nieuwe orders, goede resultaten, notering in de USA, nieuwe investeerders in de USA, ... ).

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wimilio » 04 Mar 2015 11:23

Ook hier zijn de limieten geblokkeerd. Er kan nu gehandeld worden boven 1,1 euro. Zou ze iemand contact opnemen met binck of Euronext?

Triestig in feite, is al 3 weken zo. Er is zelfs al een koper geweest op 1.20 euro maar na een week heeft hok ingetrokken . Zo zal hij zijn stukken wel krijgen aan 1.1

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wimilio » 05 Mar 2015 07:28

allez, limieten zijn blijkbaar nu wel aangepast.

Wat de voorbije 3 weken niet kon, kan nu wel.

Ben benieuwd naar de resultaten, maar deze zijn meestal heel ondoorzichtig.

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor rikvanlooy » 05 Mar 2015 08:30

wimilio schreef:Ben benieuwd naar de resultaten, maar deze zijn meestal heel ondoorzichtig.

Wat bedoel je met ondoorzichtige resultaten ? We krijgen toch alle details. Wat wens je meer als gegevens te krijgen ? We kunnen de ceo altijd vragen om de communicatie wat aan te passen.

De resultaten zullen natuurlijk goed zijn. De dollar is gestegen tov de NIS. De euro is gedaald tov de NIS. Dit betekent dat de verkopen in USA meer waard worden, de kosten zijn grotendeels in NIS. De omzetting van NIS naar EUR zal in ons voordeel zijn. Kijk maar eens naar de resultaten van Payton (spectaculaire verbetering in het vierde kwartaal).

In Israël stond het aandeel Unitronics gisteren op een bepaald moment 23 % hoger (eindigde 10 % hoger op het einde van de dag). Het aandeel is veel gestegen op een korte periode op de Israëlische beurs. Geloof jij nu echt dat die blind kopen ? Zij weten natuurlijk al de resultaten. Ook op de Brusselse beurs zijn er grote orders uitgevoerd. Ik ben niet naiëf.

We moeten natuurlijk wel kijken naar de omzet, de operationele winst en de ebitda. De netto-winst zal dalen in het vierde kwartaal omdat de 3 mijloen NIS (uitzonderlijke financiële kost) opgenomen zullen worden in de boeken. Er zal dus nog geen dividend uitgekeerd worden.

De netto-winst 2015 zou in principe veel beter moeten worden (geen 5 miljoen NIS uitzonderlijke kosten). Dan zullen we ook een dividend ontvangen. De ceo ziet het sowieso wel zitten (zeer optimistische taal op zijn site) wat 2015 betreft.

Ik ben vooral benieuwd hoeveel "parkings" ze verkocht hebben. Het duurt wel 5 à 6 kwartalen vooraleer een project volledig in de boeken opgenomen worden.