Moury Construct

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Alian
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 9

Re: Moury Construct

Bericht door Alian »

rikvanlooy schreef:
06 apr 2021 09:18
[quote=doorwinterd post_id=539400 time=<a href="tel:1617200715">1617200715</a> user_id=1038]
[quote=rikvanlooy post_id=538739 time=<a href="tel:1616761481">1616761481</a> user_id=2673]
Ik vraag me dan ook af of er geen nieuwe financiële directeur is.
Wegvallen van Georges Moury(2019) zal mss ook mee te maken hebben.
[/quote]
Dat zou inderdaad wel eens het verschil kunnen maken. Georges was veel te voorzichtig. Het aandeel deed het dan ook niet goed de laatste 5 à 6 jaar. Vorig jaar maart konden we kopen aan 135 EUR. Een half decennium daarvoor konden we kopen aan 135 EUR. Dus dat was dus "genen vetten". Enkel het dividend leverde ons iets op. Moury was gedurende 5 à 6 jaar gewoon een slechte investering.
[/quote]

Er zijn zo van die aandelen die jaren onder hun faire waarde noteren, maar eens of laatst evolueren die toch naar boven. Is dit daarom een slechte investering? In de optiek van iets kopen en direct winst willen maken inderdaad, in de optiek van de lange termijn denk ik niet. Je krijgt er een mooi dividend voor als wachtgeld. Soms laten mensen jaren aan een stuk duizenden euro’s op de spaarrekening staan zonder omzien en stellen zich nooit de vraag of dit nu goed of slecht was, voor een aandeel vertrekt men blijkbaar uit een andere perceptie!

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 264

Bericht door Investor »

Alian schreef:
06 apr 2021 10:29
rikvanlooy schreef:
06 apr 2021 09:18
[quote=doorwinterd post_id=539400 time=<a href="tel:1617200715">1617200715</a> user_id=1038]
[quote=rikvanlooy post_id=538739 time=<a href="tel:1616761481">1616761481</a> user_id=2673]
Ik vraag me dan ook af of er geen nieuwe financiële directeur is.
Wegvallen van Georges Moury(2019) zal mss ook mee te maken hebben.
Dat zou inderdaad wel eens het verschil kunnen maken. Georges was veel te voorzichtig. Het aandeel deed het dan ook niet goed de laatste 5 à 6 jaar. Vorig jaar maart konden we kopen aan 135 EUR. Een half decennium daarvoor konden we kopen aan 135 EUR. Dus dat was dus "genen vetten". Enkel het dividend leverde ons iets op. Moury was gedurende 5 à 6 jaar gewoon een slechte investering.
[/quote]

Er zijn zo van die aandelen die jaren onder hun faire waarde noteren, maar eens of laatst evolueren die toch naar boven. Is dit daarom een slechte investering? In de optiek van iets kopen en direct winst willen maken inderdaad, in de optiek van de lange termijn denk ik niet. Je krijgt er een mooi dividend voor als wachtgeld. Soms laten mensen jaren aan een stuk duizenden euro’s op de spaarrekening staan zonder omzien en stellen zich nooit de vraag of dit nu goed of slecht was, voor een aandeel vertrekt men blijkbaar uit een andere perceptie!
[/quote]

Hoe extremer de situatie op de financiële markten qua oververhitting in sommige sectoren, hoe meer ik me comfortabel voel bij aandelen zoals Moury Construct waar het neerwaartse risico beperkt en de startreturn op de investering hoog is.
Is zoals Alain zegt: je kan hopen dat men onmiddellijk meer betaalt voor een aandeel & dan voel je je de koning te rijk. Ofwel gebeurt er weinig, maar verbeteren de onderliggende bedrijfsresultaten en krijg je later een stevige re-rating. Niet vergeten dat Moury sinds 2000 de Nasdaq & S&P-500 met gemak heeft verslagen qua price return en al zeker op total return vlak.

Sinds 2018 zit er een serieuze dynamiek in het orderboek en de winstgevendheid van hun activiteiten. Da's de reden geweest van de mooi gestegen beurskoers, samen met een blijvend aantrekkelijke waardering. Maandelijks sparen met Moury zal in mijn ogen meer opleveren de komende jaren dan een belegging in een wereldwijde tracker.

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Bericht door aossa »

Er is ook nog de afsplitsing van Immo Moury geweest!

fractale
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 95

Moury Construct: analyse van Hamish Maertens

Bericht door fractale »

een doeltreffend analyse van Hamish Maertens, een onafhankelijk topanalist

https://spaarvarkens.be/een-mooi-famili ... else-beurs

mvg

Plaats reactie