Moury Construct

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 264

Re: Moury Construct

Bericht door Investor »

Aan €400 mogen ze de mijne hebben :lol: :lol:

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 75

Bericht door rikvanlooy »

Investor schreef:
29 mar 2021 12:07
Je zou dus verkopen aan een koers winst van 17 bij een bedrijf met 135 EUR cash. Ik verkoop zelfs niet aan een koers van 400 EUR.

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 342

Bericht door doorwinterd »

Dat we vooral blij mogen zijn dat MC de voorbije jaren niet met een aalmoes van de beurs werd gehaald.
20j geleden stonden de fixingmarkten (sa-da) vol met pareltjes, inschrijvingsrechten, certificaten en oude holdings met waanzinnige kortingen.
Er schiet zo goed als niets meer van over.
RogierBa liked last!
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 342

Bericht door doorwinterd »

rikvanlooy schreef:
26 mar 2021 13:24
Ik vraag me dan ook af of er geen nieuwe financiële directeur is.
Wegvallen van Georges Moury(2019) zal mss ook mee te maken hebben.
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

rikvanlooy schreef:
31 mar 2021 10:40
Investor schreef:
29 mar 2021 12:07
Je zou dus verkopen aan een koers winst van 17 bij een bedrijf met 135 EUR cash. Ik verkoop zelfs niet aan een koers van 400 EUR.
Was ironisch bedoeld :)
Zou met niet verbazen dat ze binnen 3 jaar de €500+ aantikken. Ben benieuwd of ze hun hoge operationele marge kunnen blijven behouden in combinatie met mooie omzetgroei. Als ze daarin slagen, dan kan het nog sneller gaan :D

Geen intentie om te verkopen, tenzij we op €400 staan met halfjaarcijfers, dan zijn er andere opportuniteiten die een betere startyield geven.

geebee
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door geebee »

Investor schreef:
31 mar 2021 16:50
Zou met niet verbazen dat ze binnen 3 jaar de €500+ aantikken.
Niet kwalijk bedoeld en in een andere categorie maar ik heb dergelijke vooruitzichten ook nog gehoord over een aandeel waar ik nu dik verlies op draai ... mijn MC maakt dat maar gedeeltelijk goed ... het begint met g ... en eindigt op alapagos ... het kon daar ook niet misgaan en het werd ook de lucht ingerekend door de die-hards.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

geebee schreef:
31 mar 2021 17:28
Investor schreef:
Niet kwalijk bedoeld en in een andere categorie maar ik heb dergelijke vooruitzichten ook nog gehoord over een aandeel waar ik nu dik verlies op draai ... mijn MC maakt dat maar gedeeltelijk goed ... het begint met g ... en eindigt op alapagos ... het kon daar ook niet misgaan en het werd ook de lucht ingerekend door de die-hards.
Je vergelijkt een mislukt biotechbedrijf met een onderneming met bewezen staat van dienst die geen cash verbrandt maar wel geld oplevert...

geebee
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door geebee »

Investor schreef:
31 mar 2021 18:05
geebee schreef:
31 mar 2021 17:28
Investor schreef:
Je vergelijkt een mislukt biotechbedrijf met een onderneming met bewezen staat van dienst die geen cash verbrandt maar wel geld oplevert...
Vandaar dat ik ook sprak over een "andere categorie" ... doch op dat moment was het nog verre van een "mislukt" biotechbedrijf ... alles kan verkeren, vergeet vooral dat niet ... vandaag iedereens favoriet en morgen de risee van de boel ... keep that in mind ! Mocht alles zo eenvoudig zijn dan waren we allen stinkend rijk, niet ?

Alian
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 9

Bericht door Alian »

Geebee, Galapagos was verre van mislukt zegt u op een bepaald moment. Ze hadden wel vooruitbetalingen maar ook niks meer en alles was in de voorwaardelijke wijs, er was effectief nog niks van verdienmodel, dus juist cash verbranden en niks verdienen en de rest is gekend. Dus Moury verdiend cash, was vroeger zo en nu nog altijd en zal altijd zo blijven, dit is het grote verschil met al die hype aandelen. Daar zitten fundamenten van gewapend beton onder en Galapagos was gebouwd op los zand!
Maar natuurlijk zijn zo een waardevaste aandelen niet hot en is er geen reclame over gemaakt en wil ze niemand. Maar als je een beetje tussen de regels kan lezen van mensen die het kunnen weten zou de keuze toch duidelijk moeten zijn!
To be or not to be that’s the question!

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door rikvanlooy »

doorwinterd schreef:
31 mar 2021 16:25
rikvanlooy schreef:
26 mar 2021 13:24
Ik vraag me dan ook af of er geen nieuwe financiële directeur is.
Wegvallen van Georges Moury(2019) zal mss ook mee te maken hebben.
Dat zou inderdaad wel eens het verschil kunnen maken. Georges was veel te voorzichtig. Het aandeel deed het dan ook niet goed de laatste 5 à 6 jaar. Vorig jaar maart konden we kopen aan 135 EUR. Een half decennium daarvoor konden we kopen aan 135 EUR. Dus dat was dus "genen vetten". Enkel het dividend leverde ons iets op. Moury was gedurende 5 à 6 jaar gewoon een slechte investering.

Plaats reactie