Moury Construct

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Kevke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Re: Moury Construct

Bericht door Kevke »

Investor schreef:
24 mar 2021 14:25
Onderstaande screenshot van occasionele persberichten aangaande inkoop eigen aandelen.
Hoeveel aandelen hebben ze dan ingekocht ?
Vindt het ni terug en men Frans is ni top 😋

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 342

Bericht door doorwinterd »

Ben nog steeds stevig aandeelhouder maar heb het door de jaren niet kunnen laten om af en toe mijn 'gemiddelde akp' te verlagen.
Van mijn vriendin kreeg ik steevast te horen, 'ik hou de mijne gewoon bij, ik was er goed mee'.
Voor de eerste keer klonk het, 'als het nog wat stijgt mag max 1/4de weg' :)
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

against the wind
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 85

Bericht door against the wind »

doorwinterd schreef:
25 mar 2021 02:13
Ben nog steeds stevig aandeelhouder maar heb het door de jaren niet kunnen laten om af en toe mijn 'gemiddelde akp' te verlagen.
Van mijn vriendin kreeg ik steevast te horen, 'ik hou de mijne gewoon bij, ik was er goed mee'.
Voor de eerste keer klonk het, 'als het nog wat stijgt mag max 1/4de weg' :)
Amai, jij hebt er een Gouden, als die ook nog de was en strijk enz...enz... doet natuurlijk

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 264

Bericht door Investor »

Alian schreef:
24 mar 2021 19:59
Investor zegt dat je koersdoelen dient te stellen en niet kopen tegen gelijk welke prijs.
Dit lijkt mij toch soms moeilijk realiseerbaar. De koers staat nu op 236, jullie geven koersdoelen af van 295 á 330 euro, de kans lijkt mij dan klein dat de koersen gaan terugvallen naar pakweg 200 euro, wat een koersdoel dient men dan in te stellen?
Als men al een pakket in bezit heeft kan men de kat uit de boom blijven kijken, maar bij aankoop van de eerste aandelen dient men toch ergens in te stappen. Soms is het moeilijk om jullie te volgen, het doel ligt op 330 euro maar men wil niet instappen op 236 euro, dit snap ik niet maar zal wel aan mijzelf liggen!
Om hier nog even op terug te komen: bijkopen op 250 met 330 als conservatief koersdoel is nog steeds 32 pct upside. Grote kans dat de IRR dan op 11+ pct zit. Indien je weinig alternatieven vindt met zo’n internal rate of return, dan mag je bijkopen. Da’s een andere invalshoek dan bepaalde aankooplimieten stellen.
Alian liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 575

Bericht door reteiP »

Kevke schreef:
24 mar 2021 20:45
Investor schreef:
24 mar 2021 14:25
Onderstaande screenshot van occasionele persberichten aangaande inkoop eigen aandelen.
Hoeveel aandelen hebben ze dan ingekocht ?
Vindt het ni terug en men Frans is ni top 😋
download/file.php?id=12385

Het verschil tussen die 2 getallen

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

Beurswijzer (gratis versie van De Belegger, gewoon via incognito venster openen):

Allez, die zijn ook laat met hun commentaar (of wat had je verwacht van De Belegger?)

Moury Construct blijft het doen zonder ongelukken (strikte opvolging werven) en de stevige marges vormen een serieuze buffer voor tegenslagen. U mag nog bijkopen omwille van de gezonde balans en tegelijk het mooie groeiende dividend.

De bouwgroep Moury Construct zag de omzet stabiliseren over het boekjaar 2020, maar operationeel levert de groep steeds betere resultaten af. De bedrijfswinst steeg met 37,2%. De groep behaalt nu al een bedrijfsmarge van 8%, wat in de sector een van de hoogste is. De hogere marges zorgden voor een aanwas met 51,8% van de winst tot 23,1 EUR p.a. Nodeloos te zeggen dat de groep goed bij kas zit en dus het dividend makkelijk kan verhogen. In juni zal de groep 7 EUR p.a. (+12%) uitkeren aan de aandeelhouders. Het orderboek dikte ook stevig aan tot 179 mln. EUR of bijna 1,4 keer de omzet. De bouw van een nieuwe school in Fleurus en de bouw en renovatie van 5 zwembaden staat op het programma.

Nog een sprong van een zotte koper en er staat 300 :lol: :lol: :lol:

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 575

Bericht door reteiP »

Zwembaden is wel high risk high return in de bouw.
Prijzen gaan daar een stuk hoger, maar de risico's op problemen (en aansprakelijkheid achteraf) zijn ook hoger.
Nu goed, als ze daar duidelijk op focussen is het in feite een goeie zaak. Want puur zakelijke bouwprojecten hebben veel kleinere marges.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

reteiP schreef:
26 mar 2021 12:36
Prijzen gaan daar een stuk hoger, maar de risico's op problemen (en aansprakelijkheid achteraf) zijn ook hoger.
Nu goed, als ze daar duidelijk op focussen is het in feite een goeie zaak. Want puur zakelijke bouwprojecten hebben veel kleinere marges.
Brutomarge is in H2 zeer sterk gestegen, ben benieuwd in hoeverre ze die kunnen handhaven met cost inflation voor dit jaar. Als een shift naar minder zakelijke projecten zoals je zegt hogere marges oplevert, dan kan daar een mooie surprise in zitten. Veiligheidshalve gerekend met een gross margin van 19% voor dit jaar en een geleidelijke afname naar 18,2%.

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 75

Bericht door rikvanlooy »

Investor schreef:
26 mar 2021 12:46
reteiP schreef:
26 mar 2021 12:36
Brutomarge is in H2 zeer sterk gestegen, ben benieuwd in hoeverre ze die kunnen handhaven met cost inflation voor dit jaar. Als een shift naar minder zakelijke projecten zoals je zegt hogere marges oplevert, dan kan daar een mooie surprise in zitten. Veiligheidshalve gerekend met een gross margin van 19% voor dit jaar en een geleidelijke afname naar 18,2%.
Het grote verschil zit hem natuurlijk in het financieel beleid. De operationele winst is 37,2 % gestegen, maar de financiële resultaten zijn met 530 % gestegen. Het is opvallend dat ze vermelden dat de winst komt van beleggingen die ze hoofdzakelijk vorig jaar gedaan hebben. Ze behaalden een rendement van 4 à 5 %. (ter info : in het verleden hebben ze nog verlies gemaakt op hun cash voorraad). Ik vraag me dan ook af of er geen nieuwe financiële directeur is. Moury Construct is eigenlijk een half beleggingsfonds. Met hun 135 EUR cash per aandeel kunnen ze veel geld verliezen of winnen. Indien ze 10/15 % verliezen op hun cash, hebben ze al bijna een totaal netto-verlies. Er is dus geen enkele zekerheid dat de totale resultaten goed zullen zijn de volgende jaren. Ze hadden beter eigen aandelen ingekocht. Die onderneming heeft nog altijd te veel cash. Dit is nu zeer duidelijk geworden door de laatst gepubliceerde financiële resultaten.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4683

Bericht door jens_dev »

Ze hebben gewoon tijdens de coronacrisis effecten gekocht en boeken over 2020 dus de niet-gerealiseerde meerwaarden.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Plaats reactie