Moury Construct

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 264

Re: Moury Construct

Bericht door Investor »

DonDraper schreef:
24 mar 2021 13:05
Tevreden dat ik vorige week ergens op een toenmalige all time high ben ingestapt. Kwaliteit koop je best gewoon meteen aan in plaats van te proberen timen.
Gewoon meteen kopen lijkt me nogal ongenuanceerd. Kan zijn dat het goed uitpakt op KT; kan zijn dat je jarenlang niks verdient. Je moet bepaalde doelen stellen: tot daar koop ik en niet verder. Mijn faire waarde voor Moury is verhoogd van €290 naar €330, maar ik koop niet bij voor eender welke prijs. Zeker nu enorm lastig als er maar 170 st. staan op €236. :lol:

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 575

Bericht door reteiP »

Ik heb mijn koersdoel ook gevoelig verhoogd, naar €325

Bij 10 P/E krijg je een koersdoel van €230,82 (nagenoeg de huidige koers)
En dus krijg je de €135 cash per aandeel er gratis bij...
Investor liked last!

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

reteiP schreef:
24 mar 2021 13:36
Ik heb mijn koersdoel ook gevoelig verhoogd, naar €325

Bij 10 P/E krijg je een koersdoel van €230,82 (nagenoeg de huidige koers)
En dus krijg je de €135 cash per aandeel er gratis bij...
Brutomarge is in 2020 wel sterk gestegen en personeelskosten als percentage van omzet gedaald. Dus ik zie wel een normalisatie in de recurrente FCF-marge (ca. 4,7% in m'n DCF-assumpties). Maar dan nog, een conservatieve WACC van 11%, geen g-waarde, de verwachte kaspositie van 2021 erbij en een licht gedaalde share count maken dit een solid buy. Zeer sterk orderboek doet me denken aan dezelfde situatie eind 2017 en 2018. Wat volgde was een heuse rally die nog steeds aan vaart wint vandaag 8-)
rikvanlooy liked last!

fundamentalist
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door fundamentalist »

Ik lees in het persbericht niets over het gedaald aantal uitstaande aandelen. Ik neem aan dat dit door het bedrijf aangekochte en vernietigde aandelen zijn ? Heeft iemand hier meer details over ?

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

fundamentalist schreef:
24 mar 2021 13:45
Ik lees in het persbericht niets over het gedaald aantal uitstaande aandelen. Ik neem aan dat dit door het bedrijf aangekochte en vernietigde aandelen zijn ? Heeft iemand hier meer details over ?
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

fundamentalist
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door fundamentalist »

Investor schreef:
24 mar 2021 13:49
fundamentalist schreef:
24 mar 2021 13:45
inderdaad, dit merkte ik ook op.
Maar ik vroeg het in het kader van de sterke stijging van die aankopen en hoe die "verwerkt" worden.
2018: 50
2019: 780
2020: 1775 ???
Maar bij vorig persbericht (jaarresultaten 2019) bleef het aantal uitstaande aandelen gelijk.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

Onderstaande screenshot van occasionele persberichten aangaande inkoop eigen aandelen.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

Alian
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 9

Bericht door Alian »

Investor zegt dat je koersdoelen dient te stellen en niet kopen tegen gelijk welke prijs.
Dit lijkt mij toch soms moeilijk realiseerbaar. De koers staat nu op 236, jullie geven koersdoelen af van 295 á 330 euro, de kans lijkt mij dan klein dat de koersen gaan terugvallen naar pakweg 200 euro, wat een koersdoel dient men dan in te stellen?
Als men al een pakket in bezit heeft kan men de kat uit de boom blijven kijken, maar bij aankoop van de eerste aandelen dient men toch ergens in te stappen. Soms is het moeilijk om jullie te volgen, het doel ligt op 330 euro maar men wil niet instappen op 236 euro, dit snap ik niet maar zal wel aan mijzelf liggen!
Investor liked last!

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 249

Bericht door paljas »

Heb in het verleden al meermaals te zuinig willen zijn en gewacht op een lagere instapkoers. Of de markt willen timen, en daar aankopen op afstemmen Uiteindelijk dan niet ingestapt. Daar zijn er verschillende waar ik gigantische winsten heb gemist daardoor. (Facebook, Amazon, Lotus balverlies,...)

Als ik nu een aandeel bestudeer en het blijkt interessant/ondergewaardeerd te zijn, koop ik direct. Later kan ik dan bijkopen als het zakt, of (zoals bij moury) koop ik gewoon steeds hoger aan als er elders geld vrij komt, of inkomsten uit arbeid binnen komen.

PS: Dit is geen aankoopadvies voor Moury, gewoon een algemeen advies.
Laatst gewijzigd door paljas op 24 mar 2021 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Investor »

Alian schreef:
24 mar 2021 19:59
Investor zegt dat je koersdoelen dient te stellen en niet kopen tegen gelijk welke prijs.
Dit lijkt mij toch soms moeilijk realiseerbaar. De koers staat nu op 236, jullie geven koersdoelen af van 295 á 330 euro, de kans lijkt mij dan klein dat de koersen gaan terugvallen naar pakweg 200 euro, wat een koersdoel dient men dan in te stellen?
Als men al een pakket in bezit heeft kan men de kat uit de boom blijven kijken, maar bij aankoop van de eerste aandelen dient men toch ergens in te stappen. Soms is het moeilijk om jullie te volgen, het doel ligt op 330 euro maar men wil niet instappen op 236 euro, dit snap ik niet maar zal wel aan mijzelf liggen!
Ik doelde op Don Draper's stelling van: aankopen van kwaliteitsbedrijf moet je niet timen, gewoon onmiddellijk toeslaan. Tegen de gemiddelde koers van 2020 (weekgemiddelde) noteerde MOURY op €158 en dat was achteraf gezien tegen een recurrente free cash flow yield van 12,1%. Da's zeer goedkoop te noemen, vandaar de re-rating naar 236 nu. Maar in 2016 & 2017 noteerde het aandeel op 5,2% - 5,4% yield, dat was op dat moment te duur (en trok je totale CAGR naar beneden). En ook toen was Moury met die enorme cashpositie kwaliteit.

Je bekijkt een koersdoel als eventuele target, maar je moet ook zorgen dat je nog veiligheidsmarge hebt. Op €250 is er nog steeds stevige upside, zeker als blijkt dat je in september bij je halfjaarcijfers je doel mag bijstellen naar €380 (ik noem maar iets). Laatste aankoop hier dateert van begin maart op 200. Maar kan ook tijdelijk wat tegenzitten, who knows. Tegen de huidige koers noteert bedrijf tegen een genormaliseerde vrije kasstroom return van 8% - 9%, zeer aantrekkelijk maar uiteraard minder tempting dan die 12% van vorig jaar. Hangt ervan af wat je wenst als investeerder.

Plaats reactie