Moury Construct

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125

Re: Moury Construct

Bericht door rikvanlooy »

rikvanlooy schreef: ↑
06 feb 2024 12:14
Alian schreef: ↑
26 jan 2024 11:27
Blijkbaar groeiende interesse in Moury of is alles te herleiden tot aankoop door Indépendance die de koers ridicul vonden?
Ik blijf mij verbazen over Lotus Bakeries. De winst stijgt 25 % in 1 jaar en het aandeel stijgt met 50 % in 1 jaar. Op dit moment is het aandeel genoteerd aan een koers winst van iets minder dan 60. Moury Construct is genoteerd aan een koers winst van 7 en de winst stijgt meer dan bij Lotus. Blijkbaar gaat de markt er van uit dat de winstgroei van Moury niet houdbaar is op lange termijn en bij Lotus denkt men dat de stijging pas begonnen is. Om zo'n hoge koersen te verantwoorden, moet Lotus een enorme winstgroei kennen de volgende jaren (veel meer dan 25 %). Is dat eigenlijk realistisch ?
De mensen die ik aangemoedigd had om Lotus te verkopen en Moury Construct aan te kopen, vertellen mij dat ik er niets van ken. (BTW : geen enkel persoon heeft zijn Lotus-aandelen verkocht). Er is een blind geloof in Lotus Bakeries. Het aandeel kan nog veel hoger, volgens hen. Moury Construct staat nu genoteerd aan 436 EUR en Lotus Bakeries aan 9250 EUR. We zullen over 5 jaar nog eens zien wat de koersen zullen zijn.
josymar liked last!

DonDraper
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 85

Bericht door DonDraper »

Het 1 hoeft het andere niet uit te sluiten. Je kan ze ook gewoon beide hebben! ;)
Basis: etf's (33%) + holdings (36%)
Aanvulling: vastgoed (11%) + groei- en dividendwaarden (20%)
(zie profiel)

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 274

Bericht door Chukky2 »

09 feb 2024 11:11
Blijkbaar groeiende interesse in Moury of is alles te herleiden tot aankoop door Indépendance die de koers ridicul vonden?
Ik blijf mij verbazen over Lotus Bakeries. De winst stijgt 25 % in 1 jaar en het aandeel stijgt met 50 % in 1 jaar. Op dit moment is het aandeel genoteerd aan een koers winst van iets minder dan 60. Moury Construct is genoteerd aan een koers winst van 7 en de winst stijgt meer dan bij Lotus. Blijkbaar gaat de markt er van uit dat de winstgroei van Moury niet houdbaar is op lange termijn en bij Lotus denkt men dat de stijging pas begonnen is. Om zo'n hoge koersen te verantwoorden, moet Lotus een enorme winstgroei kennen de volgende jaren (veel meer dan 25 %). Is dat eigenlijk realistisch ?
De mensen die ik aangemoedigd had om Lotus te verkopen en Moury Construct aan te kopen, vertellen mij dat ik er niets van ken. (BTW : geen enkel persoon heeft zijn Lotus-aandelen verkocht). Er is een blind geloof in Lotus Bakeries. Het aandeel kan nog veel hoger, volgens hen. Moury Construct staat nu genoteerd aan 436 EUR en Lotus Bakeries aan 9250 EUR. We zullen over 5 jaar nog eens zien wat de koersen zullen zijn.
Kijk je gewoon naar de hoogte van de koersen ? Het 1 voeding , ander bouw, heeft toch totaal niets met elkaar te maken ?
Inbev - gimv- EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- van de velde-ageas
-econocom-IBA -Nyxoah-orange-prosus-umicore-xior-VGP-melexis.

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling

Chukky2 schreef: ↑
09 feb 2024 19:02
09 feb 2024 11:11
Kijk je gewoon naar de hoogte van de koersen ? Het 1 voeding , ander bouw, heeft toch totaal niets met elkaar te maken ?
Lotus Bakeries is veel duurder (kw van bijna 60) dan alle andere voedingsbedrijven. Enkel Lindt is ook behoorlijk duur (kw van iets meer dan 40). Mondelez bijvoorbeeld heeft een kw van 20. Er is zijn slechts een klein aantal bouwbedrijven die goedkoper zijn dan Moury Construct (kw van ongeveer 7). Dat betreffen dan voornamelijk Chinese bedrijven. Bouygues (12,3), North American Construction (11,8) en Vinci (15,5) zijn een stuk duurder. Hier klopt iets niet.

ILAD
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1526

Bericht door ILAD »

volgt iemand Koninklijke Heijmans NV

zeer gezond bouwbedrijf

https://finance.yahoo.com/quote/HEIJM.AS

groeten

ILAD
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1526

Bericht door ILAD »

ILAD schreef: ↑
15 feb 2024 12:14

zeer gezond bouwbedrijf

groeten
Bam groep publiceert beter dan verwachte cijfers

https://www.bam.com/sites/bamc/files/20 ... ericht.pdf

https://finance.yahoo.com/quote/BAMNB.AS?.tsrc=fin-srch

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling

15 feb 2024 12:54
15 feb 2024 12:14

zeer gezond bouwbedrijf

groeten
Bam groep publiceert beter dan verwachte cijfers

https://www.bam.com/sites/bamc/files/20 ... ericht.pdf

https://finance.yahoo.com/quote/BAMNB.AS?.tsrc=fin-srch
In het verleden heeft Moury Construct nog het dossier BAM bestudeerd. Uiteindelijk besloten ze om BAM niet over te nemen.

Invstr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 152

Bericht door Invstr »

In exact 1 maand resultaten.
Grote kans dat Moury ons weer zal verbazen:
  • Cash die oplevert door hogere rentes
    Ourth die voor het eerst effectief 6 maanden mee bijdraagt aan de nettowinst

Ik ga er dan ook vanuit dat de nettowinst op meer dan 62€ per aandeel uitkomt.
    Cash richting de 200€ per aandeel
    Orderboekje die goed gevuld is
Hoogstwaarschijnlijk dan weer enkele dagen koersstijgingen om dan weer 6 maand stabiel te blijven, kudde beleggers is toch een raar volkje

Alian
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Bericht door Alian »

Invstr schreef: ↑
20 feb 2024 11:35
In exact 1 maand resultaten.
Grote kans dat Moury ons weer zal verbazen:
  • Cash die oplevert door hogere rentes
    Ourth die voor het eerst effectief 6 maanden mee bijdraagt aan de nettowinst

Ik ga er dan ook vanuit dat de nettowinst op meer dan 62€ per aandeel uitkomt.
    Cash richting de 200€ per aandeel
    Orderboekje die goed gevuld is
Hoogstwaarschijnlijk dan weer enkele dagen koersstijgingen om dan weer 6 maand stabiel te blijven, kudde beleggers is toch een raar volkje
Klopt, maar als ze dit jaar weer dezelfde rit doen als vorig jaar valt dit best te pruimen! Weet niet of we ooit een realistische koers gaan zie bij Moury. De cijfers zijn op 29/03/24 als ik mij niet vergis.

Plaats reactie