Telenet Group

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 886

Re: Telenet Group

Bericht door wimvd »

Ik twijfelde op 29 EUR of ik nog ging instappen (gezien ik al behoorlijk wat Proximus heb, spreiding in sectoren weet je wel). Echter de bedrijven met fameuze dividendbeloftes liggen in België niet meer zo dik gezaaid. Je kan eigenlijk enkel terecht bij holdings, vastgoedbevaks ... en dan ben je quasi rond, een paar uitzonderingen zoals Solvay niet ten na gesproken. Dus toch een 1e pakketje gekocht. Mogelijks nog een 2e pakketje erbij, maar dan liefst wel in de lage 30-regionen. Ik ben nog altijd mijn dividendport aan het opbouwen ... mijn doel is een jaarlijks vast inkomen van 3000 EUR a 5000 EUR en Telenet mag daar nu aan mee helpen :D
Denjoe liked last!
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

HowToLoseMoney
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Bericht door HowToLoseMoney »

@wimdv:
Er zijn toch nog wel wat aandelen met een mooi dividend: Ageas, Econocom, Euronav. En dat zijn dan enkel diegene die ik in port heb, maar het klopt dat telecom traditioneel een mooi dividend betaalt.

Ik volg trouwens ook je redenering rond een jaarlijks vast inkomen, maar heb mijn ambitie wel wat hoger gelegd, doel is om te gaan naar een maandelijks vast inkomen van € 2500. Zo word je onafhankelijk van je job!

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Bericht door Relipul »

HowToLoseMoney schreef:
26 feb 2021 14:21
@wimdv:
Er zijn toch nog wel wat aandelen met een mooi dividend: Ageas, Econocom, Euronav. En dat zijn dan enkel diegene die ik in port heb, maar het klopt dat telecom traditioneel een mooi dividend betaalt.

Ik volg trouwens ook je redenering rond een jaarlijks vast inkomen, maar heb mijn ambitie wel wat hoger gelegd, doel is om te gaan naar een maandelijks vast inkomen van € 2500. Zo word je onafhankelijk van je job!
Wil ik ook, maar zal nog een tiental jaar goed moeten beleggen

HowToLoseMoney
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Bericht door HowToLoseMoney »

@Relipul: ik ook en dan moet het al meezitten. :)

Brammeke
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 522

Bericht door Brammeke »

En een beetje erbij aan 32,80.
gem: 33,834. Ik heb een "zee" van tijd. ;)

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Relipul »

Brammeke schreef:
03 mar 2021 11:08
En een beetje erbij aan 32,80.
gem: 33,834. Ik heb een "zee" van tijd. ;)
Zouden ze nog naar 30 eur gaan ook?
Ik sta hier mooi te blinken met mijn 36 eur

Sheridans
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 104

Bericht door Sheridans »

Relipul schreef:
03 mar 2021 20:37
Zouden ze nog naar 30 eur gaan ook?
Ik sta hier mooi te blinken met mijn 36 eur
Ik vind deze koers (zonder duidelijke reden) al te belachelijk voor woorden.
Zit in de Bel20, deftig dividend, redelijke vooruitzichten en blijft maar dalen met relatief lage volumes...
Als ze dan al richting 30 zouden gaan is het helemaal....
Euronav (9,09€ uitgestapt) koop ik terug aan 6€
Telenet (34,70€)
Galapagos (103,75€ gelukkig dan verkocht)
Biocartis (uitgestapt rond 6€ en zwaar verlies geleden) koop ik met plezier onder de 3,5€;)

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Relipul »

Maar gaan ze wel in de bel 20 blijven?
Ik las toch onlangs dat er op 19 maart ofzo een reshuffle aankomt en dat melexis kandidaat is om erin te komen ten nadele van telenet die op het randje balanceert om eruit te vallen.

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 120

Bericht door Feed the Muscle. »

Morgan Stanley heeft zijn favoriete aandelen in Europa bekendgemaakt, en daar staan enkele bekende Nederlandse namen tussen en ook één Belgisch aandeel.

Onder het thema 'cyclisch en redelijk gewaardeerd' wordt bijvoorbeeld ArcelorMittal genoemd.

Groei-aandelen tegen een redelijke prijs zijn onder meer AkzoNobel en Wolters Kluwer, maar ook Delivery Hero, de concurrent van het de Nederlandse maaltijdbezorger Just Eat Takeaway.

Onder de goedkope cyclische namen vinden we Royal Dutch Shell terug en Aalberts is een 'groene herstelkandidaat' volgens Morgan Stanley.

ArcelorMittal en Shell staan ook op de lijst met aandelen die interessant zijn, omdat ze ruimte hebben om door reorganisaties de winst op te voeren.

Aandelen die interessant zijn omdat ze veel marktaandeel kunnen winnen, zijn volgens de zakenbank Adyen en Basic-Fit.

Bij het thema Mid-caps vinden we naast de al eerder genoemde aandelen Aalberts en Basic-Fit ook Telenet terug.

Wie aandelen van Nederlandse bedrijven zoekt die zogezegd 'prijskracht' hebben, die kunnen zich volgens Morgan Stanley het beste wenden tot AkzoNobel en ASML.
Relipul liked last!
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Relipul »

Feed the Muscle. schreef:
05 mar 2021 16:51
Morgan Stanley heeft zijn favoriete aandelen in Europa bekendgemaakt, en daar staan enkele bekende Nederlandse namen tussen en ook één Belgisch aandeel.

Onder het thema 'cyclisch en redelijk gewaardeerd' wordt bijvoorbeeld ArcelorMittal genoemd.

Groei-aandelen tegen een redelijke prijs zijn onder meer AkzoNobel en Wolters Kluwer, maar ook Delivery Hero, de concurrent van het de Nederlandse maaltijdbezorger Just Eat Takeaway.

Onder de goedkope cyclische namen vinden we Royal Dutch Shell terug en Aalberts is een 'groene herstelkandidaat' volgens Morgan Stanley.

ArcelorMittal en Shell staan ook op de lijst met aandelen die interessant zijn, omdat ze ruimte hebben om door reorganisaties de winst op te voeren.

Aandelen die interessant zijn omdat ze veel marktaandeel kunnen winnen, zijn volgens de zakenbank Adyen en Basic-Fit.

Bij het thema Mid-caps vinden we naast de al eerder genoemde aandelen Aalberts en Basic-Fit ook Telenet terug.

Wie aandelen van Nederlandse bedrijven zoekt die zogezegd 'prijskracht' hebben, die kunnen zich volgens Morgan Stanley het beste wenden tot AkzoNobel en ASML.
Jammer dat er geen uitleg is waarom ze telenet in hun lijstje zien

Plaats reactie