Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Telenet Group

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1135
Contacteer:

Re: Telenet Group

Bericht door Wimpie85 »

RudyP schreef:
05 mar 2020 10:28
Dag iedereen,

Om vooruit te kijken en aandelen op te pikken die door Corona kunnen stijgen heb ik mijn ogen gericht op zowel Telenet, Orange als proximus. Waarom? Veel mensen zullen thuis zijn als de lijn wordt doorgetrokken met wat in Azië gebeurt, en nu ook in Italië. Thuiswerken wordt steeds frequenter en dan is het kijken wat we thuis nodig hebben om te werken en te ontspannen: internet. Maar ook televisie.

Het zijn diensten waar we niet voor naar buiten moeten.
Op die manier zouden meer pakketten/megabytes/etc verkocht kunnen worden.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Groet,
Rudy
OK, maar dat is slechts een tijdelijk fenomeen dat speelt natuurlijk.

Er heerst momenteel vooral consolidatie in de telecom-sector (weinig groei), toenemende concurrentie + is een kapitaalintensieve sector & dat lijkt me toch nog altijd het belangrijkste om te onthouden.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 114
Contacteer:

Bericht door wiedes »

Ik denk ook aan Telenet, denk dat zij voor de LT toekomst beter gewapend gaan zijn met hun packages dan Proximus.
Misschien nog beetje afwachten, denk dat we einde van deze week nog dieper zullen staan want we zijn nog niet aan de Coronapiek in ons land of onze buurlanden.
Ik weet ook niet of we zomaar mogen uitgaan van een V remonte éénmaal Corona onder controle. Economische schade zal groot zijn en remember Japan 1989, Nikkei ging tot bijna 40000 en is dan aan een daling begonnen die pas in 2004 stopte met een bodem rond de 7500 en is nooit terug hoger dan 24000 geraakt. Vergrijzing in Japan was één van de structurele oorzaken waarom motor nooit meer echt is aangeslagen. Ondertussen zitten we in Europa met vergrijzing en klimaatproblemen. Ik sluit het niet uit dat onze beurzen verdomd veel moeite gaan hebben om terug de waarden van voor de Corona crisis te behalen.

Gain1971
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4
Contacteer:

Bericht door Gain1971 »

Het corona virus zal nu niet direct de gerichte look forward wijzigen die er was voor het corona virus. De abonnementen lopen gewoon door, domiciliëringen lopen gewoon verder, abonnementen worden uitgebreid en meer films verkocht.

Telenet zou toch een mooier herstel mogen tonen want volgens mij is Telenet toch redelijk bestand tegen de impact.

XtremeSpooky
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door XtremeSpooky »

Ik ken zeer veel mensen die allemaal hun abonnement Play Sports bij Telenet stopgezet hebben of het zeer binnenkort gaan doen omwille van de (mogelijke) stopzetting van de voetbalcompetitie.
Aan €25/maand per persoon zou ik toch niet durven zeggen dat de Corona crisis geen invloed heeft op Telenet.
HoubyTelli liked last!

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 629
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Bekendmaking van A.V. van telenet in De Tijd. O.a. dit:
. Mededeling en goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening; dividend; volmacht Mededeling en goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening voor het boekjaar afgesloten op 31 december 2019, en van de voorgestelde bestemming van het resultaat, daarin begrepen de goedkeuring van een dividend. Volmacht. Voorstel tot besluit: goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening voor het boekjaar afgesloten op 31 december 2019, en van de voorgestelde bestemming van het resultaat, daarin begrepen de goedkeuring van een dividend van EUR 1,3050 per aandeel bruto, betaalbaar vanaf 6 mei 2020. Per 20 maart 2020 vertegenwoordigt dit in totaal EUR 143,2 miljoen bruto, welk totaalbedrag kan wijzigen in functie van wijzigingen aan het aantal eigen aandelen gehouden door de Vennootschap op de ‘record’ datum voor de betaalbaarstelling van het dividend. De gewone algemene vergadering delegeert alle verdere bevoegdheden met betrekking tot de uitkering van het dividend aan de raad van bestuur.

Hier is ook geen sprake van een mogelijke schrapping van div.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door wiedes »

Ben ingestapt in Telenet met mooi pakketje. Dividend en coronabestendig, meer moet dat niet zijn.

Davidson
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4
Contacteer:

Bericht door Davidson »

Maar waarom zakt telenet dan???

wiedes
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door wiedes »

Davidson schreef:
30 mar 2020 15:42
Maar waarom zakt telenet dan???
Ik zou niet teveel naar de waan van de dag te kijken als je op de beurs zit. Heb geen intentie ze snel te verkopen dus van mij mogen ze gerust schommelen. Ondertussen trek ik wel het royale dividend en heb er alle vertrouwen in dat Telenet op een dag terug hogere koersen zal kennen. Met hun packages en snel internet zijn ze mijn inziens een betere keuze dan Proximus.

Ik ben wel een beetje verbaasd dat het aandeel inderdaad niet meer in de kijker loopt met een activiteit die coronabestendig is én zijn mooie dividend. Maar ik heb geleerd dat je de beurs niet moet trachten te doorgronden, je boerenverstand volgen levert volgens mij meer op.

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 629
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Brussel, 30 maart 2020 – Telenet Group Holding NV (“Telenet” of “de Vennootschap”) (Euronext Brussel: TNET) maakt hierbij bepaalde informatie bekend in verband met haar inkoop van eigen aandelen, zoals voorgeschreven door artikel 8:4 van het Koninklijk Besluit van 29 april 2019 tot uitvoering van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen. De Vennootschap heeft in totaal 1.100.000 eigen aandelen ingekocht onder het Aandeleninkoopprogramma 2020 tegen een gemiddelde prijs van € 30,43 voor een totaalbedrag van € 33,5 miljoen. Zodoende heeft de Vennootschap het haar aandeleninkoopprogramma volledig afgerond. De Vennootschap bezit vandaag 5.613.142 eigen aandelen, hetzij 4,90% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
Betalingsdatum (€1,30 per aandeel bruto slotdividend) - afhankelijk van goedkeuring door aandeelhouders
06/05/2020
In het verleden heeft telenet verschillende jaren geen div. betaald. Waarom zou dit in de toekomst ooit nog eens niet kunnen gebeuren !
wimvd liked last!
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13241
Contacteer:

Bericht door charel01 »

Telenet geeft een nieuw wentelkrediet van € 510,0 miljoen uit op 6,2 jaar, waardoor het liquiditeitsprofiel van de Vennootschap verder wordt versterkt
De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten die zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Brussel, 7 april 2020 – Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de “Vennootschap”) (Euronext Brussel: TNET) maakt bekend dat haar financieringsvennootschap Telenet International Finance S.à r.l. een nieuw wentelkrediet van € 510,0 miljoen op 6,2 jaar heeft uitgegeven (het “nieuwe wentelkrediet”). Het nieuwe wentelkrediet vervangt de bestaande wentelkredieten van de Vennootschap ten belope van € 460,0 miljoen met bepaalde beschikbaarheden tot juni 2023. Als gevolg is Telenet erin geslaagd om haar wentelkredieten te verlengen en te vergroten, waardoor het liquiditeitsprofiel van de Vennootschap verder wordt versterkt. Daarnaast heeft Telenet nog steeds toegang tot bijkomende liquiditeiten ten belope van € 45,0 miljoen onder aparte overeenkomsten met bepaalde financiers, waardoor de totale liquiditeitsbuffer € 555,0 miljoen bedraagt bovenop de € 101,4 miljoen aan geldmiddelen en kasequivalenten per 31 december 2019.

Het nieuwe wentelkrediet heeft de volgende kenmerken: (i) een vervaldag van 31 mei 2026 (ten opzichte van 31 december 2021 voor het huidige wentelkrediet AP ten belope van € 60,0 miljoen en 30 juni 2023 voor het huidige wentelkrediet AG ten belope van € 400,0 miljoen, (ii) een marge van 2,25% boven EURIBOR (met ondergrens van 0%) (ten opzichte van 2,75% onder het wentelkrediet AG en 2,25% onder het wentelkrediet AP dat een kortere looptijd heeft) en (iii) een reserveringsprovisie die 40% van de marge bedraagt (onveranderd). Het nieuwe wentelkrediet kan gebruikt worden voor algemene bedrijfsdoeleinden, met inbegrip van overnames, uitkeringen aan aandeelhouders en algemene werkkapitaalbehoeften van de Vennootschap.

Telenets nieuwe wentelkrediet werd aangegaan door Bank of America, Belfius, BNP Paribas, Crédit Industriel et Commercial, Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, ING, JP Morgan, KBC, Mitsubishi UFJ Financial Group, NatWest, Rabobank, Royal Bank of Canada, the Bank of Nova Scotia en Société Générale.
Bron:"Mail Telenet"
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie