Kinepolis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1675
Contacteer:

Re: Kinepolis

Bericht door USSENTERPRISE »

Op zich lijkt dit krediet goed nieuws maar wat een zeer negatieve factor is dat de banken het krediet enkel wilden geven onder een garantie van het Vlaams gewest. Deze garantie kost Kinepolis 2,5 % van het krediet (2 mio EUR).
Verder worden Kinepolis beperkingen opgelegd naar verkoop van activa, overnames, dividenden en maximale schuldgraad. Hiermee komt Kinepolis in de categorie zombiebedrijf.
Husky34 liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

USSENTERPRISE schreef:
12 jan 2021 10:00
Op zich lijkt dit krediet goed nieuws maar wat een zeer negatieve factor is dat de banken het krediet enkel wilden geven onder een garantie van het Vlaams gewest. Deze garantie kost Kinepolis 2,5 % van het krediet (2 mio EUR).
Verder worden Kinepolis beperkingen opgelegd naar verkoop van activa, overnames, dividenden en maximale schuldgraad. Hiermee komt Kinepolis in de categorie zombiebedrijf.
Ik las :

Kinepolis betaalt een globale vergoeding, inclusief waarborg, van 2,5 procent op het krediet.

Dus totale kost van het krediet lijkt me. Niet overdreven dus. Vind het eerder goed nieuws. Ik heb geen aandelen Kinepolis.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Erwin5857 schreef:
12 jan 2021 11:23
USSENTERPRISE schreef:
Ik las :

Kinepolis betaalt een globale vergoeding, inclusief waarborg, van 2,5 procent op het krediet.

Dus totale kost van het krediet lijkt me. Niet overdreven dus. Vind het eerder goed nieuws. Ik heb geen aandelen Kinepolis.
Niet correct : de 2,5 % is de totale vergoeding voor de garantie van de Vlaamse overheid.

Daar moet uiteraard de rente nog bij gerekend worden. Hier zeggen ze enkel 'commerciële voorwaarden'. Het zou er nog aan mankeren met een overheidswaarborg.

Het cruciale element dat ik wou onderstrepen is het feit dat de banken niet meer zonder overheidswaarborg aan Kinepolis willen lenen op drie jaar.
Pietro liked last!

XtremeSpooky
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 22
Contacteer:

Bericht door XtremeSpooky »

USSENTERPRISE schreef:
12 jan 2021 11:58
Erwin5857 schreef:
12 jan 2021 11:23
USSENTERPRISE schreef:
Ik las :

Niet correct : de 2,5 % is de totale vergoeding voor de garantie van de Vlaamse overheid.

Daar moet uiteraard de rente nog bij gerekend worden. Hier zeggen ze enkel 'commerciële voorwaarden'. Het zou er nog aan mankeren met een overheidswaarborg.

Het cruciale element dat ik wou onderstrepen is het feit dat de banken niet meer zonder overheidswaarborg aan Kinepolis willen lenen op drie jaar.
Is ook begrijpelijk -> de banken hebben al meer dan gewoonlijk last van slechte kredieten, Kinepolis heeft al significant veel schulden, het einde van Covid is nog steeds niet in zicht... misschien als het wat meevalt tegen de zomer terug cinema's volledig open, maar da's net het zwakste seizoen.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Begrijpelijk zeker maar ik wist niet dat zo erg gesteld was. 80 mio EUR lenen op 3 jaar aan een onderneming met een beurscap van ongeveer een miljard EUR lijkt me nu ook niet zo risicovol.
Des te meer omdat de banken op zoek zijn naar bedrijfskredieten om die laatste LTRO's aan - 1 % te kunnen krijgen van de ECB.
Feed the Muscle. liked last!

Bambu
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21
Contacteer:

Bericht door Bambu »

Kinepolis is alles behalve een ‘zombiebedrijf’. Dit is zeker goed nieuws!

Kinepolis heeft voor extra financiële zekerheid gekozen en door deze garantie van de Vlaamse regering voor 80% van het bedrag hebben de banken deze extra financiering aan commercieel gunstige tarieven toegestaan.

Dus verstandige beslissing die in moeilijke tijden de druk wat van de ketel haalt bij een fundamenteel gezond bedrijf. 👍
Feed the Muscle. liked last!
In port: Ageas BPost Econocom Euronav Kinepolis Nio Ontex Oxurion Vastned Retail Belgium

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13991
Contacteer:

Bericht door charel01 »

De Hollywoodfilms hadden in 2020 zwaar te lijden onder de coronapandemie. Kinepolis laat weten dat de ‘box office’-inkomsten in Noord-Amerika het voorbije jaar met 80% daalden tot 2,2 miljard dollar, tegenover 11,4 miljard dollar in 2019. Wereldwijd daalden de inkomsten met zo'n 71%, wat overduidelijk geen goed nieuws is geweest voor Kinepolis. Bij KBC Securities is er geen impact op het “Houden”-advies en 40 euro koersdoel.
Go with the flow.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie