Kinepolis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

XtremeSpooky
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Re: Kinepolis

Bericht door XtremeSpooky »

bertje schreef:
17 okt 2020 09:09
Benieuwd hoeveel we maandag zullen stijgen, Jambon zei dat er geen maatregelen komen voor cultuur en FILM. Omdat men daar in een grote zaal zit waar men mondmasker kan dragen.
Ga er toch vanuit dat velen hun avondje restaurant of café zullen willen omwisselen voor een avondje film.

In Waregem stopt een concurrent van Kinepolis.
https://cinestar.be/

Het zal een sector worden waar de kleintjes eruit moeten en de grote de markt innemen.
allemaal massaal naar een cinema waar nauwelijks aanbod is, tuurlijk!

nee nee, dit kan echt nog wel lager, aan de bodem;instappen gaat mss niet lukken, maar instappen tijdens dalende trend lijkt me niet slim

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

bramb
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door bramb »

Karl schreef:
17 okt 2020 21:28
Blijkbaar heeft Kinepolis niet al het vastgoed in eigen bezit en huren ze ook. Daarnaast verhuren ze ook een deel maar hoeveel kan nu nog verhuurd worden en is er een update gegeven van hoe het met deze verhuur zit?

Zullen we bij de streamingdiensten naast Netflix en Disney+ ook alvast Amazon Prime gaan toevoegen?
Zullen we je vanaf nu als pessimistische Karl benoemen?
Idd Karl, Amazon Prime is ook een streamingdienst, dat heb je goed gezien. En net zoals andere streamingdiensten is dit wel eens handig om van thuis een film te zien. Maar net zofek als jij gelooft dat dit blijkbaar de complete ondergang zal betekenen van de cinema's geloof ik hier absoluut niet in.
Naar de film gaan, is een ervaring, een sociaal gebeuren. Voor sommigen zal het thuis blijven mss aantrekkelijker zijn. Voor de meerderheid niet, geloof ik.
Zodra de gezondheidscrisis voorbij is, zal Kinepllis terug haar dingen kunnen doen. Mensen staan te trappelen om het normale leven te hervatten. En eens nr de film gaan, zwl daar voor velen opnieuw bijhoren. Of je het nu graag hoort, of niet.
Het is al wijdverspreid dat Kinepolis er financieel veel beter voorstaat dan vele sectorgenoten. Er wordt gesteld dat zij deze rampperiode aankunnen en zullen overleven. Mss zelfs met enkele mooie overname-opportuniteiten, wie weet.
Maar dat aanhoudend trachten te zoeken naar enig negatief elementen door jou valt wel enorm op. Je standpunt is wel duidelijk nu. Niet iedereen volgt het
Gelukkig zien sommigen wel nog een mooie koopkans als het voor hun neus passeert.

bramb
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door bramb »

XtremeSpooky schreef:
18 okt 2020 10:15
bertje schreef:
17 okt 2020 09:09
Benieuwd hoeveel we maandag zullen stijgen, Jambon zei dat er geen maatregelen komen voor cultuur en FILM. Omdat men daar in een grote zaal zit waar men mondmasker kan dragen.
Ga er toch vanuit dat velen hun avondje restaurant of café zullen willen omwisselen voor een avondje film.

In Waregem stopt een concurrent van Kinepolis.
https://cinestar.be/

Het zal een sector worden waar de kleintjes eruit moeten en de grote de markt innemen.
allemaal massaal naar een cinema waar nauwelijks aanbod is, tuurlijk!

nee nee, dit kan echt nog wel lager, aan de bodem;instappen gaat mss niet lukken, maar instappen tijdens dalende trend lijkt me niet slim
Het kan áltijd lager natuurlijk. Maar zal het ook lager gaan... Dat ga je niet weten helaas. Het niet verplicht sluiten van filmzalen en dus het gegeven dat ze klanten zullen mogen blijven ontvangen, kan evengoed het aandeel volgende maandag een boost geven.
Zoveel speculatie op korte termijn dat bijna voor waarheid aangenomen wordt...
Ofwel geloof je in een degelijk herstel en groei voor het aandeel en koop je in tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Ofwel geloof je er niet in en blijf je ten alle tijde weg.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 680
Contacteer:

Bericht door Karl »

Mooie inhoudelijke reactie op het niet alles in bezit hebben van vastgoed en de verhuur van vastgoed die nu ook moeizaam zal zijn. Nog een vleugje optimisme erbij dat nergens op gebaseerd is, volgens mij zit u behoorlijk in dit aandeel en is het misschien wel het enige aandeel dat u heeft?

Ik heb nergens over de ondergang van Kinepolis gesproken, pure duimzuigerij. "Voor de meerderheid niet, geloof ik." Dat klinkt niet zo zeker en nemen wij de bezoekersaantallen van de laatste 20 jaar onder de loep van bioscoopbezoekers in de VS dan is de trend dalend. Misschien kan iemand laten zien dat dit voor Kinepolis anders is en dan natuurlijk gecorrigeerd met het uitbreiden van het bedrijf. Dat sectorgenoten het waarschijnlijk nog slechter zullen doen geloof ik graag maar de sector laat zien dat de bezoekers teruglopen, er zullen wel interessantere beleggingen zijn dan Kinepolis.
Alverman liked last!

Karl
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Karl »

bramb schreef:
18 okt 2020 11:03
Het kan áltijd lager natuurlijk. Maar zal het ook lager gaan... Dat ga je niet weten helaas. Het niet verplicht sluiten van filmzalen en dus het gegeven dat ze klanten zullen mogen blijven ontvangen, kan evengoed het aandeel volgende maandag een boost geven.
Ja een boost want nu zullen de zalen plots veel voller zijn ondanks de nog steeds beperkende maatregelen?

bramb
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door bramb »

Karl schreef:
18 okt 2020 11:10
bramb schreef:
Ja een boost want nu zullen de zalen plots veel voller zijn ondanks de nog steeds beperkende maatregelen?
Kinepolis lijkt me een nieuwsgevoelig aandeel te zijn beste Karl. Voor al die jaren beurservaring die u claimt, ondersteunen uw redeneringen die alvast niet. Zijn er nu zoveel minder bezoekers dan een maand geleden, toen het aandeel zoveel hoger stond? Ik denk het niet. En toch is de prijs gezakt. Dit hangt natuurlijk vast met de recente opstoot vh virus. Gaan we terug naar een stabielere periode zal het aandeel terug recupereren.
Ik heb je al eens de stijgende bezoekersaantallen en opbrengsten van 2019 onder de neus geschoven maar die heb je wijselijk genegeerd.
Uit je voorgeschiedenis aan posts en huidig peristent trachten negatieve elementen te zoeken, onthoud ik 1 ding. Ik geloof niet al te veel van wat jij zegt Karl :-)
Wat ik wel geloof is dat er nog aardig wat geld te verdienen valt in de cinema-branche en dat Kinepolis een zeer goede positie hierin heeft.

bramb
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door bramb »

Karl schreef:
18 okt 2020 11:10
bramb schreef:
Nog wat leesvoer voor jou Karl:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4 ... ar-gedaald
Precies toch niet zo slecht gesteld met die recente bezoekersaantallen in onze contreien...
Wimpie85 liked last!

Karl
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Karl »

De duim van Bramb zal wel heel groot zijn, zuigt er eerst uit dat ik de ondergang van Kinepolis zie aankomen en nu plots ook mijn jarenlange ervaring op de beurs. Beiden heb ik hier nooit geplaatst dus Bramb verzint er lustig op los.

bramb
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door bramb »

Karl schreef:
18 okt 2020 11:54
De duim van Bramb zal wel heel groot zijn, zuigt er eerst uit dat ik de ondergang van Kinepolis zie aankomen en nu plots ook mijn jarenlange ervaring op de beurs. Beiden heb ik hier nooit geplaatst dus Bramb verzint er lustig op los.
Voor de rest geen commentaar op het artikel van de recente bezoekersaantallen in Nederland Karl? Of past dat niet in je negatieve Kinepolis-winkel?
Wimpie85 liked last!

michelleke
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Bericht door michelleke »

Hallo,ik ben vrijdag samen met mijn partner naar 2 films gaan kijken in Kinepolis Gent op het filmfestival.We hebben er echt van genoten !Alles was super-coronaveilig georganiseerd en het dragen van een mondmasker was niet hinderlijk.Volgende maandag hebben we nog 2 films op het programma staan en op woensdag nog eentje .Wij kijken thuis ook dagelijks naar de film op een groot TV toestel met hoogstaande geluidskwaliteit maar beste mensen ,geloof me vrij,er gaat niets boven een film bekijken op het grote doek en ik veronderstel dat de meeste filmliefhebbers er net zo over denken als ik.
bertje liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie