Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Kinepolis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 785
Contacteer:

Re: Kinepolis

Bericht door wimvd »

Ik vind persoonlijk iedereen die nu koopt, veel te vroeg aankopen. Kwartaal 3 is immers gestart en het ziet er niet naar uit dat kwartaal 3 een beter kwartaal gaat worden dan kwartaal 2, integendeel. De mondmasker-plicht en het zomerweer zullen er wel voor zorgen dat potentiële bezoekers andere oorden opzoeken. Het is vooral uitkijken naar hun cash-positie na Q4.

Even in groter perspectief bekeken: Je mag ook nooit vergeten wat voor een fantastisch track record Kinepolis erop zitten heeft. De koers is x30 gegaan sinds 2002!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

gerrieke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143
Contacteer:

Bericht door gerrieke »

Je kan Kinepolis van 2002 niet meer vergelijken met wat het nu is. Dus koers maal 30 is logisch het is een groot internationaal bedrijf geworden dat steeds zijn financiën inorde houd dus geen zotte overnames doet zonder nadenken. Hun overnames worden ook zeer snel geïntrigeerd in het geheel dus snelle kosten baat opbrengsten. Volgens mij gaat Kinepolis zelfs van Corona gebruik maken om volgend jaar nog een cinema groep over te nemen wat ze zekers kunnen. Vergeet niet Corona gaat uiteindelijk maar een speldeprik voorstellen in de ontwikkeling van het bedrijf.
charel01 liked last!

Filoe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 57
Contacteer:

Bericht door Filoe »

Ik denk dat het iets meer dan een speldeprik zal zijn. Zo eenvoudig lijkt het mij niet. De realiteit is dat er seder de lockdown in maart nog nauwelijks inkomsten zijn. En zoals het er nu voor staat lijkt het niet te verbeteren. Kinepolis is niet België alleen hé. Gelukkig kunnen bedrijven zoals Kinepolis tegen een financiële klap maar ik vermoed dat de economische realiteit de komende maanden ons de ogen zullen openen al hoop ik dat ik bij deze er flink naast zit.
neku liked last!

Phil
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Phil »

Worst has yet to come...
In de huidige situatie zie ik de mensen en gezinnen niet snel massaal terug naar cinema gaan. Dit vertaalt zich niet alleen in lege zalen vandaag en dus geen omzet (enkel kosten). Maar ook Hollywoodreuzen als Disney en Warner Bros stellen geplande kaskrakers uit. In deze situatie zijn dergelijke films niet rendabel. Maar dat betekent ook dat de periode zonder inkomsten voor de cinema sector langer zal duren. Een degelijke film is niet op enkele weken klaar.
Ik vind Kinepolis een zeer goed geleid bedrijf. Maar ben geen koper momenteel van deze sector waar COVID hard toeslaat.
charel01 liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

MadisonAv
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 159
Contacteer:

Bericht door MadisonAv »

Kinepolis is een sterke speler in een zwakke sector (structurele daling in bezoekersaantallen). Wat dat laatste betreft; Het doorvoeren van prijsstijgingen om dalende bezoekersaantallen te compenseren, kent ook zijn limieten.

Gooi daar nu de Covid19 problematiek bij die tot 2021 zal aanslepen, en er zijn weinig redenen om long te zijn aan de huidige koersen.
Doe nog eens 30% af van de koers, en het wordt al een stuk interessanter.
charel01 liked last!
Large first -
Galapagos / Flow Traders / Gilead / Facebook / Viacom / Mastercard / Etc.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 785
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Phil schreef:
25 jul 2020 13:49
Worst has yet to come...
In de huidige situatie zie ik de mensen en gezinnen niet snel massaal terug naar cinema gaan. Dit vertaalt zich niet alleen in lege zalen vandaag en dus geen omzet (enkel kosten). Maar ook Hollywoodreuzen als Disney en Warner Bros stellen geplande kaskrakers uit. In deze situatie zijn dergelijke films niet rendabel. Maar dat betekent ook dat de periode zonder inkomsten voor de cinema sector langer zal duren. Een degelijke film is niet op enkele weken klaar.
Ik vind Kinepolis een zeer goed geleid bedrijf. Maar ben geen koper momenteel van deze sector waar COVID hard toeslaat.
Toch zeker niet aan deze koers, deze weerspiegelt nog altijd de realiteit niet. Vooral benieuwd naar hun kaspositie eind dit jaar.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4626
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Kinepolis is een prachtig bedrijf, maar zij kunnen moeilijk op tegen Corona Ik heb met spijt in mijn hart mijn aandelen die ik al zolang had verkocht..Ik koop ze nog terug aan 20€.
charel01 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1083
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

Allen daarheen! :up:

Warner Bros. brengt Tenet vanaf woensdag 26 augustus in meer dan 70 landen uit. België zit bij die eerste landen, schrijft Deadline. Ook in onder meer Nederland, Frankrijk, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Zuid-Korea zal de film op 26 augustus uitkomen.

Op 3 september, voor het Labor Day-weekend, verschijnt de film in Amerikaanse steden waar de bioscopen weer open zijn.

De nieuwe film van Christopher Nolan, regisseur van onder meer Dunkirk, de Batman-trilogie en Inception, werd door de coronacrisis herhaaldelijk uitgesteld. Nolans nieuwste zou oorspronkelijk op 17 juli in de zalen komen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4468
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Technische analyse van Kinepolis, steunen gebroken wat nu? https://beursig.com/2020/07/27/technisc ... en-wat-nu/
Banner liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Hanky
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 978
Contacteer:

Bericht door Hanky »

Extra maatregelen in Antwerpen

Metropolis bioscoop zal nog minder volk ontvangen nu

https://www.gva.be/cnt/dmf20200727_9745 ... -antwerpen
charel01 liked last!
ABInbev, Aedifica, Ageas, ArgenX, Galapagos, KBC, KBCA, Shell, Sioen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie