Kinepolis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 208
Contacteer:

Re: Kinepolis

Bericht door Chukky2 »

Terug naar kinepolis . Komt het goed nu netflix en andere zo populaire aan het worden zijn en al waren
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13026
Contacteer:

Bericht door charel01 »

De Nederlandse bioscopen mogen weer open vanaf 1 juni. In eerste instantie gaat het om maximaal 30 mensen en als de omstandigheden dat toelaten stijgt dat maximum op 1 juli naar 100 bezoekers. In België is het wachten op nieuws. KBCS mikte in zijn basisscenario op een sluiting tot eind juni voor alle complexen, dus dat is goed nieuws. Omwille van de sterke balans en de blijvend goede vooruitzichten wordt voor Kinepolis het “Kopen”-advies en 57 euro koersdoel behouden.
Lieve16 liked last!
Go with the flow.

Korsakov
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23
Contacteer:

Bericht door Korsakov »

Vraag is natuurlijk of je een bioscoop rendabel kan uitbaten voor amper 30 mensen (per zaal allicht) :|

Maar goed, zeker een stap in de goeie richting hé

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 528
Contacteer:

Bericht door joachimds »

Korsakov schreef:
07 mei 2020 10:08
Vraag is natuurlijk of je een bioscoop rendabel kan uitbaten voor amper 30 mensen (per zaal allicht) :|

Ze kunnen toch opnieuw wat exclusieve events doen. Of bepaalde niet-standaard viewings die rendabel uit te baten zijn.

Ik vermoed ook dat ze stoelen gaan moeten open laten. Hoeveel volk gaat helemaal alleen naar de film? Of wil 4 stoelen van zijn film vriendje zitten?

Verder weet ik inderdaad niet goed hoe hun kosten schalen. Maar 30 man in een zaal is ~300-400 euro per film. 10 zalen, 5 films per dag. Dat is 20k revenue per dag. Je kunt nog wat personeel wegknippen en op de kosten letten, maar veel ga je toch niet verdienen inderdaad als je een complex open doet en maar 20k binnen haalt.

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1164
Contacteer:

Bericht door Banner »

Korsakov schreef:
07 mei 2020 10:08

Neen!

Mannie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 395
Contacteer:

Bericht door Mannie »

Vraag is ook : hoe is het gesteld met de concurrenten van Kinepolis? Overleven zij? => Survival of the fittest.
Kan best dat Kinepolis op termijn marktaandeel wint.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4418
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

De markt zelf gaat op korte en misschien middellange termijn ook gewoon krimpen hé. Heb al langer de indruk dat KBC zwaar biased is over Kinepolis.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 528
Contacteer:

Bericht door joachimds »

jens_dev schreef:
07 mei 2020 12:14
De markt zelf gaat op korte en misschien middellange termijn ook gewoon krimpen hé. Heb al langer de indruk dat KBC zwaar biased is over Kinepolis.
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen cinema zien als een leuk 'avondje uit'. De mens nog altijd een sociaal dier, zie maar eens hoe iedereen zit te zagen en te klagen nu ze 8weken limited contact moeten hebben. Kan mij moeilijk inbeelden dat Netflix of VOD de cinema op korte termijn zal wegblazen.

Telkens ik in de cinema kom (voor Corona) in Antwerpen, ben ik verbaasd hoeveel volk daar is op een random zonnige donderdag middag of een zomerse vrijdag avond. Ik denk even mijn Bongo bon rap op te doen na een Decathlon bezoekje in de hoop weinig volk te treffen, sta je daar in een meute volk met de helft van de films al uitverkocht :lol: :lol:

Als film liefhebber blijft het toch nog altijd wat extra hebben om op groot scherm vb zo'n blockbuster oorlogsfilm te zien dat je meetrilt op de ontploffingen. Ipv op een tablet naar netflix te koekeloeren en ondertussen nog op je telefoon bezig te zijn en ondertussen nog in een WhatsApp call te hangen...

Maar, ik kan biased zijn. Kinepolis ingeslagen aan 33 !
NewB76 liked last!

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 185
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Er gaat niets boven een naar een film kijken in de bioscoop !

XtremeSpooky
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2
Contacteer:

Bericht door XtremeSpooky »

Zonder kinderen dan toch, want als gezin met 2 kinderen kan je héél wat maanden Netflix betalen voor de prijs van 1 cinema-avond, en thuis kan je tenminste op stopzetten om wat extra drank te halen of naar wc te gaan :)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie