Kinepolis

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4179
Contacteer:

Re: Kinepolis

Bericht door Beheerder »

Een derde van een zaal vullen met telkens 2 zetels tussen de bezoekers? Volgens mij is het al een uitdaging om boven de 20% bezetting te komen.

Elkaar passeren is ook leuk met verplicht afstand houden :think:
Banner liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 310
Contacteer:

Bericht door doorwinterd »

Beheerder schreef:
14 mei 2020 12:21
Een derde van een zaal vullen met telkens 2 zetels tussen de bezoekers? Volgens mij is het al een uitdaging om boven de 20% bezetting te komen.

én telkens een rij tussen.
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4157
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Mijn eerste aandelen heb ik gekocht in 2009 ! Ik heb sedertdien al verschillende keren gekocht en verkocht met succes. :D
Ik heb Kinepolis altijd een top aandeel gevonden met een uitstekende visie/beleid.
Maar nu wordt het management hard gepakt door de coronacrisis.
Ik heb vorige dinsdag, met spijt in het hart, al mijn aandelen verkocht. Ik vertrouw het niet meer. Ik wil mijn winst, die al ferm gezakt is, niet langzaam maar zeker zien verdwijnen. De cijfers van het 2de kwartaal gaan zonder twijfel rampzalig zijn.
In de zalen mag amper volk (?) binnen. Snoep en snacks mogen niet verkocht worden, maar de vaste kosten blijven wel nagenoeg hetzelfde. Neen, veel perspectief is er spijtig genoeg niet.
In betere tijden pik ik ze zeker terug op.
Weet je, met Kinepolis komt alles nog wel goed, maar wanneer?
charel01 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 952
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

jens_dev schreef:
14 mei 2020 12:10
Dit is key:

"Is een zaal rendabel als hoogstens een derde van de zetels gevuld raakt? 'Het is een evenwichtsoefening op de balk. We bekijken geval per geval of we met een heropening minder cash verbruiken"

Zelfs met een dergelijke heropening zullen ze dus geld verliezen.
Hebben de variabele kosten opgedreven tot 80 procent.

Zullen alleszins toch sneller weer opstarten & omzet kunnen draaien (hoe summier ook) in vergelijking tot een Basic Fit.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4179
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

doorwinterd schreef:
14 mei 2020 13:02
Beheerder schreef:
14 mei 2020 12:21

én telkens een rij tussen.
Dat maakt dan toch: elke even of oneven rij niet bezet -> 50% bezetting. Van de rijen die nog bezet worden circa 33% bezet (1 stoel wel bezet, 2 niet, etc.) dat maakt uiteindelijk een bezetting van 16,5%. Misschien in praktijk als familie/samenwonenden wel naast elkaar mogen zitten. Maar een derde bezetten klinkt al heel optimistisch.
cicero007 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

pnobels
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36
Contacteer:

Bericht door pnobels »

https://www.onemorething.nl/2020/05/tom ... -apple-tv/

In plaats van cinema, naar AppleTV+ :(

gerrieke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 137
Contacteer:

Bericht door gerrieke »

Vijf favoriete aandelen van Dirk Peeters

Dirk Peeters werkt als financieel analist bij Leleux AB.

Aedifica - Woonzorgvastgoed

Aedifica AED2,30% heeft als credo: 'Het is eten of gegeten worden'. Daarmee is de groeistrategie in één zin samengevat, inclusief het geslaagde vrij dure bod op het Finse Hoivatilat. Als pure speler in zorgvastgoed en kinderdagverblijven, bevestigt Aedifica zijn status als groeibedrijf in een attractief segment, met huurrendementen die nog steeds interessant zijn. Bovendien heeft het bedrijf net geld bijgetankt via de private plaatsing van 206 miljoen euro nieuwe aandelen. De impact van de coronacrisis zou bovendien beperkt moeten blijven.

Kinepolis - Bioscopen

Kinepolis KIN2,06% werd mid-scheeps getroffen door de Covid19-crisis, zodat 2020 als een verloren jaar mag beschouwd worden. We sluiten evenmin uit dat een aantal concurrenten de boeken moeten neerleggen, wat op zichzelf niet negatief is voor Kinepolis. Vanaf 26 mei mogen de zalen in Zuid-Spanje openen (max. 1/3 van zaal) en op 1 juni mogen Nederlandse bioscopen terug beperkt open (max 30 bezoekers per zaal) en vanaf 1 juli terug volledig open (max 100 bezoekers per zaal). Het nieuwe normaal zal echter zijn dat zalen met een lagere bezettingsgraad moeten draaien. Bovendien is het wachten op de grote filmverdelers voor het aanbod van (uitgestelde) releases terug op gang wordt getrokken. Na de sterke koersdaling, vinden we Kinepolis koopwaardig.

LVMH - Luxe

LVMH MC-0,28% is de wereldleider in luxe mode- en lederwaren, de leider in champagne en high-end sterke dranken en ook de leider in de selectieve distributie van parfums en cosmetica. LVMH plukt de vruchten van veel goede strategische beslissingen: polarisatie aan de high-end, merken, kopen in plaats van op te richten, gericht op innovatie, gecontroleerde digitale strategie, gecombineerd met rigoureuse financiële discipline. De kredietratings zijn sterk (A+ / A1) en de marges blijven nog steeds hoog.

Ubisoft - Videogames

De hoofdactiviteiten van Ubisoft UBI0,91% zijn geconcentreerd rond de productie, publicatie en distributie van videogames voor consoles, pc's, smartphones en tablets in zowel fysieke als digitale vorm. De portefeuille van games omvat o.a. Rainbow Six (R6) Siege, Space Junkies, The crew 2, Assassin's Creed Odyssey, Ghost record wildlands. De pandemie heeft een sterk impuls gegeven aan het “thuis-entertainment” en zou zich moeten vertalen in sterke groeicijfers van actieve unieke gebruikers. Na de sterke winstwaarschuwing van oktober 2019, zien we nu de eerste tekenen van herstel.

Air Liquide - Gassen

Air Liquide AI-0,21% produceert en verkoopt wereldwijd industriële en medische gassen zoals vloeibare stikstof, argon, kooldioxide en zuurstof. Het bedrijf produceert ook las-, duik- en medisch-technisch materiaal. Air Liquide kan een indrukwekkend palmares voorleggen. In de voorbije 30 jaar groeide de omzet gemiddeld met 5,6 procent per jaar, de cash flow met 6,5 procent per jaar, de winst per aandeel met 6,7 procent per jaar en het dividend met 8,7 procent per jaar. Het aandeel behoort tot de categorie “Dividend Aristocrats” (het dividend werd in de voorbije 10 jaar minstens gehandhaafd).

Bron: De Tijd
Wimpie85 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 952
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

Mooie dagje hier: +6,5%.

Een rechtstreekse aanleiding zie ik wel niet direct voor deze koerssprong vandaag of heb ik iets gemist?

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 267
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve »

Veel afgestraft aandelen veren mooi op vandaag. Kinepolis, fugro, Econocom, basic fit, tui..

Hopen allen op versnelde afbouw corona maatregelen
In port; socfinasia,GIMV, ban sant, Enwave, Ageas, Western Cop, Qfg, galapagos, postNL, Retail estate, RDS, basic fit, fugro, asmi, kinepolis, kbca, Peyto, first q, western dig, roularta, tessenderlo

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

Wimpie85 schreef:
27 mei 2020 20:00
Mooie dagje hier: +6,5%.

Een rechtstreekse aanleiding zie ik wel niet direct voor deze koerssprong vandaag of heb ik iets gemist?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/27 ... e-europes/
charel01 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie