Greenyard Foods (voorheen Pinguin Lutosa)

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 616

Re: Greenyard Foods (voorheen Pinguin Lutosa)

Berichtdoor Karl » 31 Jan 2019 20:20

Soms vraag ik me af waar het verstand van sommige managers zit? Een sterk dalende koers en een kv die onvermijdelijk is blijkt weer een giftige cocktail. Elke dag dat de koers daalt en de kv uitblijft zal de koers onder druk blijven staan maar een lagere koers zorgt ervoor dat er meer en meer nieuwe aandelen bij moeten komen om eenzelfde bedrag bijeen te halen. Binnen nu en 2 weken zal er toch nieuws moeten komen anders zie ik dit nog wel naar €3 gaan.
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

powered by Surfing Waves

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 431

Berichtdoor ugeerts » 31 Jan 2019 21:40

3 € ? Nog veel te hoog. Heinz Deprez , ook al is hij de oprichter en begeesteraar van Greenyards, heeft compleet afgedaan. Een KV uitvoeren en dan het beleid van Deprez met zijn verwaarlozing van winstmarges die al zeer laag liggen in deze sector, verder zetten, met niet te vergeten zijn voorkeur voor financieele risicos (wie niet gokt nooit wint, zijn gok geluk is op), leidt regelrecht naar een volgende KV.

Deprez moet eerst vertrekken voor het beter gaat. Ik plaats Greenyards op mijn agenda vanaf 2 € + het vertrek van Deprez
__________________________________________________________________________________

timmy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Berichtdoor timmy » 01 Feb 2019 11:43

timmy schreef:@gillepils proficiat :clap: had beter zelf wat bijgekocht bij opening.
Alles zonet verkocht aan 6,20 met +-20% verlies :(

blij dat ik door de zure appel gebeten had enkele dagen terug :shock:
Pietro liked last!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 886

Berichtdoor Putbruy » 01 Feb 2019 16:01

timmy schreef:
timmy schreef:@gillepils proficiat :clap: had beter zelf wat bijgekocht bij opening.

da zal wel zijn, die ze van mij kochten aan dezelfde prijs waren er ook vet mee.
Zou zelfs een gokje durven wagen als er geen KV te aan te komen zat bij Graveyard NV
in port : vanalles..

timmy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Berichtdoor timmy » 01 Feb 2019 16:03

Inderdaad, de te verwachten dead cat bounce

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 181

Berichtdoor nete » 01 Feb 2019 16:37

timmy schreef:

Wij blij dat we ze 27 december 2018 verkochten aan 7,07 met 12% verlies, nu al bijna 50% bijkomend verlies "uitgespaard"
timmy liked last!
Beleggen=maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Dax Global Mining, Heineken, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, WDP (+ cash)

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 482

Berichtdoor ancaoli » 01 Feb 2019 16:43

Tegen alle logica in, zelfs de mijne... toch eerste zeer kleine positie aan 3,66 ingenomen. Vallend mes en vooral mijn strategie om enkel via KV aan te kopen heb ik dus niet gerespecteerd. Waarom dan toch gedeeltelijk ingestapt; pure gok dat daling overdreven is en dat er naast de KV optie misschien andere opties bestaan die we niet kennen; overname of nog iets anders. Geen idee. Waarschijnlijk een slechte beslissing dus me vooral niet volgen. Bij KV koop ik sowieso mijn groot pakket Greenyards aan.
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Global G, SocGen, Roularta, Biocartis, Argenx, Enwave, Agfa, Accsys,Pure Gold Mining, Oxurion

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 236

Berichtdoor Naz-T » 01 Feb 2019 16:49

ancaoli schreef:Tegen alle logica in, zelfs de mijne... toch eerste zeer kleine positie aan 3,66 ingenomen. Vallend mes en vooral mijn strategie om enkel via KV aan te kopen heb ik dus niet gerespecteerd. Waarom dan toch gedeeltelijk ingestapt; pure gok dat daling overdreven is en dat er naast de KV optie misschien andere opties bestaan die we niet kennen; overname of nog iets anders. Geen idee. Waarschijnlijk een slechte beslissing dus me vooral niet volgen. Bij KV koop ik sowieso mijn groot pakket Greenyards aan.

Er zijn u de afgelopen dagen al vele mensen voor geweest die een positie hebben ingenomen en ik denk niet dat al die kopers onwetende kleine beleggers zijn, zoals u en ik (met alle respect). De kleine belegger dumpt uit schrik, maar iemand koopt deze stukken toch allemaal op? Ik heb al voldoende gokken (loterijbriefjes) in portefeuille, dus ga hier afblijven, maar denk dat je een redelijke kans op slagen hebt. Succes!
ancaoli liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1286

Berichtdoor bertje » 01 Feb 2019 17:07

Waarschijnlijk is Hein zijn rechten al aan het beloven aan grote financiers, in ruil voor gratis rechten kunnen ze goedkoop deelnemen aan de kapitaalverhoging en is hij zeker dat er voldoende miljoenen binnenstromen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3867

Berichtdoor jens_dev » 01 Feb 2019 17:48

Blader even door deze thread en je ziet dat het sentiment extreem negatief is, vaker dan niet een vruchtbare bodem voor bovengemiddelde toekomstige rendementen. De prijs waaraan de KV gebeurt maakt niet uit als je toch van plan bent te volgen. Enige vereiste is dat ze voldoende geld kunnen ophalen, dus op dat vlak is het wel uitkijken.
ancaoli liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen