Greenyard Foods (voorheen Pinguin Lutosa)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3645

Re: Greenyard Foods (voorheen Pinguin Lutosa)

Bericht door vogelspotter »

22-03-2021

NIEUWS ONDERNEMEN VOEDING & DRANK
Marc Coucke stapt in groentereus Greenyard

KURT VANSTEELAND
Vandaag om 07:59
De fruit- en groentegroep van Hein Deprez topt haar schuldenberg af via de kapitaalinjectie en gelijktijdige schuldfinanciering met waarborg van de Vlaamse overheid.

De ondernemer Marc Coucke stapt in het kapitaal van Greenyard GREEN0,00% . Dat bevestigt de fruit- en groentereus in een persbericht, nadat De Tijd dit weekend over de op til zijnde deal berichtte.

Samen met de kapitaalinjectie van 50 miljoen euro heeft Greenyard ook een schuldherschikking rond. De groep herfinanciert voor 467,5 miljoen schulden, met waarborg van de Vlaamse overheid via het fonds Gigarant.

Met de dubbele deal zal Greenyard zijn schuldenberg tegen het eind van het boekjaar - 31 maart - afgetopt hebben tot 3 keer de brutobedrijfswinst (ebitda), tegenover 3,5 keer voorheen. Dat is een opsteker voor een bedrijf dat twee jaar geleden bij een gehavende cashflow nog onder de hoge schuldenlast dreigde te bezwijken.

Later meer

Bron:"De Tijd"
wolfe liked last!
In port:Avantium, Deceun,Deutsche Bank,CARNIVAL CORP ,INPOST S.A., LUFTHANSA,econocom,
EVS,Ontex, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ecopak.
Verkocht:Basic-Fit , Petroleo Brasileiro S/A ADR A.
cash :25%

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 356

Bericht door NewB76 »

Heel wat kopers , benieuwd naar koersvorming !

doel
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door doel »

Wat zijn de voorwaarden van de kapitaalverhoging, tegen welke prijs??

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3645

Bericht door vogelspotter »

22-03-2021

11:18
Greenyard krijgt hoger koersdoel
Analist Alan Vandenberghe van KBC Securities zegt dat de herfinanciering en kapitaalinjectie van 50 miljoen bij Greenyard GREEN17,89% goed nieuws is. 'De nieuwe kapitaalstructuur neemt veel onzekerheid weg. Zeker de onzekerheid met betrekking tot de herfinanciering van de converteerbare obligatie. De kapitaalinjectie zorgt ervoor dat de schuld daalt tot 2 keer de brutobedrijfswinst in het boekjaar 23-24.'

'Dit is en belangrijke katalysator voor een verbeterd vertrouwen in de groep', vervolgt Vandenberghe. 'We denken dat het bedrijf het nu verdient om te noteren zonder korting ten opzichte van zijn sectorgenoten. Daarom verhogen we het koersdoel van 8,40 naar 9,60 euro en laten we ons koopadvies staan.' Het aandeel wint 17 procent

Bron: "De Tijd"
wolfe liked last!
In port:Avantium, Deceun,Deutsche Bank,CARNIVAL CORP ,INPOST S.A., LUFTHANSA,econocom,
EVS,Ontex, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ecopak.
Verkocht:Basic-Fit , Petroleo Brasileiro S/A ADR A.
cash :25%

Bammeke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2

Bericht door Bammeke »

Stevig ingekocht deze middag, toekomst ziet er rooskleurig uit! Benieuw waar we uitkomen binnen 2 jaar

macfall
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 25

Bericht door macfall »

doel schreef:
22 mar 2021 09:32
Wat zijn de voorwaarden van de kapitaalverhoging, tegen welke prijs??
7€

Flipper80
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Bericht door Flipper80 »

Eerlijk gezegd begrijp ik deze move van Marc Coucke niet echt goed. Greenyard is een bedrijf met flinterdunne winstmarges (EBIDTA minder dan 5 procent), weinig prijszettingsmacht en nog altijd veel schulden op de balans.

Afblijven zou ik dan spontaan denken. Maar Coucke denkt er dus anders over. Hopelijk vergis ik mij, maar ik twijfel of hij hiermee veel rendement zal halen.

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 358

Bericht door Stefkamielkafkajr »

Flipper80 schreef:
22 mar 2021 18:06
Eerlijk gezegd begrijp ik deze move van Marc Coucke niet echt goed. Greenyard is een bedrijf met flinterdunne winstmarges (EBIDTA minder dan 5 procent), weinig prijszettingsmacht en nog altijd veel schulden op de balans.

Afblijven zou ik dan spontaan denken. Maar Coucke denkt er dus anders over. Hopelijk vergis ik mij, maar ik twijfel of hij hiermee veel rendement zal halen.
gekocht aan 7€ de Coucke en 1 dag later reeds 8.86€ das toch al een mooi rendement voor hem op een dag
ik wil ook wel zo af en toe een rendement van 24% op een dag met mijn 50miljoen haha
amc entertainment holdings,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr , recticel, foresight autonomous

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 356

Bericht door NewB76 »

1/ aankoop past in de sector-rotatie welke bezig is
2/ zulke grote pakketten worden steeds verhandeld aan lagere prijzen
3/ pakket blijft minstens 180 dagen niet-verhandelbaar
4/ door de belangrijke schuldafname en het verdwijnen van een converteerbare lening is er een belangrijke verbetering van de waardering van het aandeel

Giso
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Giso »

Met eenvoudige rekenkunde (EBITDA, vrije kasstroom en lagere netto schuld) kom je gemakkelijk aan 10, 11, 12 euro per aandeel fair value. Genoeg reden dus om te kopen. De persoonlijke connectie met voorzitter Raad van Bestuur + ondernemersnetwerk is verder een aanvullend signaal.

Plaats reactie