Argen-X

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
brecht123
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Re: Argen-X

Berichtdoor brecht123 » 03 Mar 2018 09:30

De laatste twee dagen toonden de sterkte van het aandeel.
Ik vraag me wel af, als het zo wel kan blijven doorgaan.
Volgens mij zal/moet er toch wel eens een stevige correctie komen van het aandeel.
Wat zijn jullie meningen hierover?

fricandel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Berichtdoor fricandel » 03 Mar 2018 11:34

Zoals je zelf al aanhaalde Brecht, de laatste 2 dagen toonden de sterkte van het aandeel.
Er heeft niemand een glazen bol maar Argenx heeft zich toch al bewezen denk ik.
Met hun sterke pijplijn en een potentiële overnamekandidaat denk ik dat ze niet in solden zullen komen te staan :lol:
Bij ons zeggen ze: goei marchandise verkoopt zijn eigen en komt niet in de solden.
Ik blijf lekker de rit uitzitten.

DVM_PhD
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 52

Berichtdoor DVM_PhD » 03 Mar 2018 11:38

Beste Brecht,

Als Argenx de klinische resultaten blijft bevestigen in meerdere programma''s en op middellange termijn (pakweg 2025) doorstoomt naar een farmabedrijf met miljardenomzet is de huidige waardering een lachertje.

Correcties zijn altijd mogelijk - zie GLPG de laatste week, maar mits het nodige geduld én vooral, mits goede resultaten van de klinische programma's zal het aandeel blijven doorstomen.

fricandel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Berichtdoor fricandel » 03 Mar 2018 12:46

GLPG was wel voorzien om te dalen.
Azo een schoon en meestal voorspelbaar aandeel. Bekijk de grafieken eens goed.
Dat is een aandeel waar je mits een beetje goede analyse goed je boterham kan aan verdienen. Cyclischer kan toch niet. :roll:

tomulnrs
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor tomulnrs » 03 Mar 2018 13:03

brecht123 schreef:De laatste twee dagen toonden de sterkte van het aandeel.
Ik vraag me wel af, als het zo wel kan blijven doorgaan.
Volgens mij zal/moet er toch wel eens een stevige correctie komen van het aandeel.
Wat zijn jullie meningen hierover?

Het is en blijft biotech.
Hier kan het altijd heel snel gaan. Zowel naar beneden als naar boven.
Een klein biotech bedrijf kan bij een succesvol product een multi-million farmabedrijf worden. Dan wachten mensen niet per se op "de dip", aangezien die 10%-20% nu eigenlijk niet veel uitmaakt, want als het succesvol is dan gaat de koers toch maal 5.

Zie maar naar Ablynx. Wie daar op een grote dip gewacht heeft, was eraan voor de moeite. Toen de koers eenmaal steeg, is ze niet meer gestopt met stijgen. Zonder grote correcties.

Daarmee: ik zou gewoon in Argen-X blijven zitten. Misschien komt er wel een correctie ja. Die kans is zelfs groot. Maar mij is het het risico niet waard om er nu even uit te stappen en winst te nemen, en zo de volgende grote koerssprong te missen.
Portefeuille:
NL: Pharming, Ahold, Kiadis, BAM, PostNL, AMG
BE: Galapagos, Mithra, Melexis, ArgenX, Celyad, KBCA
EU: Vodafone, X-Fab, Genmab
US: Keryx, Synergy, BallardPower, Nvidia, Mastercard

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140

Berichtdoor Gentse strop » 03 Mar 2018 18:34

fricandel schreef:GLPG was wel voorzien om te dalen.
Azo een schoon en meestal voorspelbaar aandeel. Bekijk de grafieken eens goed.
Dat is een aandeel waar je mits een beetje goede analyse goed je boterham kan aan verdienen. Cyclischer kan toch niet. :roll:

Klopt idd, voorlopig, ik weet niet of het zo cyclisch zal blijven met alle internationale spanningen (ITEXIT, Trump-Poetin...). Gala was/is een overnamekandidaat en dat zat deels verwerkt in de koers, nu zie ik ze wel efkes terug met de voeten op de grond komen.

Wat Argenx betreft is het idd opvallend hoe stabiel ze blijven. Op gepaste momenten wanneer de koers lijkt te zakken hebben ze net weer dat nieuws en waardeert de USA dit naar believen. Desondanks denk ik dat vroeg OF laat er een algemene correctie aankomt voor ALLE aandelen. Dan vrees ik diegen die het hardst gestegen zijn, kunnen ook het hardst vallen. Mij niet gelaten, ik wacht af en koop bij mocht dit zich voordoen. Vind het wat te riskant nu volop bij te kopen, maar wel een gemiste kans deze week toen de resultaten hier als 'slecht' beoordeeld werden en nadien bij opening Nasdaq steil omhoog ging. Swat er komen nog wel kansen!

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56

Berichtdoor Dominiquetg » 03 Mar 2018 23:06

Krijg toch zelf ook weer vrees na de laatste daling van vorige week en had die eigenlijk niet echt zien aankomen. Ben ondertussen al terug in verschillende aandelen ingestapt na verkoop Ablynx maar na 't bekijken van https://www.youtube.com/watch?v=w0Oz2R0u4VM Mike Malloney's uiteenzetting over de te verwachten recessie vlgns hem in 2018, vrees ik toch ook voor het ergste tegenwoordig. Zit zelfs te denken volledig uit aandelen te stappen voor het te laat is en eventueel zelfs in goud te stappen. Na 2008 zijn we sinds 2012 in een bijna niet te vatten opwaartse beweging waar de S&P500 P/E gewijs aan 29 zit wat nu al hoger is dan net voor crash van 2008. Wat denken jullie van de huidige spanningen (poetin/trumps handelsoorlog/verkiezingen italie etc) en soms onbegrijpelijk fluctuaties zoals die van over een week... Argen-x blijft de stormen betrekkelijk goed te doorstaan maar is wel bij de weinige. Op alle andere aandelen sta ik voorlopig al in't rood...
Argen-X Kiadis Pharming Biocartis Celyad Mithra

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 46

Berichtdoor Warrant » 04 Mar 2018 00:11

Dominiquetg schreef:Krijg toch zelf ook weer vrees na de laatste daling van vorige week en had die eigenlijk niet echt zien aankomen. Ben ondertussen al terug in verschillende aandelen ingestapt na verkoop Ablynx maar na 't bekijken van https://www.youtube.com/watch?v=w0Oz2R0u4VM Mike Malloney's uiteenzetting over de te verwachten recessie vlgns hem in 2018, vrees ik toch ook voor het ergste tegenwoordig. Zit zelfs te denken volledig uit aandelen te stappen voor het te laat is en eventueel zelfs in goud te stappen. Na 2008 zijn we sinds 2012 in een bijna niet te vatten opwaartse beweging waar de S&P500 P/E gewijs aan 29 zit wat nu al hoger is dan net voor crash van 2008. Wat denken jullie van de huidige spanningen (poetin/trumps handelsoorlog/verkiezingen italie etc) en soms onbegrijpelijk fluctuaties zoals die van over een week... Argen-x blijft de stormen betrekkelijk goed te doorstaan maar is wel bij de weinige. Op alle andere aandelen sta ik voorlopig al in't rood...

Uw P/E van 29 klopt langs geen kanten, ligt eerder rond de 24 (wat nog steeds duur is uiteraard). Maar al dat doemdenken vind ik maar onnozel, bekijk de grafiek eens van de all world shares. Uiteindelijk gaat dat altijd naar omhoog hé (met uiteraard de nodige correcties tussenin). Ik weet niet wat jou termijn is maar ik zit in de beurs voor de komende 30 jaar, ik zie dus geen enkele reden om ooit te verkopen. Als het eens serieus zakt koop ik gewoon extra bij, simple.
fricandel liked last!
Know what you own, and know why you own it.

brecht123
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Berichtdoor brecht123 » 04 Mar 2018 09:08

Warrant, niemand weet wat er over 30 jaar zal gebeuren. Wie weet hebben we binnen 20 jaar het communisme en valt de economie uiteen. :lol:
Ik hou mijn aandelen nog tot eind mei, rond de zomer verwacht ik een beurscrash.

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143

Berichtdoor Gillepils » 04 Mar 2018 20:18

brecht123 schreef:Warrant, niemand weet wat er over 30 jaar zal gebeuren. Wie weet hebben we binnen 20 jaar het communisme en valt de economie uiteen. :lol:
Ik hou mijn aandelen nog tot eind mei, rond de zomer verwacht ik een beurscrash.

Zoals John Maynard Keynes zei: 'In the long run, we are all dead.' ;)