Argen-X

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

de Tuinman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 56
Contacteer:

Re: Argen-X

Bericht door de Tuinman »

Voor mij is het een kwestie van winst nemen.
(En heb inderdaad Galapagos in mijn achterhoofd)
Kootpenne liked last!

dandev
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 11
Contacteer:

Bericht door dandev »

Kreeg het op mijn heupen, toen ik ze vermoedelijk zag plafonneren aan 370$;
Laatste deel verkocht aan 306€. eerder deel verkocht aan 180€ en natuurlijk ook dan
overstap naar Galapagos a 130€. Wie zegt nog dat het niet speculeren is op de beurs.
Maar indien enige terugval …. Zal ze zeker opvolgen.

Kootpenne
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 198
Contacteer:

Bericht door Kootpenne »

Interest schreef:
03 feb 2021 17:26
Kootpenne schreef:
03 feb 2021 16:32
Laatste plukje Argen-X verkast naar Inventiva..
Ik leerde mijn lesje met Galapagos.
Dus vanaf nu wordt geen enkel middel nog goedgekeurd door de FDA "want Galapagos", is dat de redenering?
Ik snap de scepsis en je moet steeds kritisch blijven maar de slinger moet ook niet de andere kant uitslaan.

Tot nu toe slaagt Argenx erin om steeds te overperformen dus het vertrouwen blijft onaangetast bij mij. Hoewel het soms kriebelt om te verkopen blijf ik ze behouden.
Het is wel herkenbaar. Alle berichtgeving is positief en we gaan uit van een rimpelloos parcours voor de commerciële uitrol. Ik meen dat heel wat goed nieuws ingeprijsd zit in de koers. Bovendien meen ik dat Inventiva meer korte termijn potentie heeft dan Argen-X.
Maar ik wens u oprecht veel succes.
BOXX liked last!
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

herentenaar
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door herentenaar »

Nog steeds zeer tevreden dat ik ze nooit verkocht heb. Aangekocht aan 9,11€....
jandeloper liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 491
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

herentenaar schreef:
03 feb 2021 18:24
Knap!
Je kan al eens een Porsche showroom binnenstappen hoop ik.
fricandel liked last!

Eclair
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32
Contacteer:

Bericht door Eclair »

herentenaar schreef:
Idem hier ....soms getwijfeld om weg te doen....nooit gedaan......als er nog opportuniteiten zouden zijn biotech...ben nog op zoek. Niet om deze positie te veranderen maar ander.

Info welkom...als er zo nog zouden zijn zoals deze en Galapagos. ...
herentenaar liked last!

de Tuinman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door de Tuinman »

Eclair schreef:
03 feb 2021 19:32
herentenaar schreef:

Idem hier ....soms getwijfeld om weg te doen....nooit gedaan......als er nog opportuniteiten zouden zijn biotech...ben nog op zoek. Niet om deze positie te veranderen maar ander.

Info welkom...als er zo nog zouden zijn zoals deze en Galapagos. ...
Arrowhead!
VWarena liked last!

Lama Daila
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4500
Contacteer:

Bericht door Lama Daila »

Lieve16 schreef:
03 feb 2021 16:46
Als dat wordt goedgekeurd, kan de verkoop van efgartigimod - het is nog wachten op de commerciële naam - voor MG ten vroegste deze zomer en ten laatste eind 2021 van start gaan.
Wat denken jullie van Vyvgart als commerciële naar voor efgartigimod?

https://trademarks.justia.com/900/61/vy ... 61747.html

Current Trademark Owners
Party Name: Argenx B.V.
5A3FC26E-6A03-4424-967D-FDAC756C4562.jpeg
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
https://twitter.com/lama_daila

buffalo1
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1001
Contacteer:

Bericht door buffalo1 »

argenx announces full exercise of underwriters’ option to purchase additional ADSs
Regulated information — Inside information

February 4, 2021

Breda, the Netherlands — argenx SE (Euronext & Nasdaq: ARGX), a global immunology company committed to improving the lives of people suffering from severe autoimmune diseases and cancer, announced today that the underwriters of its previously announced global offering of ordinary shares (including ordinary shares represented by American Depositary Shares (ADSs)) have exercised their option to purchase 468,750 additional ADSs in full on the same terms and conditions as the global offering. This option exercise brings the anticipated total gross proceeds from the global offering to approximately $1.15 billion (approximately €954.8 million) from the sale of an aggregate of 3,593,750 ordinary shares (including ordinary shares represented by ADSs).

J.P. Morgan, Morgan Stanley, BofA Securities and Cowen acted as joint bookrunning managers for the offering.

The closing of the global offering, including with respect to the ADSs subject to the option, is expected to occur on February 5, 2021, subject to customary closing conditions.

The securities were offered in the United States pursuant to an automatically effective shelf registration statement that was previously filed with the Securities and Exchange Commission (SEC). A preliminary prospectus supplement relating to the securities was filed with the SEC on February 1, 2021. The final prospectus supplement relating to the securities will be filed with the SEC and will be available on the SEC’s website at www.sec.gov. When available, copies of the final prospectus supplement and the accompanying prospectus relating to the U.S. offering may be obtained for free from J.P. Morgan Securities LLC, c/o Broadridge Financial Solutions, 1155 Long Island Avenue, Edgewood, NY 11717, or by telephone at (866) 803-9204, or by email at prospectus-eq_fi@jpmchase.com; from Morgan Stanley & Co. LLC, 180 Varick Street, 2nd Floor, New York, NY 10014, Attn: Prospectus Department, by email at prospectus@morganstanley.com, or by telephone at (866) 718-1649; from BofA Securities, NC1-004-03-43, 200 North College Street, 3rd floor, Charlotte, North Carolina 28255-0001, Attn: Prospectus Department, or by email at dg.prospectus_requests@baml.com; or from Cowen and Company, LLC, c/o Broadridge Financial Solutions, 1155 Long Island Avenue, Edgewood, NY 11717, Attn: Prospectus Department, by email at PostSaleManualRequests@broadridge.com, or by telephone at (833) 297-2926.

This press release is for information purposes only and does not constitute, and should not be construed as, an offer to sell or the solicitation of an offer to buy or subscribe to any securities, nor shall there be any sale of securities in any jurisdiction in which such offer, solicitation or sale is not permitted or to any person or entity to whom it is unlawful to make such offer, solicitation or sale. Reference is also made to the restrictions set out in “Important information” below. This press release is not for publication or distribution, directly or indirectly, in or into any state or jurisdiction into which doing so would be unlawful or where a prior registration or approval is required for such purpose.
charel01 liked last!

buffalo1
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1001
Contacteer:

Bericht door buffalo1 »

Argenx stoot door naar Europese biotechtop

Vandaag om 07:29
De Gentse Bel20’er koerst fors hoger na kapitaalronde van 830 miljoen euro. Met zijn waardering behoort de ontwikkelaar van medicijnen op basis van antilichamen van lama’s nu zelfs tot de Europese biotechtop.

Met een private plaatsing op Wall Street en in Europa haalde het Gentse biotechbedrijf Argenx woensdag een recordbedrag van 1 miljard dollar (ruim 830 miljoen euro) op. Maar ondanks die verwatering sloot het aandeel woensdag 12 procent hoger af. Die koersklim duwde de beurswaarde van Argenx nog 1,5 miljard hoger tot 13,9 miljard euro. Inclusief de nieuwe aandelen zou die waarde zelfs stijgen tot 14,8 miljard euro.

Met die waardering behoort de ontwikkelaar van medicijnen op basis van antilichamen van lama’s nu zelfs tot de Europese biotechtop. Die werd lang aangevoerd door het Deense Genmab (22 miljard dollar beurswaarde), maar het nummer één is nu het Duitse BioNTech, de partner van Pfizer voor het coronavaccin, met een beurswaarde van 23,6 miljard euro.

Beleggers hebben een sterk geloof dat Argenx met de producten in de pijplijn de komende jaren forse omzetten kan halen.
Beleggers hebben een sterk geloof dat Argenx met de producten in de pijplijn de komende jaren forse omzetten kan halen. Er wordt vooral uitgekeken naar het middel met de experimentele naam efgartigimod, een ontstekingsremmer die getest wordt als middel tegen verschillende zeldzame ontstekingsziekten. Een recente studie die aantoonde dat het middel ook werkzaam is tegen de chronische zenuwziekte CIDP dreef maandag de koers al naar een recordniveau. Dat was voor Argenx de trigger om nog eens uitgebreid met de pet rond te gaan voor kapitaal.

Argenx is een van de grootste bedrijven in Bel20-beursindex. Het komt in de buurt van de biofarmareus UCB (16,9 miljard euro). Een groot verschil is dat UCB miljardenomzetten boekt en Argenx zijn eerste product nog op de markt moet brengen.

Verkoopvergunning
Argenx is nu op de beurs ook veel meer waard dan de vroegere biotechlieveling Galapagos (5,7 miljard euro), die vorig jaar zware klappen kreeg na een negatief oordeel van de Amerikaanse regulator FDA over zijn reumamedicijn. Dat was nog een duidelijke waarschuwing voor investeerders dat zowel de onderzoeken als de vergunningsprocessen voor medicijnen serieuze risico’s inhouden. Het wordt spannend afwachten of Argenx dit jaar zijn eerste verkoopvergunning kan binnenhalen.

Voorlopig heeft oprichter en CEO Tim Van Hauwermeiren echter de beloftes kunnen inlossen sinds de beursgang zeven jaar geleden aan 8,50 euro per aandeel. Zo werd Argenx de nieuwste beurslieveling in de Lage Landen, maar ook ver daarbuiten. Het Schotse investeringsfonds Baillie Gifford, dat eerder al fors in het bedrijf investeerde, tekende deze week voor 415 miljoen dollar extra in.

Wall Street
Ook op Wall Street stonden investeerders te dringen. Daardoor kon Argenx 1 miljard dollar ophalen, terwijl het initiële doel op 750 miljoen dollar lag. Door de sterke vraag lag de uitgifteprijs voor de nieuwe aandelen met 265,59 euro per stuk zelfs boven de slotkoers in Brussel vóór de operatie (263 euro).

Het bedrijf zwemt in de liquiditeiten. Argenx had eind oktober nog 1,8 miljard euro cash; daar komt nu 830 miljoen euro bij. Maar het geld vloeit ook snel weg door duur labo-onderzoek en patiëntenproeven. Dit jaar zou Argenx er zelfs 800 miljoen euro aan cash doorjagen omdat ook een commerciële ploeg wordt uitgebouwd.

Teller klokt af op 955 miljoen euro
Een verrassing is het niet gezien de koopgolf, maar bij de kapitaalronde van Argenx is de volledige overtoewijzingsoptie - het extra pakket aandelen dat de begeleidende banken kunnen slijten bij grote vraag - uitgeoefend. Daardoor halen CEO Tim Van Hauwermeiren en co uiteindelijk 1,15 miljard dollar op, omgerekend 955 miljoen euro.
charel01 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie