Argen-X

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 949

Re: Argen-X

Berichtdoor Bioscience » 16 Mei 2018 12:47

Gentse . Als ik jou was zou ik maar alvast verkopen . ;) Als ik jouw verhaal zo lees , kan het maar 1 kant op en dat is naar beneden .

je vergeet een paar belangrijke punten bij Argen-X .
1 De koers stond noch voor de stijging heel erg laag .Niemand zag het potentieel van Argen-X , waardoor het zwaar ondergewaardeerd was op dat moment
2 Er staat een heel groot deel al in vaste handen
3 Indien bloedkanker dit jaar bevestigd van wat het al heeft laten zien , dan staat de koers nu veels te laag . Er zijn bedrijven die alleen op bloedkanker molecule al 3 keer zo hoog gewaardeerd zijn of overgenomen zijn . ( zie verhaal Tom3 IEX van enige tijd geleden .
4 Er zit een grote partner aan te komen van formaat Abbvie ( 115 ) voor 111
5 Er is inmiddels een grote berg cash
6 Nog steeds uitbreidingen van pipeline voor 113 wat weer extra waardevermeerderingen geeft
7 Onderschat het overname potentieel niet . Argen-X heeft iets unieks , wat geen enkel biotechbedrijf ter wereld heeft

Uiteraard ben ik het met je eens dat bij een algehele crash alle aandelen klappen kunnen krijgen . de beste veren dan weer het snelst op . Van een crash is voorlopig geen sprake . Wel van een hele mooie nieuwsflow in de komende maanden .

De Amerikanen schijnen er meer vertrouwen in te hebben .

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Berichtdoor Gentse strop » 16 Mei 2018 13:04

Bioscience schreef:Gentse . Als ik jou was zou ik maar alvast verkopen . ;) Als ik jouw verhaal zo lees , kan het maar 1 kant op en dat is naar beneden .

je vergeet een paar belangrijke punten bij Argen-X .
1 De koers stond noch voor de stijging heel erg laag .Niemand zag het potentieel van Argen-X , waardoor het zwaar ondergewaardeerd was op dat moment
2 Er staat een heel groot deel al in vaste handen
3 Indien bloedkanker dit jaar bevestigd van wat het al heeft laten zien , dan staat de koers nu veels te laag . Er zijn bedrijven die alleen op bloedkanker molecule al 3 keer zo hoog gewaardeerd zijn of overgenomen zijn . ( zie verhaal Tom3 IEX van enige tijd geleden .
4 Er zit een grote partner aan te komen van formaat Abbvie ( 115 ) voor 111
5 Er is inmiddels een grote berg cash
6 Nog steeds uitbreidingen van pipeline voor 113 wat weer extra waardevermeerderingen geeft
7 Onderschat het overname potentieel niet . Argen-X heeft iets unieks , wat geen enkel biotechbedrijf ter wereld heeft

Uiteraard ben ik het met je eens dat bij een algehele crash alle aandelen klappen kunnen krijgen . de beste veren dan weer het snelst op . Van een crash is voorlopig geen sprake . Wel van een hele mooie nieuwsflow in de komende maanden .

De Amerikanen schijnen er meer vertrouwen in te hebben .

Schreef hier niemand deze week, niet verliefd worden op een aandeel? :lol:

Misschien gestaag enkele stuks bijkopen op dipjes ja, maar nu vol investeren vind ik nog steeds risiccovol.
Woorden "indien", "als", "mocht" tellen niet. Ik vind ze hoog gewaardeerd en wacht tot de resultaten in H2 2018.
Dat is nog steeds het enigste dat telt in biotech, resultaten. Ablynx is ook uniek, die stonden pas ondergewaardeerd. ArgenX heeft nog niks op de markt, wel in de pijplijn (met kans op, kans...) en dat is een wezenlijk verschil!
En als ArgenX uniek is, geloof ik, wel vreemd dat ze nog steeds niet zijn overgenomen dan? Zijn de groten dan zo afwachtend? Blijkbaar wel, maar vooral realistisch!

Ik blijf het herhalen, indien de resultaten eind 2018 mee zitten, dan pas zal de boel ontploffen. Hoe dichter we bij die datum komen, hoe nerveuzer de markt zal komen omwille van:
1) de resultaten
2) eventuele overname (bij GOEIE resultaten)

rbot
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor rbot » 16 Mei 2018 14:18

Ik ben het wel met je eens Gentse.

Argenx heeft enorm veel potentie MAAR alles valt of staat bij de resultaten die gaan komen. Juist omdat ze zo hoog staan is er op dit moment een risico.

Kijk naar Ablynx (beurswaarde 3.4 miljard NA overname) tegen Argenx (2.5 miljard, met nog geen producten in phase 3). Dus als er een studie flopt gaat alle lucht er direct uit. Staan we zo weer op 50

Ik zit overigens long maar wel met handen bij de knoppen en mogelijk neem ik wat winst binnenkort.

Ik hink op twee gedachten. Het aankomende nieuws duurt erg lang, aangezien het ws snel komt wil ik er eigenlijk wel op wachten. Aan de andere kant is de koers volgens mij al flink vooruit gelopen op iets 'positiefs'..

ps hoe zit het met shorters in Argenx, kan me zo voorstellen dat zij het aandeel in het vizier krijgen?

DVM_PhD
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 83

Berichtdoor DVM_PhD » 16 Mei 2018 14:24

Bioscience,

Waarom is u zo zeker dat er überhaupt een partner gevonden wordt voor een al bij al banaal anti-HGFR antistof?

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 949

Berichtdoor Bioscience » 16 Mei 2018 14:45

We zullen het wel zien mensen . Verkoop als je het niet vertrouw . En koop/ hou als je het wel vertrouwd .
Ik heb geen zin in welles nietes spelletjes hier .
Voorlopig heeft/is de CEO alle beloftes nagekomen . Kunnen we van een hoop andere niet zeggen toch

rbot
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor rbot » 16 Mei 2018 15:10

Wat bizar trouwens dat europa volledig achterblijft op de koers in de VS

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Berichtdoor Gentse strop » 16 Mei 2018 18:52

rbot schreef:Wat bizar trouwens dat europa volledig achterblijft op de koers in de VS

Is wel al meerdere keren geweest dat de koers op Nasdaq steeg en de dag erna de daling opnieuw inzette naar het niveau voor de stijging. Denk dat vele dit ondertussen door hebben plus het feit dat de verhandelde hoeveelheid toch wel laag ligt.

alwaysright
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 208

Berichtdoor alwaysright » 16 Mei 2018 22:22

Wat zou de reden kunnen zijn dat Sanofi,inmiddels eigenaar Ablynx,relatief laag staat.
Ze hebben nu alle wetenschap in huis,alle pipeline ontwikkelingen het hele "lama" programma.
Het heeft er alle schijn van dat men dit niet zo interessant vind.
De ontwikkelingen van Ablynx waren in een verdere phases dan die van Argen-X.
Wie het weet mag het zeggen.....

Biobelegger07
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Berichtdoor Biobelegger07 » 16 Mei 2018 22:37

alwaysright schreef:Wat zou de reden kunnen zijn dat Sanofi,inmiddels eigenaar Ablynx,relatief laag staat.
Ze hebben nu alle wetenschap in huis,alle pipeline ontwikkelingen het hele "lama" programma.
Het heeft er alle schijn van dat men dit niet zo interessant vind.
De ontwikkelingen van Ablynx waren in een verdere phases dan die van Argen-X.
Wie het weet mag het zeggen.....

Sanofi kampt met wisselkoersen en sukkelt zwaar met hun diabetesdivisie die zwaar onder druk staat en dat zorgt dat sanofi wat achter blijft, ze zullen hun pijplijn wel aanvullen en dat met de hulp van Ablynx, vrijdag komen mijn centen van Ablynx en die zullen goed besteed worden, deeltje Acacia en deeltje Inventiva alhoewel ik wat afwacht

alwaysright
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 208

Berichtdoor alwaysright » 16 Mei 2018 23:15

Vandaag toch positief nieuws over Sanofi (hoort hier misschien niet thuis maar ik wilde Biobelegger07 dit toch even laten weten)

(AOF) - Sanofi heeft positieve resultaten van fase 3 voor Dupixent (dupilumab) gemeld bij de behandeling van matige tot ernstige atopische dermatitis die onvoldoende onder controle was bij adolescenten. Een aanvraag voor goedkeuring door regelgevende instanties wordt verwacht in de Verenigde Staten in het derde kwartaal van 2018 voor patiënten van 12 tot 17 jaar, aldus de Franse groep.

In deze studie verminderde de behandeling met Dupixent als monotherapie de algehele ernst van de ziekte aanzienlijk en verbeterde de huidgenezing, jeuk en sommige maten van kwaliteit van leven die verband houden met de gezondheid.

Dupixent is het eerste en enige biologische middel dat positieve resultaten heeft opgeleverd in deze categorie patiënten.