Argen-X

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Re: Argen-X

Berichtdoor Gentse strop » 15 Mei 2018 22:12

Ik krijg hoogtes nog laagtes in dit aandeel op Nasdaq. Wanneer Nasdaq rood kleurt, kleurt Argenx groen, kleurt Nasdaq groen is Argenx meestal lichtrood.

Vandaag sluiting op Nasdaq 93,43$ = 78,87 euro

Vandaag gesloten op Euronext op 77 euro.

brecht123
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4

Berichtdoor brecht123 » 15 Mei 2018 22:27

zolang ze maar stijgen is het goed :D

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Berichtdoor Blackbelt » 15 Mei 2018 22:54

Gentse strop schreef:Ik krijg hoogtes nog laagtes in dit aandeel op Nasdaq. Wanneer Nasdaq rood kleurt, kleurt Argenx groen, kleurt Nasdaq groen is Argenx meestal lichtrood.

Vandaag sluiting op Nasdaq 93,43$ = 78,87 euro

Vandaag gesloten op Euronext op 77 euro.

Ik hou van anticyclische aandelen.
Ik denk,dat er voor dit aandeel al grote haaien op,de loer liggen. Ablynx bis.

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 212

Berichtdoor ancaoli » 16 Mei 2018 08:43

T’zou toch wel “grappig” zijn; Argenx in de Bel20 om een paar weken of maanden later dezelfde weg op te gaan als Ablynx via overname. Voor mij mag het zolang de overname prijs correct is ( geen idee wat deze zou kunnen zijn). Voor de Argenx lovers, ik ben op de beurs omdat dit mijn (winstgevende) hobby is. En alhoewel ik biotech fantastisch vind en ook graag heb dat zulke parels in Belgische handen blijven, mijn objectief blijft winst maken en een extraatje opbouwen. Genoeg opportuniteiten. Verliefd worden op een bedrijf of aandeel heb ik leren vermijden.
maamen liked last!
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Iep, Global G, SocGen, Roularta, Celyad, Biocartis, Zenitel, Geron, Argenx, Synergy, Enwave, Agfa, Accsys

Gillepils
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 189

Berichtdoor Gillepils » 16 Mei 2018 08:48

ancaoli schreef:T’zou toch wel “grappig” zijn; Argenx in de Bel20 om een paar weken of maanden later dezelfde weg op te gaan als Ablynx via overname. Voor mij mag het zolang de overname prijs correct is ( geen idee wat deze zou kunnen zijn). Voor de Argenx lovers, ik ben op de beurs omdat dit mijn (winstgevende) hobby is. En alhoewel ik biotech fantastisch vind en ook graag heb dat zulke parels in Belgische handen blijven, mijn objectief blijft winst maken en een extraatje opbouwen. Genoeg opportuniteiten. Verliefd worden op een bedrijf of aandeel heb ik leren vermijden.

Ik zit er in voor de goede interviews! :lol:

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 946

Berichtdoor Bioscience » 16 Mei 2018 09:04

Slot USA was TOP $ 93,43 = euro 78,91 . Echt een giller in Europa . Zitten we er gewoon 1,70 onder :lol:

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Berichtdoor Blackbelt » 16 Mei 2018 09:21

ancaoli schreef:T’zou toch wel “grappig” zijn; Argenx in de Bel20 om een paar weken of maanden later dezelfde weg op te gaan als Ablynx via overname. Voor mij mag het zolang de overname prijs correct is ( geen idee wat deze zou kunnen zijn). Voor de Argenx lovers, ik ben op de beurs omdat dit mijn (winstgevende) hobby is. En alhoewel ik biotech fantastisch vind en ook graag heb dat zulke parels in Belgische handen blijven, mijn objectief blijft winst maken en een extraatje opbouwen. Genoeg opportuniteiten. Verliefd worden op een bedrijf of aandeel heb ik leren vermijden.

Je kan over overnames blijven emmeren, en sommigen doen dat ook. Het is nooit genoeg....
Feit is, als jij er zo rotsvast van overtuigd bent dat een aandeel 200€ waard is, en slechts genoteerd staat aan 100€, dan moet je kopen en blijven kopen, en zorgen dat je geld vindt om het zelf over te nemen hé. Niet makkelijk, maar je kan maar spelen met de kaarten die je hebt.

Ik hoop dat vroeg of laat al mijn biotech aandelen in een overname verzeild geraken. Dat is zowel voor de aandeelhouders goed, als voor het bedrijf zelf. Ze hebben dan een stabiele verkoopsorganisatie achter zich, en kunnen makkelijker fondsen vast krijgen om verder te ontwikkelen.

OllekeBolleke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 110

Berichtdoor OllekeBolleke » 16 Mei 2018 10:06

Bij het merendeel van de aandelen komt het woord overname niet voor, bij een biotech aandeel des te meer en vooral als het een succesvol bedrijf blijkt te zijn. Zie Ablynx. Dus de speculatie over een overname zal pas verstomd zijn wanneer de overname een feit is. ;)

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 946

Berichtdoor Bioscience » 16 Mei 2018 10:51

Blackbelt .

Gedeeltelijk met je eens .
Aan de ene kant hoop je niet op een overname . Aan de andere kant is makkelijk en snel geld verdienen .

Alleen de biotech die echt iets vernieuwen / toevoegen in de markt zullen potentiële kandidaten zijn .
Zie Ablynx .
GLPG en ARgen-X zullen bij verder bevestiging van hun belangrijke ( wereldniveau) doorbraken zeker een van de eerste zijn die worden overgenomen . Hopen dat voor die tijd de koersen al flink de lucht in gaan . Dan pas zou ik er vrede mee hebben .

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Berichtdoor Gentse strop » 16 Mei 2018 11:00

Bioscience schreef:
Gedeeltelijk met je eens .

GLPG en ARgen-X zullen bij verder bevestiging van hun belangrijke ( wereldniveau) doorbraken zeker een van de eerste zijn die worden overgenomen . Hopen dat voor die tijd de koersen al flink de lucht in gaan . Dan pas zou ik er vrede mee hebben .

Bio

ook gedeeltelijk met je eens. Let wel op, ArgenX heeft reeds een stijging doorgemaakt, 408% op jaarbasis, lijkt me al veel. Ze staan al hoog genoteerd, dus mochten ze (pure speculatie) overgenomen worden, zal reeds aan een mooie prijs zijn. Ze staan praktisch ATH...?!
Gala is een ander paar mouwen, hebben een serieuze daling gehad. Zitten ook in een andere branche waar meerdere farmabedrijven aan dezelfde ziektes werken. Hier is het economische fifo van toepassing, first in, first out, wie eerst een middel vindt, verwerft het grootste marktaandeel en grootste inkomsten. Niettegenstaande moeten phase III resultaten nog bevestigd worden, (en dat zijn het merendeel voor 2019, slechts enkele in 2018).

Daarnaast heb je nog het marktsentiment. Een aandeel mag nog zo hoog staan als het wil, indien volgend jaar (????) een correctie OF crash komt, vrees ik dat ook hier klappen vallen. De hardste stijgers.... En neen, ik ben geen doemdenker, heb beide aandelen ook in het bezit, wel realistisch!