Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Beursgoeroe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Re: Nyrstar

Berichtdoor Beursgoeroe » 07 Aug 2019 16:24

Swinger schreef:
Lotus schreef:
a21 schreef:https://www.tijd.be/ondernemen/grondstoffen/nyrstar-aandeelhouders-vorderen-honderden-miljoenen-van-trafigura/10150621.html

Nyrstar-aandeelhouders vorderen honderden miljoenen van Trafigura
02 augustus 201914:34

Veel succes want van een kale kip kun je niet plukken. Die advocaat wint er uiteindelijk het meeste mee want wat moest elke Nyrstar aandeelhouder betalen om mee te kunnen doen met de zaak?

How how ! Wie zegt dat aandeelhouders moeten betalen als ze meedoen met Watt Legal ? Ik zal het weten want ik ga mij aansluiten; al weet ik het voor het moment natuurlijk nog niet. Maar meestal werkt zoiets met "no cure no pay".

Gevaarlijker is dat een uitspraak als deze graag bij Trafigura wordt gehoord. NIets beter dan tegenstanders zonder hoop of die met mekaar bekvechten.

Nyrstar is géén kale kip ! De waarheid is dat Trafigura op slinkse wijze al jaren de onderneming leeghaalt en de koers naar beneden duwt. Het zou mij nu zelfs niet meer verwonderen dat ze de ABN Amro analist, die de kat de bel aanbond en daarmee de doodstrijd van het bedrijf startte, een handje hebben geholpen.

De koude waarheid is : we zijn beroofd ! Eigenlijk hoort de Trafigura-top in het bedrijf voor de strafrechter te verschijnen en in de gevangenis te verdwijnen.

Straf dat een Engelse rechtbank en nog straffer een Amerikaanse rechtbank via een "chapter 15" zich moeit met het bedrijf. Nyrstar is een Belgisch bedrijf ! Het zijn onze rechtbanken en wetgever die zich er moet over buigen. Raadpleeg even KBO public search. Nog ter info: dat engelse bedrijf NewCo dat de (goede) activa overneemt is een dochteronderneming van Nyrstar NV.
En ok, we weten allemaal natuurlijk wel dat (vooral) de Amerikanen denken zich overal te kunnen bemoeien. Maar dit kan gewoon niet, het is ronduit misdadig. Trouwens de Belgische fiscus gaat zich vroeg of laat ook nog wel roeren. Je pakt niet zomaar even wat activa op om dat in een buitenlands bedrijf te stoppen en de fiscus daarmee zijn geld te ontzeggen.

En als afsluiter : schuldeisers (dus o.a. de obligatiehouders) hebben pas iets te zeggen als een bedrijf in faling gaat of een procedure bij een Belgische handelsrachtbank opstart tot herstructering van het bedrijf. Tot dat moment zijn het de aandeelhouders die de lakens uitdelen. Volgens mij gaat Watt-Legal het dan ook op zijn sloefjes winnen.

Inderdaad maffia praktijken.
Laat de boel dan maar in faling gaan.
Hopelijk komen ze voor de rechtbank om zo een constructie op te zetten en aandeelhouder uit te schakelen!!!!!!

powered by Surfing Waves

Beursgoeroe
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Beursgoeroe » 07 Aug 2019 16:25

Swinger schreef:
Lotus schreef:
a21 schreef:https://www.tijd.be/ondernemen/grondstoffen/nyrstar-aandeelhouders-vorderen-honderden-miljoenen-van-trafigura/10150621.html

Nyrstar-aandeelhouders vorderen honderden miljoenen van Trafigura
02 augustus 201914:34

Veel succes want van een kale kip kun je niet plukken. Die advocaat wint er uiteindelijk het meeste mee want wat moest elke Nyrstar aandeelhouder betalen om mee te kunnen doen met de zaak?

How how ! Wie zegt dat aandeelhouders moeten betalen als ze meedoen met Watt Legal ? Ik zal het weten want ik ga mij aansluiten; al weet ik het voor het moment natuurlijk nog niet. Maar meestal werkt zoiets met "no cure no pay".

Gevaarlijker is dat een uitspraak als deze graag bij Trafigura wordt gehoord. NIets beter dan tegenstanders zonder hoop of die met mekaar bekvechten.

Nyrstar is géén kale kip ! De waarheid is dat Trafigura op slinkse wijze al jaren de onderneming leeghaalt en de koers naar beneden duwt. Het zou mij nu zelfs niet meer verwonderen dat ze de ABN Amro analist, die de kat de bel aanbond en daarmee de doodstrijd van het bedrijf startte, een handje hebben geholpen.

De koude waarheid is : we zijn beroofd ! Eigenlijk hoort de Trafigura-top in het bedrijf voor de strafrechter te verschijnen en in de gevangenis te verdwijnen.

Straf dat een Engelse rechtbank en nog straffer een Amerikaanse rechtbank via een "chapter 15" zich moeit met het bedrijf. Nyrstar is een Belgisch bedrijf ! Het zijn onze rechtbanken en wetgever die zich er moet over buigen. Raadpleeg even KBO public search. Nog ter info: dat engelse bedrijf NewCo dat de (goede) activa overneemt is een dochteronderneming van Nyrstar NV.
En ok, we weten allemaal natuurlijk wel dat (vooral) de Amerikanen denken zich overal te kunnen bemoeien. Maar dit kan gewoon niet, het is ronduit misdadig. Trouwens de Belgische fiscus gaat zich vroeg of laat ook nog wel roeren. Je pakt niet zomaar even wat activa op om dat in een buitenlands bedrijf te stoppen en de fiscus daarmee zijn geld te ontzeggen.

En als afsluiter : schuldeisers (dus o.a. de obligatiehouders) hebben pas iets te zeggen als een bedrijf in faling gaat of een procedure bij een Belgische handelsrachtbank opstart tot herstructering van het bedrijf. Tot dat moment zijn het de aandeelhouders die de lakens uitdelen. Volgens mij gaat Watt-Legal het dan ook op zijn sloefjes winnen.

Inderdaad maffia praktijken.
Laat de boel dan maar in faling gaan.
Hopelijk komen ze voor de rechtbank om zo een constructie op te zetten en aandeelhouder uit te schakelen!!!!!!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 560

Berichtdoor Lotus » 07 Aug 2019 23:38

De aandeelhouders uitschakelen? Dat lijkt mij een wel heel drastische maatregel die ik niet geloof.

François
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 462

Berichtdoor François » 12 Aug 2019 09:31

©nyrstar
Het zal vermoedelijk weken duren voor de fabriek opnieuw operationeel is
De smelterij van de zinkgroep Nyrstar NYR0,00% in het Australische Port Pirie is opnieuw stilgevallen, voor de tweede keer al dit jaar. Opnieuw is er overmacht ingeroepen voor een deel van de overeenkomsten met klanten.
De herstellingswerkzaamheden nemen naar verwachting meerdere weken in beslag. Port Pirie is een van de grootste producenten van lood en zilver in de wereld. Nyrstar overweegt een oudere vestiging opnieuw op te starten om de productie op peil te kunnen houden. Of dat lukt, is nog onzeker aangezien het daarvoor toestemming moet krijgen van de lokale milieuautoriteiten.
Onderzoek
De oorzaak van de productiestop wordt nog onderzocht, meldt een woordvoerder van Trafigura. Dat bedrijf nam nog maar pas de controle over Nyrstar. Na een schuldherschikking heeft die 98 procent van de aandelen in handen. Andere aandeelhouders werden tijdens de redding van Nyrstar volledig weggeveegd en zagen hun belang verwateren tot 2 procent.
charel01 liked last!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 911

Berichtdoor Banner » 12 Aug 2019 15:11

I don't give a schit.

hubooken
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 21

Berichtdoor hubooken » 12 Aug 2019 23:38

waar of bij wie moet ik zijn om mijn deel terug te eisen van Trafigura ????

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2978

Berichtdoor Dirk19 » 15 Aug 2019 08:04

Nyrstar slaat terug tegen procederende aandeelhouders

(ABM FN) Nyrstar eist een schadevergoeding van de groep procederende aandeelhouders onder leiding van advocaat Laurent Arnauts. Dit liet De Tijd weten op basis van een hoorzitting op woensdag.

Volgens Nyrstar bemoeilijken de aandeelhouders de zaken op een cruciaal moment voor het voortbestaan van het bedrijf. Het bedrijf eiste 10.000 euro schadevergoeding per aandeelhouder. Volgens De Tijd noemde advocaat Arnauts deze stap niet afschrikkend en arrogant.

De misnoegde aandeelhouders van Nyrstar zijn niet te spreken over de herstructureringen bij het bedrijf, waarbij Trafigura de macht neemt en kleine aandeelhouders zonder medezeggenschap verarmd achterblijven.

Arnauts bleek enkele vorderingen te laten vallen maar de partijen willen wel nog steeds een voorlopig bewindvoerder, een nieuwe algemene vergadering en een verslag van de bedrijfsrevisor over de transacties met Trafigura.

Advocaat Laurent Arnauts was niet bereikbaar voor commentaar. Nyrstar wou voorlopig niet reageren.

De rechtbank nam de zaak in beraad. Een uitspraak volgt binnen 2 weken volgens De Tijd.
a21 liked last!

Beursgoeroe
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Beursgoeroe » 15 Aug 2019 10:31

Dirk19 schreef:Nyrstar slaat terug tegen procederende aandeelhouders

(ABM FN) Nyrstar eist een schadevergoeding van de groep procederende aandeelhouders onder leiding van advocaat Laurent Arnauts. Dit liet De Tijd weten op basis van een hoorzitting op woensdag.

Volgens Nyrstar bemoeilijken de aandeelhouders de zaken op een cruciaal moment voor het voortbestaan van het bedrijf. Het bedrijf eiste 10.000 euro schadevergoeding per aandeelhouder. Volgens De Tijd noemde advocaat Arnauts deze stap niet afschrikkend en arrogant.

De misnoegde aandeelhouders van Nyrstar zijn niet te spreken over de herstructureringen bij het bedrijf, waarbij Trafigura de macht neemt en kleine aandeelhouders zonder medezeggenschap verarmd achterblijven.

Arnauts bleek enkele vorderingen te laten vallen maar de partijen willen wel nog steeds een voorlopig bewindvoerder, een nieuwe algemene vergadering en een verslag van de bedrijfsrevisor over de transacties met Trafigura.

Advocaat Laurent Arnauts was niet bereikbaar voor commentaar. Nyrstar wou voorlopig niet reageren.

De rechtbank nam de zaak in beraad. Een uitspraak volgt binnen 2 weken volgens De Tijd.

Uit alles willen ze bij Nyrstar geld slaan geloof ik !
Ze zouden beter eens met aandeelhouders deftig communiceren ipv van bedrijf te laten verdwijnen aan Machtspersonen die naar niemand omzien !!!!

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2978

Berichtdoor Dirk19 » 15 Aug 2019 11:01

Bangmakerij van Trafigura idd. Benieuwd hoe het nog zal aflopen

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 560

Berichtdoor Lotus » 15 Aug 2019 22:12

hubooken schreef:waar of bij wie moet ik zijn om mijn deel terug te eisen van Trafigura ????

Het was kiezen of delen, gered worden maar bijna niks meer aan waarde overhouden of niet meer gered kunnen worden en een faillissement. Wat heeft uw voorkeur? Het bedrijf heeft de laatste jaren alleen maar problemen gekend en het blijft toch eigen schuld om zolang de aandelen te houden. 2 of misschien al 3 jaar geleden gaf ik hier al betere alternatieven in ongeveer dezelfde sector maar ze wilden hier liever voor het risico gaan. Geen medelijden van mijn kant.
nete liked last!

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen