Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 617
Contacteer:

Re: Nyrstar

Bericht door Wimpie85 » 28 jun 2019 18:58

Lukang schreef:Ik denk dat het geen zin meer heeft dit aandeel nog op te volgen. Er rest mij nog eur. 65,14 rend. -98,80.
Ik denk dat ik ze zal verkopen dan zijn ze uit mijn zicht.
Dit komt nooit meer goed!
Tja, veel te laat natuurlijk... iedere aandeelhouder had er vorige zomer al afstand van moeten doen (na onheilspellend bericht ABN AMRO) i.p.v. huidige zomer.

Met wat nu nog overschiet, kan je hooguit nog 2 broden & een croissant kopen op de zondagsmarkt.
nete liked last!

powered by Surfing Waves

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 » 28 jun 2019 19:41

Je moet volgend artikel uit 2015 eens vluchtig herlezen:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150413_01627186

Hallucinant gewoon... op slechts een paar jaar tijd is Nyrstar dus 180 graden van koers veranderd & hebben ze Trafigura volledig vrij spel gegeven!
a21 liked last!

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 46

Bericht door Tomya » 29 jun 2019 18:49

Wimpie85 schreef: Jij bekijkt het vanuit Nyrstar-hoek, maar Konig (en dus Trafigura) uiteraard vanuit Trafigura-hoek => da’s het (ontnuchterende) verschil!
Nee hoor, ik wil 't gerust vanuit de Trafigura-hoek bekijken. Dan vind ik nog steeds dat je op die manier geen zaken doet. Dat heeft te maken met het al dan niet hebben van scrupules, of waar je prioriteiten liggen.
En ik laat dit niet zonder slag of stoot passeren.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 » 29 jun 2019 19:05

Tomya schreef:
Wimpie85 schreef: Jij bekijkt het vanuit Nyrstar-hoek, maar Konig (en dus Trafigura) uiteraard vanuit Trafigura-hoek => da’s het (ontnuchterende) verschil!
Nee hoor, ik wil 't gerust vanuit de Trafigura-hoek bekijken. Dan vind ik nog steeds dat je op die manier geen zaken doet. Dat heeft te maken met het al dan niet hebben van scrupules, of waar je prioriteiten liggen.
En ik laat dit niet zonder slag of stoot passeren.
Bij Trafigura zullen ze onder de indruk zijn... als je er ff hun verleden op naspit, constateer je al vlug dat ware maffiapraktijken hen niet vreemd zijn.

Dus zo’n grote verrassing is deze ganse Nyrstar-soap nu ook weer niet, was al die tijd al ergens te verwachten.

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 46

Bericht door Tomya » 29 jun 2019 20:32

Wimpie85 schreef:Bij Trafigura zullen ze onder de indruk zijn...
Van mij ? Natuurlijk niet, Wimpie, zo onnozel ben ik niet.
Maar intussen zit er een advocatenkantoor op, is hun aandeelhoudersvergadering een maat voor niks gebleken, lijkt het of ze Rode toch niet zo gemakkelijk opzij kunnen zetten, ... enfin, misschien lukt het deze keer wel om die schurken een hak te zetten. 'k Kan 't maar proberen.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door nete » 29 jun 2019 22:40

Wimpie85 schreef:
Lukang schreef:Ik denk dat het geen zin meer heeft dit aandeel nog op te volgen. Er rest mij nog eur. 65,14 rend. -98,80.
Ik denk dat ik ze zal verkopen dan zijn ze uit mijn zicht.
Dit komt nooit meer goed!
Tja, veel te laat natuurlijk... iedere aandeelhouder had er vorige zomer al afstand van moeten doen (na onheilspellend bericht ABN AMRO) i.p.v. huidige zomer.

Met wat nu nog overschiet, kan je hooguit nog 2 broden & een croissant kopen op de zondagsmarkt.
Tja, dikke 5000 euro in rook zien opgaan is niet prettig neem ik aan.

En ja, een enkele keer komt een bedrijf zo'n instorting te boven (Amazon, Apple bv.) maar dat zijn eerder de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Als je natuurlijk een portefeuille hebt van een paar honderdduizenden euro's dan valt één en ander dik mee, dan ben je gewoon wat peanuts kwijt.
Beleggen: BEPERK je verlies.
Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Global Mining, HelloFresh, Safran, Sofina, Tencent Holdings, Texaf, WDP, Xior (+ cash)

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 29 jun 2019 23:39

Tomya schreef:
Wimpie85 schreef:Bij Trafigura zullen ze onder de indruk zijn...
Van mij ? Natuurlijk niet, Wimpie, zo onnozel ben ik niet.
Maar intussen zit er een advocatenkantoor op, is hun aandeelhoudersvergadering een maat voor niks gebleken, lijkt het of ze Rode toch niet zo gemakkelijk opzij kunnen zetten, ... enfin, misschien lukt het deze keer wel om die schurken een hak te zetten. 'k Kan 't maar proberen.
Breng een zak geld naar een advocaat en de meesten nemen het graag aan hoe onzeker de afloop van een zaak ook is.

vlere
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door vlere » 01 jul 2019 08:02

voor diegenen die nog interesse hebben :

Released:
01 July 2019

Category:

Regulated Information

Nyrstar discloses additional information following the Shareholders’ Meeting of 25 June 2019

1 July 2019 at 07:00 CEST

Nyrstar NV ("Nyrstar" or the “Company” and, together with its subsidiaries, the “Group”) today announces that it has published on the Company website the following documents:
•a series of “Frequently Asked Questions” with answers relating to the capital structure review and restructuring process;
•the verbal questions and answers from the Shareholders’ Meeting of 25 June 2019; and
•documents that were placed at the disposal of the bondholders in respect of the implementation of the Lock-up Agreement (particularly but not only at the occasion of the vote on 21 May 2019).

The Company advises that a set of documents containing confidential (but not inside) information is now also available to current shareholders and bondholders of Nyrstar (the “Confidential Documents”) via an Online Data Room. Access to the Online Data Room can be obtained by current shareholders and bondholders of Nyrstar NV by emailing Confidential.info@nyrstar.com with the applicant’s full name, email address and proof of current shareholding or bondholding in Nyrstar. On receipt of satisfactory proof of a current holding, Nyrstar will email the applicant a username, password and link to access the Confidential Documents. It should be noted that the Confidential Documents cannot be saved or printed. The Confidential Documents include the following:
•the lock-up agreement dated 14 April 2019 between Nyrstar and/or its subsidiaries and certain of its financial creditors (the “Lock-up Agreement”);
•documents executed by Nyrstar and/or its subsidiaries that relate to the implementation of the restructuring provided for in the Lock-up Agreement, including the list of assets and liabilities that are transferred to NN2 NewCo Ltd;
•agreements between Nyrstar and/or its subsidiaries and Trafigura and/or its subsidiaries, that have a material impact on the financial flows between both groups; and
•a report from KPMG AG as independent expert advisor to the Board of Directors in respect of certain of the agreements with Trafigura.

About Nyrstar

Nyrstar is a global multi-metals business, with a market leading position in zinc and lead, and growing positions in other base and precious metals, which are essential resources that are fuelling the rapid urbanisation and industrialisation of our changing world. Nyrstar has mining, smelting and other operations located in Europe, the Americas and Australia and employs approximately 4,100 people. Nyrstar is incorporated in Belgium and has its corporate office in Switzerland. Nyrstar is listed on Euronext Brussels under the symbol NYR. For further information please visit the Nyrstar website: http://www.nyrstar.com.

For further information

Anthony Simms Head of Investor Relations T: +41 44 745 8157 M: +41 79 722 2152 E: anthony.simms@nyrstar.com
Franziska Morroni Head of Communications T: +41 44 745 8295 M: +41 79 719 2342 E: franziska.morroni@nyrstar.com

https://otp.tools.investis.com/clients/ ... ture=en-US

vragen en antwoorden tijdens de vergadering volledig uitgeschreven :

https://www.nyrstar.com/~/media/Files/N ... stions.pdf
Dirk19 liked last!

NSBB
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door NSBB » 05 jul 2019 18:43

wanneer hervat de beursnotering of is het helemaal over and out ?

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door nete » 05 jul 2019 18:59

NSBB schreef:wanneer hervat de beursnotering of is het helemaal over and out ?
About Nyrstar

Nyrstar is a global multi-metals business, with a market leading position in zinc and lead, and growing positions in other base and precious metals, which are essential resources that are fuelling the rapid urbanisation and industrialisation of our changing world. Nyrstar has mining, smelting and other operations located in Europe, the Americas and Australia and employs approximately 4,100 people. Nyrstar is incorporated in Belgium and has its corporate office in Switzerland.

Niks aan de hand volgens Nyrstar zelf. :roll:
Beleggen: BEPERK je verlies.
Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Global Mining, HelloFresh, Safran, Sofina, Tencent Holdings, Texaf, WDP, Xior (+ cash)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie