Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 618

Re: Nyrstar

Berichtdoor Karl » 28 Mei 2019 14:24

Eigenlijk is de gedachte van Huub niet slecht want altijd alles accepteren als kleine aandeelhouder gaat te ver. In veel opzichten kan denk ik falen, mismanagement en onvoldoende transparante communicatie worden verweten. Toen de analist van ABN Amro met zijn rapport kwam wilde Nyrstar juridische stappen nemen omdat het lasterlijk zou zijn. Uiteindelijk kwam er geen vervolgstap van Nyrstar want de analist zat waarschijnlijk dicht bij de waarheid. Nadeel is alleen dat er uiteindelijk weinig mee wordt gedaan, hetzelfde als de FSMA die niks doet en ook geen onderzoeken doet in gevallen van overduidelijke voorkennis of manipulatie.
Tomya liked last!
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

powered by Surfing Waves

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 252

Berichtdoor Naz-T » 28 Mei 2019 14:28

En er zijn natuurlijk ook altijd beleggers (vooral daytraders op bepaalde dagen en shorters) die aan Nyrstar verdiend hebben. Moeten die hun winsten dan terug afgeven aan de gedupeerden? Ik denk ook dat er weinig tegen te beginnen valt. Helaas.
nete liked last!

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 200

Berichtdoor Fizmo » 02 Jun 2019 12:03

Als het een troost mag zijn, zelfs Erik Geenen heeft zijn broek gescheurd aan Nyrstar.

https://www.tijd.be/netto/dossiers/geld ... 32658.html

4 Welke zijn uw slechtste beleggingen?
‘De twee slechtste beleggingen van mijn leven waren aandelen van het Britse voedingsconcern Albert Fisher in de jaren 90 en recenter aandelen van Nyrstar. In beide gevallen ben ik koud gepakt door bestuurders die bewust zaken verkeerd voorstelden. Het is jammer dat zulke mensen - die toch voor honderden miljoenen euro schade veroorzaken - daar ongestraft mee wegkomen.’
Dirk19 liked last!

Huub
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor Huub » 02 Jun 2019 18:20

Ik blijf erbij. Voor opzettelijke verzwijging van feiten moeten de verantwoordelijke mensen worden beschuldigd van nyrstar. En als dat toezicht of gezag niet overneemt, moeten de slachtoffers dat doen. Hoe meer en hoe georganiseerder, hoe beter!

bryouknow
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Berichtdoor bryouknow » 03 Jun 2019 03:17

Ik heb een mail gestuurd naar deminor, met vermelding nàam + aantal aandelen.

Hierbij de reactie:

Geachte Mijnheer,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij zijn op de hoogte van het probleem van de aangekondigde verwatering voor de aandeelhouders.
Op dit moment is er bij Deminor geen dossier geopend voor Nyrstar-aandeelhouders.

Aangezien de kans bijzonder klein is dat 25% van de aandeelhouders samengebracht kan worden, tenzij u reeds een aanzienlijk deel van de aandelen in bezit heeft en andere aandeelhouders kent die ook een aanzienlijk deel van de aandelen vertegenwoordigen, zal Deminor geen dossier Nyrstar openen.
Bovendien zal de concentratie van onze honoraria bij te weinig aandeelhouders leiden tot kosten die niet in verhouding staan tot de potentiële voordelen.

Indien we door voldoende andere geïnteresseerde aandeelhouders gecontacteerd worden, zullen wij u desgewenst in contact brengen of zelf contact met u opnemen.

In de hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik u alsnog een prettige dag,

Met vriendelijke groeten,

Liesbeth Piccart
Management Assistant

Deminor NV
Sablon Tower - Joseph Stevensstraat 7, 1000 Brussel
Planet Business Center - Amelia Earhartlaan 17, 9051 Gent
Tel: +32 9 283 71 10
sgs.deminor.com
Huub liked last!

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 252

Berichtdoor Naz-T » 03 Jun 2019 07:41

Gewoon vraagje om algemeen inzicht te vergroten en eventueel te weten voor in de toekomst:
Je moet nog steeds in het bezit zijn van deze aandelen? Wat als je reeds verkocht hebt?

Huub
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor Huub » 03 Jun 2019 18:26

bryouknow schreef:Ik heb een mail gestuurd naar deminor, met vermelding nàam + aantal aandelen.

Hierbij de reactie:

Geachte Mijnheer,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij zijn op de hoogte van het probleem van de aangekondigde verwatering voor de aandeelhouders.
Op dit moment is er bij Deminor geen dossier geopend voor Nyrstar-aandeelhouders.

Aangezien de kans bijzonder klein is dat 25% van de aandeelhouders samengebracht kan worden, tenzij u reeds een aanzienlijk deel van de aandelen in bezit heeft en andere aandeelhouders kent die ook een aanzienlijk deel van de aandelen vertegenwoordigen, zal Deminor geen dossier Nyrstar openen.
Bovendien zal de concentratie van onze honoraria bij te weinig aandeelhouders leiden tot kosten die niet in verhouding staan tot de potentiële voordelen.

Indien we door voldoende andere geïnteresseerde aandeelhouders gecontacteerd worden, zullen wij u desgewenst in contact brengen of zelf contact met u opnemen.

In de hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik u alsnog een prettige dag,

Met vriendelijke groeten,

Liesbeth Piccart
Management Assistant

Deminor NV
Sablon Tower - Joseph Stevensstraat 7, 1000 Brussel
Planet Business Center - Amelia Earhartlaan 17, 9051 Gent
Tel: +32 9 283 71 10
sgs.deminor.com

Bedankt voor de informatie. Ik heb ook contact gezocht met Deminor. Fogende antwoord bereikte
mij:

...as of today we have no collective action open for this case. If we decide to lauch this case at a later stage we will not hesitate to revert to you....

Daarom roep ik alle benadeelde aandeelhouders van Nyrstar op om ook contact op te nemen met Deminor. Hoe meer vragen we stellen over Nyrstar, hoe groter de kans dat Deminor voor ons zal werken ...
Meld het daar! Please! :clap:

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2842

Berichtdoor Lieve16 » 03 Jun 2019 18:58

Dirk19 liked last!

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 41

Berichtdoor Tomya » 03 Jun 2019 19:01

Huub schreef:Daarom roep ik alle benadeelde aandeelhouders van Nyrstar op om ook contact op te nemen met Deminor. Hoe meer vragen we stellen over Nyrstar, hoe groter de kans dat Deminor voor ons zal werken ...
Meld het daar! Please! :clap:

done. En aan de fsma. (for what it's worth).

alwaysright
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 239

Berichtdoor alwaysright » 03 Jun 2019 20:59

Ik ben zeker benadeeld maar moet je nu nog in het bezit zijn van de aandelen?
Het is toch voor te stellen dat het moment dat het als een kogel naar beneden gaat een hoop mensen afscheid hebben genomen
met in de meeste gevallen ontstellend veel verlies!
Het zou absoluut niet fair zijn tegenover degenen die uitgestapt zijn maar toch met veel verlies.
Ik vind dan ook dat er een datum vastgesteld moet worden vanaf b.v. 1/1/2017,als men dan nog in het bezit was van Nyrstar aandelen komt men in aanmerking om in behandeling genomen te worden.
Er kan een verdeelsleutel worden gemaakt dat degenen die NU nog in het bezit zijn van aandelen voor aan de rij staan.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen