Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 739

Re: Nyrstar

Berichtdoor ringoeur » 05 Feb 2019 09:33

johnnybeurs schreef:'Trafigura in ideale positie om greep op Nyrstar te vergroten'

Bron de tijd

Volledig artikel reeds gepost door Collega vogelspotter » 04 Feb 2019 18:29 :up:
Dirk19 liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

johnnybeurs
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 695

Berichtdoor johnnybeurs » 05 Feb 2019 09:47

ringoeur schreef:
johnnybeurs schreef:'Trafigura in ideale positie om greep op Nyrstar te vergroten'

Bron de tijd

Volledig artikel reeds gepost door Collega vogelspotter » 04 Feb 2019 18:29 :up:

Niet gezien , bedankt voor info ;)
in port : arcelor, Acacia pharma, Thrombo - oxurion, Celyad, Nyrstar ,Greenyard foods , econocom, SBM Offshore , Euronav ,fondsen , obligaties.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2348

Berichtdoor Lieve16 » 05 Feb 2019 11:52

@alle aandeelhouders van Nyrstar volgend doordenkertje:
Als de toestand echt niet meer om mee te lachen is, rest enkel nog humor. ;)
Dirk19 liked last!

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 421

Berichtdoor ugeerts » 05 Feb 2019 19:38

Freddy schreef:Sjonge de situatie was natuurlijk al niet goed, maar heeft de zinkprijsflauwte van de afgelopen maanden dan zoveel impact gehad?

Dat PP minder opbrengt dan gedacht is natuurlijk niet zo'n verrassing. Er was al maanden in het nieuws dat ze op de rand van overstijging van de loodnormen zaten en dan is de logische oplossing op een lager pitje gaan draaien. En het Nyrstar management slaagt er sowieso al jaren niet in om correcte prognoses te geven.

Dat die zinkprijsflauwte zo een enorme gevolgen heeft gehad, doet mij ook de wenkbrauwen fronsen. De gevolgen, een totaal imploderend nyrstar,staan niet in verhouding tot een zinkprijs die tijdelijk 10% lager noteerde in de 2de helft 2018.
Wat zijn de oorzaken?
Dat Trafigura opzettelijk slechte cijfers publiceert om nyrstar goedkoop binnen te halen, is duidelijk een fabeltje.
De nog enig overblijvende verklaring is dat nyrstar voordien al de resultaten verbloemd had en mooier voorgesteld hadden dan ze al waren, denken we maar aan de kredietlijn die snel op nul werd gezet, en dat het verschil met de realiteit sinds september vorig jaar niet langer meer vol te houden was. De mijnen en PP zijn er met andere woorden veel slechter aan toe dan eerst gedacht.

De aanhoudende misleidende communicatie uit de voorbije jaren en het mooier voorstellen van de toestand van nyrstar dan ze in werkelijkheid was, kan, mits er bewijzen zijn, een grond zijn voor misnoegde beleggers om een class action suite tegen het management in te leiden.

PS: Aan mijn favoriete stalkers zoals karl, topkoop en nog een paar anderen, ik verwijs naar posts vorige pagina, gelieve u van commentaar te onthouden tenzij het enkel over nyrstar gaat. Dank U. :clap:
__________________________________________________________________________________

Beursgoeroe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 18

Berichtdoor Beursgoeroe » 05 Feb 2019 23:29

ugeerts schreef:
Freddy schreef:Sjonge de situatie was natuurlijk al niet goed, maar heeft de zinkprijsflauwte van de afgelopen maanden dan zoveel impact gehad?

Dat PP minder opbrengt dan gedacht is natuurlijk niet zo'n verrassing. Er was al maanden in het nieuws dat ze op de rand van overstijging van de loodnormen zaten en dan is de logische oplossing op een lager pitje gaan draaien. En het Nyrstar management slaagt er sowieso al jaren niet in om correcte prognoses te geven.

Dat die zinkprijsflauwte zo een enorme gevolgen heeft gehad, doet mij ook de wenkbrauwen fronsen. De gevolgen, een totaal imploderend nyrstar,staan niet in verhouding tot een zinkprijs die tijdelijk 10% lager noteerde in de 2de helft 2018.
Wat zijn de oorzaken?
Dat Trafigura opzettelijk slechte cijfers publiceert om nyrstar goedkoop binnen te halen, is duidelijk een fabeltje.
De nog enig overblijvende verklaring is dat nyrstar voordien al de resultaten verbloemd had en mooier voorgesteld hadden dan ze al waren, denken we maar aan de kredietlijn die snel op nul werd gezet, en dat het verschil met de realiteit sinds september vorig jaar niet langer meer vol te houden was. De mijnen en PP zijn er met andere woorden veel slechter aan toe dan eerst gedacht.

De aanhoudende misleidende communicatie uit de voorbije jaren en het mooier voorstellen van de toestand van nyrstar dan ze in werkelijkheid was, kan, mits er bewijzen zijn, een grond zijn voor misnoegde beleggers om een class action suite tegen het management in te leiden.

PS: Aan mijn favoriete stalkers zoals karl, topkoop en nog een paar anderen, ik verwijs naar posts vorige pagina, gelieve u van commentaar te onthouden tenzij het enkel over nyrstar gaat. Dank U. :clap:

Dit lijkt me een zeer goed voorstel :up:

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 606

Berichtdoor Karl » 05 Feb 2019 23:59

Class action suite? Is dat een hotelkamer of wat? :? Maar mocht bijvoorbeeld de analist van ABM Amro gelijk hebben gehad met het gesjoemel met geld dan is er misschien een zaak maar anders zie ik dit niet snel slagen en van wie moet er geplukt worden?
Dirk19 liked last!
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 06 Feb 2019 20:05

Class action suit (zonder de e) is letterlijk vertaald "Groepsvordering rechtszaak".

Gezien nyrstar's zoveelste financieele update vorige week die bol staat van het slechte nieuws en gebroken beloften, gaat Trafigura geen externe financiers in dit bodemloos put verhaal, meer vinden.
Rest dan nog de brandende vraag aan de obligatie houders of zij bereid zijn tot omzetting van hun kapitaal in nieuwe aandelen in plaats van terugbetaling, maar zij kennen ondertussen ook wel nyrstar's jarenlange tirade van slecht nieuws en gebroken beloften. Voor hun wordt het een eenvoudige afweging van het minst kwade: weigeren en Trafigura het failliet laten uitroepen en uit de openbare verkoop tevreden zijn met gedeeltelijke recuperatie van hun kapitaal, of toch instappen in de tredmolen van gebroken beloften en aanbelanden in 2020 bij de volgende grote obligatie aflossing en afwachten of de geschiedenis zich herhaalt.

Ik acht de kans niet gering in april bij bekendmaking van hun (gebrek aan) resultaten voor 2018, dat een aankondiging volgt van neerlegging.

De aandeelhouders vandaag kunnen een Class Action proberen aan te spannen. Onder de Belgische wetgeving zijn bestuurders van NV's beschermd tegen aanslagen op hun persoonlijk vermogen, tenzij er bewezen kan worden dat ze onbehoorlijk bestuurden en de wet overtraden. Bij Ceo Rode valt waarsch. weinig te rapen, die moet nog 4 jaar gratis werken om zijn verliezen te recupereren.
__________________________________________________________________________________

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162

Berichtdoor nete » 06 Feb 2019 21:28

ugeerts schreef:En niet te vergeten, het feit dat Nyrstar zijn 2018 resultaten opschuift tot de uiterste limiet datum van april 2019, weet waar aan zich te verwachten. Diegene die nu al verbluft tegen de zaak aankijken gaan, als ze de echte cijfers zien in april, nog meer verbluft in de overtreffende trap, er naar staan kijken.

Maar toch nooit, nooit, nooit een bodem onder een aandeel leggen, want dat is voor "prutsers" op de beurs.
Nee, liever 99% verlies boeken, want dat is buy and hold, dus verstandig beleggen. :D
Als er nu nog eens een les uitgetrokken zou worden..... voor een volgende catastrofe (die er onvermijdelijk komt)

Mijn avatar weerspiegelt perfect hoe wij nu aankijken naar ons 14-daags Nyrstar avontuur in augustus 2018.
Beleggen=maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.

Port: AB Inbev, Aedifica, BESI, Care Property, Coca Cola, Elia, Dax Global Mining, Melexis, Ontex, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, Umicore, WDP

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 06 Feb 2019 22:51

Ik veronderstel dat je met die volgende catastrofe niet nyrstar bedoeld, daar zijn de catastrofes al lang opgebruikt (allez, hoop ik toch).
Ik zie het al voor mij: aankondiging neerlegging, hoopvol bericht dat er kandidaten zijn om Balen en Budel over te nemen voor 1 miljard.
In de beste nyrstar traditie volgt dan weken later een update: het hoogste bod ligt 15% onder onze target. In Budel zijn bij een inspectie inbreuken tegen de milieuwetgeving vastgesteld waarvan de herstelkosten op 150 miljoen begroot worden om de smelter alsnog verkoopsklaar te krijgen, maar wij verwachten verder geen hinderpalen (opletten hier). In Balen is er een vakbondsactie uitgebroken waardoor verkoop voor langere tijd gaat uitgesteld dienen te worden. Onze target voor verkoop is verlegd naar 31 december (opletten hier, het jaartal is niet vermeld)

In een notedop, een samenvatting van nyrstar's geschiedenis. :roll:

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3051

Berichtdoor piddybull » 06 Feb 2019 23:36

nete schreef:
ugeerts schreef:En niet te vergeten, het feit dat Nyrstar zijn 2018 resultaten opschuift tot de uiterste limiet datum van april 2019, weet waar aan zich te verwachten. Diegene die nu al verbluft tegen de zaak aankijken gaan, als ze de echte cijfers zien in april, nog meer verbluft in de overtreffende trap, er naar staan kijken.

Maar toch nooit, nooit, nooit een bodem onder een aandeel leggen, want dat is voor "prutsers" op de beurs.
Nee, liever 99% verlies boeken, want dat is buy and hold, dus verstandig beleggen. :D
Als er nu nog eens een les uitgetrokken zou worden..... voor een volgende catastrofe (die er onvermijdelijk komt)

Mijn avatar weerspiegelt perfect hoe wij nu aankijken naar ons 14-daags Nyrstar avontuur in augustus 2018.

Nete,
Je stond bij mij op de vijand lijst.
Toen ik recent zag dat het gewijzigd was naar ongewenste persoon wou ik het nog eens een kans geven.
Nu lees ik krak hetzelfde als wat je al drie maand geleden schreef.
Dat wordt je toch maar mijn enige ongewenste en nu definitief.
Naz-T liked last!
THINK BIG !! GALAPAGOS - TOLEDO - BEST IN CLASS : FILGOTINIB - Probably the best biotech in the world