Nyrstar

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2871

Re: Nyrstar

Berichtdoor vogelspotter » 07 Jan 2019 14:21

MARKTEN LIVE
7-01-2019
12:15

Goldman Sachs hakt in prognoses voor zinkprijs

In een update over de grondstoffensector zet Goldman Sachs het mes in de prognose, als gevolg van de 'duidelijke vertraging' van de Chinese economie. De Volksrepubliek is sinds jaar en dag de belangrijkste afnemer van allerhande industriële metalen en elke scheut nieuws over het land kan dus de grondstoffenprijzen deze of gene richting uitsturen.

De zesmaandprognose voor koper gaat van 7.000 naar 6.400 dollar, die voor nikkel van 16.000 naar 11.500 dollar en die voor zink van 3.000 naar 2.400 dollar. Dat laatste is geen goed nieuws voor Nyrstar , maar het felgeplaagde zinkaandeel zet toch zijn recente remonte voort met een klim van 7,5 procent naar 0,72 euro.

Bron:"De Tijd"
charel01 liked last!
In port:AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom,Euronav, Greenyard,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen,UCB.
Verk.TomTom,Nyrstar,Petobras(PBR-A).

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Berichtdoor Tomya » 09 Jan 2019 10:00

Tomya schreef:
Lotus schreef:Ik heb ook geen idee maar de cijfers bij de FSMA zullen wel snel gewijzigd worden mocht het zo zijn. Dan nog de vraag hoe de auteur zijn gegevens heeft verkregen.

7/1, nog steeds geen update op fsma-site. laatste van 3/1, dezelfde als 4 dagen geleden dus... Is er een andere plek waar je die cijfers kan opvragen ?

nu wel een update van 8/1 (dus cijfers van maandag 7/1, waarschijnlijk) shortposities ongewijzigd...
was het fake news ?

BeHave
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor BeHave » 10 Jan 2019 12:35

November 2018
- 34.5kt of feed treated in the TSL furnace
- Feed to the furnace consisted of 38% concentrates and 62% residues
- 25.5kt of slag and 16.4kt of sulfuric acid produced by the TSL furnace
- November has been a record month for feed, acid production, average hourly feed rate and operating time
December 2018
- 10.2kt of feed treated in the TSL furnace
- Feed to the furnace consisted of 52% concentrate and 48% residues
- 8.5kt of slag and 4.7kt of sulfuric acid produced by the TSL furnace
- During the month repairs to the TSL furnace water cooled roof were performed. Additional maintenance activities were completed on the tapping floor, slag caster, waste heat boiler, off-gas treatment, wet-gas cleaning, sulfuric acid plant and the acid loading facility.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 548

Berichtdoor Lotus » 10 Jan 2019 20:12

Tomya schreef:
Tomya schreef:
Lotus schreef:Ik heb ook geen idee maar de cijfers bij de FSMA zullen wel snel gewijzigd worden mocht het zo zijn. Dan nog de vraag hoe de auteur zijn gegevens heeft verkregen.

7/1, nog steeds geen update op fsma-site. laatste van 3/1, dezelfde als 4 dagen geleden dus... Is er een andere plek waar je die cijfers kan opvragen ?

nu wel een update van 8/1 (dus cijfers van maandag 7/1, waarschijnlijk) shortposities ongewijzigd...
was het fake news ?

Geen idee of het fake news was, laten we het er op houden dat hij slecht geïnformeerd was ;) Voor het volgen van de shortposities is de website van de FSMA volgens mij de enige betrouwbare bron. Websites als shortsell zijn vaak onvolledig of onjuist.

Stef
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Berichtdoor Stef » 11 Jan 2019 11:33

Ik zit al een paar jaar op dit forum en dit is men eerste reactie ooit :-)
Ik heb behoorlijk wat nyrstar aandelen in portefeuille met een gemiddelde aankoopprijs van 3,6€ en dagelijks kijk ik even naar de koers en dit forum.
Er zijn er hier die ongelooflijk meer kennis van zaken hebben als ikzelf. Toch geloof ik dat de koers te hard wordt afgerekend. Het pessimisme hier draagt ook niet bij om potentiële kopers aan te trekken. In hoeverre dat die hier vertoeven natuurlijk. Telkens de koers het een paar dagen goed doet zoals deze week wordt hier bijna niets gepost.

Awel ik geloof in een goede afloop. Ik geloof dat dit het jaar van de ommekeer is. Het glas is half vol.

Als pessimisme de emotie is om een aandeel te doen kelderen hoop ik met dit bericht een heel klein steentje bij te dragen om die ommekeer in gang te zetten.

De blijvers gaan gelijk krijgen!
bertje liked last!

streetbob
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 205

Berichtdoor streetbob » 11 Jan 2019 11:56

Stef schreef:Ik zit al een paar jaar op dit forum en dit is men eerste reactie ooit :-)
Ik heb behoorlijk wat nyrstar aandelen in portefeuille met een gemiddelde aankoopprijs van 3,6€ en dagelijks kijk ik even naar de koers en dit forum.
Er zijn er hier die ongelooflijk meer kennis van zaken hebben als ikzelf. Toch geloof ik dat de koers te hard wordt afgerekend. Het pessimisme hier draagt ook niet bij om potentiële kopers aan te trekken. In hoeverre dat die hier vertoeven natuurlijk. Telkens de koers het een paar dagen goed doet zoals deze week wordt hier bijna niets gepost.

Awel ik geloof in een goede afloop. Ik geloof dat dit het jaar van de ommekeer is. Het glas is half vol.

Als pessimisme de emotie is om een aandeel te doen kelderen hoop ik met dit bericht een heel klein steentje bij te dragen om die ommekeer in gang te zetten.

Ik ben het volledig met je eens. Dit jaar moet de grote ommekeer worden. Indien niet, is het total lost ;) Btw het is je 2de bericht ;)

Stef
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Berichtdoor Stef » 11 Jan 2019 13:47

Ik ben het volledig met je eens. Dit jaar moet de grote ommekeer worden. Indien niet, is het total lost ;) Btw het is je 2de bericht ;)

Ik had het ondertussen ook door, ook een positief bericht trouwens hé... :D

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 466

Berichtdoor Wimpie85 » 11 Jan 2019 21:50

streetbob schreef:
Stef schreef:Ik zit al een paar jaar op dit forum en dit is men eerste reactie ooit :-)

Tja, 2019 moet het jaar van de ommekeer worden... the thing is: dat beweerden ze over 2018 ook & werd een heus drama jaar.

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 11 Jan 2019 23:40

De grootste rendementen zijn er te halen met bedrijven die bijna afgeschreven zijn en daarna toch weten te overleven. De risico's zijn groot maar het potentiële rendement ook.

Ik vond nog een artikel van vandaag:

https://stocknewsoracle.com/a-look-insi ... -0-158252/

Piotroski F-Score

The Piotroski F-Score is a scoring system between 1-9 that determines a firm’s financial strength. The score helps determine if a company’s stock is valuable or not. The Piotroski F-Score of Nyrstar NV (ENXTBR:NYR) is 5. A score of nine indicates a high value stock, while a score of one indicates a low value stock. The score is calculated by the return on assets (ROA), Cash flow return on assets (CFROA), change in return of assets, and quality of earnings. It is also calculated by a change in gearing or leverage, liquidity, and change in shares in issue. The score is also determined by change in gross margin and change in asset turnover.

The Gross Margin Score is calculated by looking at the Gross Margin and the overall stability of the company over the course of 8 years. The score is a number between one and one hundred (1 being best and 100 being the worst). The Gross Margin Score of Nyrstar NV (ENXTBR:NYR) is 15.00000. The more stable the company, the lower the score. If a company is less stable over the course of time, they will have a higher score.

The Price Index is a ratio that indicates the return of a share price over a past period. The price index of Nyrstar NV (ENXTBR:NYR) for last month was 1.09602. This is calculated by taking the current share price and dividing by the share price one month ago. If the ratio is greater than 1, then that means there has been an increase in price over the month.

Lotus
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Lotus » 11 Jan 2019 23:43

Nog een rapport waar ik niet bij kan maar het gaat over marktvooruitzichten tot 2023 en ook Nyrstar komt er in voor:

https://www.marketresearchvision.com/re ... als-Market

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen