Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
djeeten007
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Re: Nyrstar

Berichtdoor djeeten007 » 04 Jan 2019 14:31

What's happening?
Acorda, Argen-x, Biocartis, Galapagos, Mithra, Novavax, Nyrstar, Oxurion, Pharming

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

pluize
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73

Berichtdoor pluize » 04 Jan 2019 14:35

Heel klein minuscuul lichtje in de duisternis .
De koers schiet niet ‘ zomaar ‘ 10 , 15 ‘ of 20 procent omhoog
Benieuwd op basis van wat .

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2058

Berichtdoor Dirk19 » 04 Jan 2019 14:41

pluize schreef:Heel klein minuscuul lichtje in de duisternis .
De koers schiet niet ‘ zomaar ‘ 10 , 15 ‘ of 20 procent omhoog
Benieuwd op basis van wat .

Kan gewoon een 'pump en dump' zijn hoor, gebeurd wel vaker bij centjesaandelen.
Uiteraard hoop ik dat we gewoon goed nieuws zullen krijgen

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 500

Berichtdoor Lotus » 04 Jan 2019 15:16

Afgestrafte aandelen zullen denk ik bij een herstel op de beurzen weer als eerste worden opgepikt. Ik ging zoeken op Google en kon maar 2 actuele berichten vinden waar Nyrstar in werd genoemd en beiden van vandaag:

https://martinbusinesstelegraph.com/a-d ... by/117051/

en deze met verlaging van het aantal geshorte aandelen: https://finreviewer.com/2019/01/03/kali ... -by-26-49/
Tomya liked last!

Erik36
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 113

Berichtdoor Erik36 » 04 Jan 2019 15:21

Tomya schreef:Zinkprijs schiet omhoog, zinkprijs in vrije val, dollar omhoog, dollar weer omlaag... Stop aub met onze kop zot te maken.
Dat zijn allemaal kleine schommelingen. Nyrstar zit NIET in de problemen door een lage zinkprijs, en de zinkprijs is ook NIET in vrije val.
...
Kom me dan niet vertellen dat de lage zinkprijs het probleem is ...

Tomya,

Volgens mij heeft er nooit iemand beweerd dat de zinkprijs en de dollarkoers de oorzaak is van de problemen.
Maar NYRSTAR heeft alle rugwind nodig om de rentelasten te kunnen betalen en de leningen te kunnen beheersen.

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 18

Berichtdoor Tomya » 04 Jan 2019 19:29

Erik36 schreef:Tomya,

Volgens mij heeft er nooit iemand beweerd dat de zinkprijs en de dollarkoers de oorzaak is van de problemen.
Maar NYRSTAR heeft alle rugwind nodig om de rentelasten te kunnen betalen en de leningen te kunnen beheersen.

Helemaal waar, Erik.

Wat ik vooral bedoelde, en waar ik vooral de kriebels van krijg, is dat elke kleine schommeling gedramatiseerd wordt.
Een paar % en de zinkprijs "schiet" omhoog, een paar % en de zinkprijs is "in vrije val". Het was eenvoudig genoeg om 's wat verder te kijken en vast te stellen: "niks nieuws onder de zon".
De zinkprijs schijnt iets volatiels te zijn, wel, dan moeten ze daar maar rekening mee houden. Die kleine schommelingen zullen van alle tijden zijn. Het resultaat is trouwens navenant. Die stijging van de nyrstar-koers van 12 % vandaag is tof, maar is voor velen van ons (myself incl.) eveneens maar een kleine schommeling. Maar elke keer lijkt het wel weer wereldnieuws.
Maak ons wakker als Nyrstar nog 's boven de 1.20 komt, of als de euro plots 1.40 usd waard is, en dat enige invloed heeft.
Al die nervositeit...
Ik dacht (en hoop stiekem nog steeds) dat Rode wist wat-ie deed toen die een paar miljoen € over de balk gooide.

grts, en Gelukkig Nieuwjaar !

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Tomya » 04 Jan 2019 19:49

Lotus schreef:Afgestrafte aandelen zullen denk ik bij een herstel op de beurzen weer als eerste worden opgepikt. Ik ging zoeken op Google en kon maar 2 actuele berichten vinden waar Nyrstar in werd genoemd en beiden van vandaag:

en deze met verlaging van het aantal geshorte aandelen: https://finreviewer.com/2019/01/03/kali ... -by-26-49/

Very interesting indeed...
Dat eerste artikel lijkt wel een reclameboodschap...

Dat tweede ... héél interessant ! ... Ik vraag me af waar die man aan die info over shorts komt. Als ik vandaag ga kijken op de website van fsma, dan is die nog slechts op 3/1 geactualiseerd (de slotposities van 2/1, neem ik dan aan), maar daar zijn de short-posities nog steeds dezelfde. Iemand een idee ?
Laatst gewijzigd door Tomya op 04 Jan 2019 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Tomya » 04 Jan 2019 19:53

Erik36 schreef:Volgens mij heeft er nooit iemand beweerd dat de zinkprijs en de dollarkoers de oorzaak is van de problemen.

Bwa, er zijn toch mensen die daar zeer uitgesproken in waren...

31 december 2018 - 10:02 | Tijd.be
"Nyrstar beleefde een annus horribilis. Zorgen over de schulden en een _kelderende zinkprijs_ zadelden de zinkgroep op met een verlies van 92 procent, ..."

'k wist dat ik het ergens gelezen had ;)

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 500

Berichtdoor Lotus » 05 Jan 2019 20:21

Tomya schreef:
Lotus schreef:Afgestrafte aandelen zullen denk ik bij een herstel op de beurzen weer als eerste worden opgepikt. Ik ging zoeken op Google en kon maar 2 actuele berichten vinden waar Nyrstar in werd genoemd en beiden van vandaag:

Very interesting indeed...
Dat eerste artikel lijkt wel een reclameboodschap...

Dat tweede ... héél interessant ! ... Ik vraag me af waar die man aan die info over shorts komt. Als ik vandaag ga kijken op de website van fsma, dan is die nog slechts op 3/1 geactualiseerd (de slotposities van 2/1, neem ik dan aan), maar daar zijn de short-posities nog steeds dezelfde. Iemand een idee ?

Ik heb ook geen idee maar de cijfers bij de FSMA zullen wel snel gewijzigd worden mocht het zo zijn. Dan nog de vraag hoe de auteur zijn gegevens heeft verkregen.
Tomya liked last!

Tomya
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Tomya » 07 Jan 2019 12:56

Lotus schreef:Ik heb ook geen idee maar de cijfers bij de FSMA zullen wel snel gewijzigd worden mocht het zo zijn. Dan nog de vraag hoe de auteur zijn gegevens heeft verkregen.

7/1, nog steeds geen update op fsma-site. laatste van 3/1, dezelfde als 4 dagen geleden dus... Is er een andere plek waar je die cijfers kan opvragen ?