Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 320

Re: Nyrstar

Berichtdoor ugeerts » 15 Mei 2018 21:58

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic en taalkundig beneden peil (hoewel het geen taalforum is)]
Laatst gewijzigd door ugeerts op 15 Mei 2018 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 15 Mei 2018 22:00

Karl schreef:Is het al eens opgevallen hoe actief Ugeerts hier is als Nyrstar een sterke periode neerzet? Of hoe actief hij is op dit onderwerp als de koers laag staat? :) Dan nog soms uitspraken als het kan morgen regenen maar de zon kan ook gaan schijnen en zo altijd gelijk (denken te) hebben :)

geweldig! duimpje
__________________________________________________________________________________

Dirk19
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 739

Berichtdoor Dirk19 » 15 Mei 2018 22:47

ugeerts schreef:[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic en taalkundig beneden peil (hoewel het geen taalforum is)]

Fout, dat is geen kakelende kip maar een stresskip. Toepasselijk bij dit aandeel, lijkt me.

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 15 Mei 2018 22:57

Nu je het zegt, zie ik het ook, een over gestresseerde kip. Maar je bent niet de enige. Al eens stilgestaan hoe Traf en de andere grote jongens tegen dit aandeel aankijken met als prestatie 1) 6 (maak er maar 7 , dit jaar erbij) netto verlies jaren op rij en 2) de opbouw van de bekende berg. Achter die bedrijven zitten ook mensen die redeneren zoals wij!

Conclusie: we zitten allemaal gezellig te wezen in dezelfde boot!

François
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 401

Berichtdoor François » 16 Mei 2018 09:19

zou het kunnen dat na 7 magere jaren er 7 vette jaren komen

Hotshot
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Hotshot » 16 Mei 2018 11:19

Pure cijfers.

Verwachtingen Nyrstar volgend jaar EBITDA= 100 Miljoen Euro.
EBITDA is geen winst.
Indien men de EBITDA effectief gebruikt voor schuldenafbouw ben je 15 jaar verder eer de schulden op een respectabel niveau zitten. In deze cijfers zitten dan nog GEEN extra investeringen en andere tegenslagen in verwerkt.
Na 15 jaar is Port Pirie ook al een stuk verouderd
Dit kan een positief verhaal worden, maar zal heel lange tijd overgaan.
Hierbij kan het zijn indien men de schulden niet onder controle krijgt er WEER een kapitaalsverhoging zit aan te komen.

Door de vorige bedrijfsleiders is er met dit bedrijf geknoeid tot bijna in de afgrond.
De knoeiers hebben dik verdiend en nog een oprotpremie gekregen.
De aandeelhouders mogen het gelag betalen.

Nyrstar is precies een weerspiegeling van politiek en hun burgers.
alles kan beter liked last!

Hotshot
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Hotshot » 16 Mei 2018 11:34

Pure cijfers.

Verwachtingen Nyrstar volgend jaar EBITDA= 100 Miljoen Euro.
EBITDA is geen winst.
Indien men de EBITDA effectief gebruikt voor schuldenafbouw ben je 15 jaar verder eer de schulden op een respectabel niveau zitten. In deze cijfers zitten dan nog GEEN extra investeringen en andere tegenslagen in verwerkt.
Na 15 jaar is Port Pirie ook al een stuk verouderd
Dit kan een positief verhaal worden, maar zal heel lange tijd overgaan.
Hierbij kan het zijn indien men de schulden niet onder controle krijgt er WEER een kapitaalsverhoging zit aan te komen.

Door de vorige bedrijfsleiders is er met dit bedrijf geknoeid tot bijna in de afgrond.
De knoeiers hebben dik verdiend en nog een oprotpremie gekregen.
De aandeelhouders mogen het gelag betalen.

Nyrstar is precies een weerspiegeling van politiek en hun burgers.
Wimpie85 liked last!

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 16 Mei 2018 12:23

Hotshot, zelden zo'n post gezien hier die zo exact de vinger op de wonde legt voor dit aandeel. Als newbie breng jij een frisse inkijk op Nyrstar. Ik wou dat er meer van deze verfrissende en doodnuchtere posts op het forum verschenen.
Kan maar één duimpje geven, anders gaf ik je er 10.

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 16 Mei 2018 12:25

François schreef:zou het kunnen dat na 7 magere jaren er 7 vette jaren komen

Dat bijbels verhaal komt toch uit het OUD testament?

alwaysright
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162

Berichtdoor alwaysright » 16 Mei 2018 13:26

Francois,ik zou het graag met u eens zijn al was het alleen maar dat ik u bewonder om uw vasthoudendheid wat betreft Nyrstar.
Zoals u weet was ik ook zeer lange tijd aandeelhouder omdat het bedrijf elementen bevatte dat niet ieder zink producerend bedrijf bezat.
Na verloop van jaren zijn er toch zaken voorgevallen die mijn vertrouwen en portemonnee een geduchte knauw hebben gegeven.
Eigenlijk met tegenzin moet ik vaststellen dat ik niet zomaar weer instap,omdat ik net als u er toch in geloofde.
Het gegoochel met aandelen aankopen door CEO's...ik vertrouw het gewoon niet meer,nu ik krijg meer de indruk dat het de koers weer zetje moet geven om alsnog weer een KV door te voeren,vroeger lieten de mensen zich nog verleiden door dit soort acties,maar zoals jezelf kunt opmerken gebeurt er weinig dus ik ben heel benieuwd wat de volgende beweging van het aandeel zal zijn.Om maar eens in bijbelse termen te blijven...God verhoedde een volgende KV.Als dit toch mocht gebeuren ben ik bang dat ze er moeite mee zullen hebben om het geheel onderschreven te krijgen,aan de andere kant kan dit nog wel eens een reden zijn om er in dit stadium vanaf te zien,immers het vertrouwen zal dan naar een dieptepunt zakken.
Al bij al denk ik dat Trafigura de sleutel van het hek heeft,en dat zei toch uitmaken wat er nog gaat gebeuren met Nyrstar.
François liked last!