Nyrstar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 3058

Re: Nyrstar

Bericht door Blackadder »

Relipul schreef:
07 apr 2021 22:02
Moet ik me eigenlijk ergens ischrijven voor mee te doen met de klacht om mijn geld te kunnen recuperen. Of hoe gaat dat in zijn werk?
Je kan hem contacteren via mail
Hij zal je snel een duidelijk antwoord bezorgen

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 777

Bericht door Lukang »

Ik heb het aandeel nog steeds in port maar volg het niet meer op omdat het volgens mij waardeloos is. Ik bekijk de koersen op tijd.be en zie toevallig dat nyrstar momenteel op +14,50 % staat. Ik vind echter geen nieuws.
Maakt Nyrstar regelmatig zulke schommelingen of is dit uitzonderlijk ?
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen cofb immo unc gsk gblb

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1470

Bericht door Wimpie85 »

Lukang schreef:
12 apr 2021 16:38
Ik heb het aandeel nog steeds in port maar volg het niet meer op omdat het volgens mij waardeloos is. Ik bekijk de koersen op tijd.be en zie toevallig dat nyrstar momenteel op +14,50 % staat. Ik vind echter geen nieuws.
Maakt Nyrstar regelmatig zulke schommelingen of is dit uitzonderlijk ?
Is geen uitzondering bij Nyrstar, gewoon dagspeculanten die een 'ritje' maken.
Lukang liked last!

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 744

Bericht door Freddy »

sigaar schreef:
07 apr 2021 22:58
Relipul schreef:
Moet ik me eigenlijk ergens ischrijven voor mee te doen met de klacht om mijn geld te kunnen recuperen. Of hoe gaat dat in zijn werk?
nee, je moet je nergens inschrijven om uw geld te recupereren want er valt niks te recupereren.

de schuldherschikking en daaruitvolgende overname van Nyrstar door Trafigura is correct verlopen, want onderhandeld en akkoord bevonden door alle schuldeisers. dat wordt ook niet gecontesteerd.

verder is niet Trafigura verantwoordelijk voor de ondergang van Nyrstar, maar de opeenvolgende CEO's met hun rampzalige beleid.
in de 1ste plaats natuurlijk Junck die een krater sloeg van 1 MILJARD voor waardeloze mijnen. op zich alleen al goed voor een 100% zeker faillissement als er niet ingegrepen was met de latere opeenvolgende kapitaalverhogingen. daar kwam nog het Talvivaara debacle bij en het geldverslindende zwarte gat Port Pirie.
tel daarbij op nog een CEO die de zaak zou "redden" genaamd Hilmar Rode, maar NIKS deed en op zijn duur gat bleef zitten terwijl de zaak lag te verrotten, terwijl het enige wat hij moest doen een MASSIEVE kapitaalverhoging was om de schuldenberg terug onder controle te brengen.... en ziedaar... 100% zeker faillisement (of schuldherschikking waarbij de aandeelhouder alles verliest).
na Junck was Nyrstar al totaal verloren, enkel nog te redden met een aandelenuitgifte in de trend van 3 nieuwe aandelen voor 1 bestaand, en dan nog enkel op een goed getimede top om genoeg bij mekaar te krijgen. bestaande aandeelhouders die niet mededen zouden toen al grotendeels weggevaagd zijn. een fatale schuldenberg verdwijnt tenslotte niet zomaar. geen enkele CEO heeft er echter de ballen voor gehad.

maar wie heeft het achteraf zogezegd gedaan... Trafigura !!! :D
de enige die Nyrstar meermaals overeind hield.

je kunt de slechte verliezer Vansanten uiteraard begrijpen als hij denk Trafigura onder druk te kunnen zetten met gerechtelijke stappen die op niks zullen uitdraaien. die vent heeft geld en zal denken je weet nooit of ze bij Trafigura onder de indruk zijn en een "minnelijke schikking" aangaan zodat meneer een deel van zijn verlies kan recupereren.
maar dan hebben ze met Trafigura verkeerd vlees in de kuip. dat zijn tough guys daar eens goed mee lachen en met druk kunnen omgaan, weten dat hen niks te verwijten valt en NOOIT een cent zullen betalen aan afpersers.
in plaats daarvan gaan die een zware schadevergoeding eisen van de procedeerders wegens de grote imagoschade die het oploopt en betaling van de volledige gerechtskosten. logisch, dit is regelrecht misbruik van het gerechtelijk apparaat.
Bij Trafigura gaan het inderdaad geen dommerikken zijn. Dat er misnoegde minderheidsaandeelhouders zouden zijn lag voor de hand dus ze zullen ruim op voorhand wel hebben nagedacht hoe zich in te dekken tegen latere procedures via het inwinnen van allerhande revisorale adviezen en dergelijke. In een gevoelig dossier als dit is het echter logisch dat er eens objectief naar gekeken wordt op vraag van de minderheidsaandeelhouders, zeker als zij ook nog eens alle onderzoeken voorfinancieren.

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Bericht door Relipul »

Blackadder schreef:
08 apr 2021 06:15
Relipul schreef:
Bizar, nog steeds geen antwoord gekregen op mijn mail. Misschien paasverlof.

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Bericht door sigaar »

Blackadder schreef:
08 apr 2021 06:12
Beste forumleden, jullie kunnen sigaar negeren door hem op jullie vijandlijst te zetten

Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat sigaar een jurist is, dus laat het gerecht haar werk maar doen en chapeau aan de heer Vansanten voor zijn inzet :up:
weinig waarschijnlijk... maar dus niet uitgesloten ;)
niet dat ik een hoge pet op heb van juristen hoor, zeker niet.

maar ook ik doe mijn hoed af voor Vansanten zijn inzet hoor, daarin geef ik je overschot van gelijk.
de hardnekkige inzet om zijn geld terug te krijgen... chapeau.
een echte kuitenbijter die jongen :up:
(maar dat is ook zijn vak met zijn RSQ Investors. die proberen geld te puren uit probleembedrijven door zich in te kopen, opsplitsen, herstructureren, saneren en dergelijke. af en toe loopt dat fout zoals bij Nyrstar en dan zetten die, zo blijkt nu, alles op alles om hun investering te recupereren)

en ook heel het verhaaltje er rond doet hij goed. opkomen voor de kleine belegger enzo...
en toen ik het argument hoorde dat je altijd mag verwachten in zo'n situatie "... zo verliezen we weeral een belgisch bedrijf, dat nu in buitenlandse handen terechtkomt :( " dacht ik, daar gaan we weer, dit blijft erin gaan als zoete koek.
als Trafigura een overnamebod deed van 20 euro toen Nyrstar stel nog 10 stond... zou dat toen ook geargumenteerd zijn ? met applaus op alle banken waarschijnlijk.

geweldig altruïstische inzet van mr Vansanten.
1 vraagje: als Vansanten en zijn RSQ Investors NIET in Nyrstar had gezeten en NIET veel geld had verloren...
zou hij dan ook zijn opgekomen voor de kleine beleggers die zogezegd gerold zijn door een grote speler.
zou hij zelf en zijn RSQ Investors zich dan ingekocht hebben in de lege beurschelp Nyrstar en zeggen we gaan hier onze sterke schouders eens onder zetten se... voor de kleine man. (RSQ Investors dat zelf blijkbaar enkel voor de grote jongens is. is er een klein beleggerke hier dat zich daar al heeft kunnen inkopen ?)

of hadden we dan als Nyrstar-aandeelhouder nooit van een 'Vansanten' gehoord ?

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Bericht door sigaar »

Relipul schreef:
13 apr 2021 23:50
Blackadder schreef:
Relipul schreef:
je wil absoluut geld storten op zijn rekening
die gaat zeker wel reageren op uw mail hoor :)

en uw aandelen gaan zeker het verschil maken bovenop hun 13.000.000. eindelijk staan we sterk zullen ze daar denken :)

'k ben even aan 't denken.... moet ge verder nog iets weten :think:

ha nog dit...
het maakt geen bal uit of je nu aangesloten bent of niet
als er een schadevergoeding wordt uitgesproken geldt die voor alle aandeelhouders en niet enkel diegene die procedeerden.
ongelijke behandeling van aandeelhouders is wettelijk verboden.
van het geld kunt ge beter eens goed gaan eten al was het maar omdat die rechtzaak en slag in het water is.

veel succes met WATT-Legal :up:

Blackadder
Moderator
Moderator

sigaar schreef:
14 apr 2021 02:48

ha nog dit...
het maakt geen bal uit of je nu aangesloten bent of niet
als er een schadevergoeding wordt uitgesproken geldt die voor alle aandeelhouders en niet enkel diegene die procedeerden.
ongelijke behandeling van aandeelhouders is wettelijk verboden.
van het geld kunt ge beter eens goed gaan eten al was het maar omdat die rechtzaak en slag in het water is.

veel succes met WATT-Legal :up:
Laat ons het verdere onderzoek afwachten vooraleer te spreken van 'een slag in het water' ;)
Ik geloof alleszins in een goede afloop voor de kleine aandeelhouder, ook al zal dit nog jaren aanslepen.

Blackadder
Moderator
Moderator

Relipul schreef:
13 apr 2021 23:50
Blackadder schreef:
Relipul schreef:
Komt nog wel.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 643

Bericht door Lotus »

Het begint wel lachwekkend te worden met Sigaar. Toen Inbev rond 30 euro noteerde zou het nog langer gaan nu ongeveer 80% hoger. Shell tussen de 10 en 11 euro zou nog veel lager gaan, inmiddels ook al 70% hoger geweest. Zelfs nu hij bij Nyrstar negatief begint te doen gaat de koers hier van ongeveer €0,38 naar inmiddels €0,45. In tegenstelling tot anderen ga ik Sigaar niet negeren maar juist volgen want er is veel te verdienen met het tegenovergestelde doen van wat hij of zij zegt.
dragstar liked last!

Plaats reactie