Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Re: Nyrstar

Berichtdoor Liptoons » 29 Sep 2018 11:40

@judge
Begrijp ik je goed en zit al dat geld in één enkel aandeel? Met een ruime portefeuille, hetgeen als basisregel geldt als je aandelen gaat kopen, vangt de rest van de portefeuille zulke klappen op wat langere termijn steeds op. Dan zeg je 'spijtig' maar hoef je geen drama's te verwerken... Vanaf een tiental aandelenposities kan je eigenlijk al relatief goed spreiden, een 'verzekering tegen onheil inbouwen', en vooral lekker slapen...

strever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 167

Berichtdoor strever » 29 Sep 2018 11:48

a21 schreef:
strever schreef:Is een mooie stijging vandaag van meer dan 2% maar als je dan naar het volume gaat kijken
dan zie je dat het niks te betekenen heeft wat de cijfers morgen zullen zijn.Het had even goed -2%
kunnen zijn zonder dat dat iets te betekenen heeft voor morgen!

sorry maar je heb er zelf gekocht :oops: :oops:
voor alle duidelijkheid ik heb er geen :silent:

Mss meedelen van welke datum dit bericht is aub
En wat wil je nu eigenlijk vertellen?
!!!!Ben ik nu zo slim of is een ander zo dom?

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 662

Berichtdoor tsuretie » 29 Sep 2018 15:46

jean de florette schreef:
ringoeur schreef:... niet de schuld van de huidige CEO Hilmar Rode, maar van zijn voorgangers. ...

Niet mee eens. Junck oké. Maar Scotting bvb. zou de mijnen allemaal verkocht hebben. Mocht niet blijkbaar, dus ging Rode lustig verder 'investeren' in de mijnen. Ook daar zijn meer dan 100M extra schuld opgebouwd. Nog los van de eventuele opbrengst bij verkoop.
Tot nu toe vind ik Scotting de beste van het trio...….

Ja en nee, zo als zo vaak.

Scotting wou ze verkopen maar kreeg ze niet verkocht. Die gaf ze uiteindelijk dan maar weg, bij manier van spreken.
Rode hield de beste, investeerde, kreeg ze terug open : ze draaien nu en generen cash.

Ik verkoop ook liever een oldtimer met draaiende motor en zonder roest, dan een oud vehikel dat niemand moet hebben.

Scotting en Rode zijn/waren voor mij, beide bekwame managers, die het probleem Junck elk op hun manier proberen/probeerden op te lossen maar er niet echt in slagen.
Wat niet verwonderlijk is, het probleem was/is dan ook gigantisch en er nog steeds geen sprake van een zuchtje rugwind.
Moeten we daarom op de pianist gaan schieten ?

Voor mij blijft de schuld bij Junck én bij heel de toenmalige RV die hem welwillend is gevolgd in zijn grootheidswaanzin.
Niet bij Scotting of Rode, dat zijn hardwerkende brandweerlui.
Berlin liked last!
Payton Planar, Resilux, Bpost, Econocom, Nyrstar, AB Inbev, Basic-Fit, Sberbank, Ageas, Gazprom, Norcros, Vranken P., Lotus

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 672

Berichtdoor Putbruy » 29 Sep 2018 15:54

@judge : je had veel eerder je verlies moeten nemen, je bent al aan het kankeren op dit aandeel vanaf het moment dat je in het rood ging. Je bent 3 jaar te lang blijven zitten in de ijdele hoop dat je ooit je geld kon terugwinnen
in port : vanalles..

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1295

Berichtdoor jean de florette » 29 Sep 2018 16:34

tsuretie schreef:Scotting wou ze verkopen maar kreeg ze niet verkocht. Die gaf ze uiteindelijk dan maar weg, bij manier van spreken.
....

Als je de beurskoers nu ziet, gaat het de facto voor de kleine aandeelhouder ook op 'weggegeven' neerkomen. 100 of 150M minder schulden, zou het wat uitgemaakt hebben?
Het zou kunnen, denk ik.
En investeren in PP, én in mijnen, én dan nog tegenslag (aan de lopende band, blijkbaar), 't zijn er eigenlijk al 2 teveel m.i.
Geef mij maar wat Schotse gierigheid.... (geen idee waar hij vandaan kwam).

Je kan het ook anders bekijken. Scotting, de pessimist tegenover Rode, de eeuwige optimist? Aan hun insideraankopen te zien, zou dat wel kunnen kloppen. Achtaraf gezien (ja, achtaraf pas, weeral) had de pessimist gelijk.

Bij die draai toen naar niet verkopen, was er trouwens nog iemand die daar hetzelfde over dacht als ik. Anita, dacht ik. Lang niets van gehoord.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

CHRISTO
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 152

Berichtdoor CHRISTO » 29 Sep 2018 18:32

Laten we één zaak nu niet uit het oog verliezen, wat was de reden voor de winstwaarschuwing :

de lage stand van de zinkprijs, want dat beïnvloedt de resultaten van zowel de mijnen-smelters en PP aanzienlijk.

wat was de stand van de zinkprijs op het moment van de winstwaarschuwin(2470)en wat is de huidige stand(2606).

De winstwaarschuwing is op 20 september gegeven met de achterliggende reden dat de periode voor 20 september de zinkprijs nog een stuk lager was dan op 20 september zelf, dus een stuk lager dan 2470, de laagste stand was zelfs 2280 met dan weer een korte opleving naar 2545 om dan weer hard te zakken naar 2290 en nu op het einde van de maand weer te herstellen tot 2600.

Rode zei bij de resultaten bij een zinkprijs van 2600 dat ze safe waren, nu in Q3 ligt dat gemiddelde zeker 200 dollar lager vermoed ik vandaar de winstwaarschuwing, nu mocht blijken dat de zinkprijs de recente remonte kan doortrekken in kwartaal vier naar een 2800-2900 dollar, zou mijn inziens de winstwaarschuwing teruggedraaid kunnen worden.

We zullen wel zien wat het wordt.
TimeIsMoney liked last!

dafie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Berichtdoor dafie » 29 Sep 2018 19:11

‘Beleggen moet leuk zijn’ en vier andere tips om te beginnen met beleggen

Redactie 29 september 2018 08u00 Bron: BinckBank

Deel via Facebook
2
Tweet
11 reacties
De Binck Challenge.
BinckBank De Binck Challenge.
Bankieren Veel mensen hebben schrik om te beginnen beleggen: maar liefst 60 procent blijft weg van de beurs, becijferde BinckBank. Toch is dat nergens voor nodig. Met enkele tips en vuistregels kan je de sprong al wagen. Om die reden organiseert de Vlaamse Federatie van Beleggers (VfB) dit weekend in Gent de ‘dag van de tips’. Thomas Huyghe van BinckBank geeft nu al vijf tips om je op weg te zetten.
1. Beleggen moet leuk zijn

Beleg in merken en bedrijven waar je in gelooft. Beleggen is niet virtueel: je investeert echt geld waarmee echte bedrijven iets in gang kunnen zetten. Daarbij is het gemakkelijker om bedrijven te volgen die jou aanspreken. Het zorgt ook dat je minder snel in paniek schiet bij een kleine dip.
Lees ook
Bank laat drie beleggers ‘spelen’ met 20.000 euro
2. Van Big Mac-index tot Fortnite-spelers

Er bestaan websites voor alles, zelfs over de actuele rentestanden en informatie over inflatie: global-rates.com of nog statista.com. Je vind er statistieken over alles: van Big Mac-index tot hoeveel spelers Fortnite heeft gehad in 2018. Ben je op zoek naar duurzaamheid of bedrijven die de drie P’s (people, profit, planet) hoog in het vaandel dragen? Kijk dan eens op sustainability-index.com. Ook weten wie er nog belegt in een bedrijf, kan inzicht geven in de koers van het bedrijf.
3. Spreiding, ja maar...

Kies gerust voor bedrijven en sectoren die jou aanspreken, of waar je zelf tevreden klant bent. Het is belangrijk om te weten waarin je belegt. Thomas Huyghe van BinckBank: “Hoewel experts steeds zeggen dat je je beleggingsportefeuille moet diversifiëren om het risico te spreiden, is wijde spreiding alleen noodzakelijk als je niet goed weet wat je aan het doen bent.”
4. Hou je hoofd koel

Timing is belangrijk. De beurs kent vaak ups en downs. Wees rationeel: niet te blij bij up, niet te paniekerig bij down. De voorbije vijftig jaar zijn er 7 à 10 recessies geweest. Je mag de markttrends bestuderen en anticiperen, maar apprecieer ook de rol van ‘geluk’.
5. Word lid van de club

Als aandeelhouder heb je het recht om deel te nemen aan een aandeelhoudersvergadering. De makelaar of bank waarbij je belegt kan een plekje voor je regelen. Het is zeker eens interessant om dat te doen, want het maakt je investering tastbaarder. Thomas Huyghe van BinckBank: “Bovendien krijg je vaak een goodiebag mee naar huis - altijd leuk als je investeert in bedrijven die producten maken waar je fan van bent.”

Wil je deze 5 tips meteen in de praktijk zetten? Schrijf je dan in voor de Binck Challenge. BinckBank geeft drie Belgen 20.000 euro om naar de beurs te stappen. Inschrijven kan tot en met 15 oktober op binckchallenge.be
speciaal voor judge

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Berichtdoor nete » 29 Sep 2018 21:44

Vieto schreef:
Vieto schreef:
Haiko17 schreef:Vieto,

Bij een trailing stop moet je het koersverschil opgeven waarna je de aandelen wil laten verkopen, dus bv 50 cent of 1 euro: als de koers dan met die 50 cent of die euro zakt onder de hoogste koers, dan worden ze automatisch verkocht.

Bedankt Haiko17, de bedoeling ervan ik begrepen, maar er wordt naar een aantal 'punten' gevraagd, dus niet naar een bedrag in euro of cent.

Net heb ik met deze vraag naar Binckbank gebeld. Met punten wordt een munteenheid bedoeld. Dus daar 0,1 invullen zou in het geval van Nyrstar betekenen 10 cent. De operator gaf toe dat dat niet duidelijk vermeld wordt in de online video's.

Dat is dus het voor mij kompleet onbegrijpelijke van een trailing stop order met "punten" ipv het enige logische "procenten". Die keuze heb je enkel bij Lynx.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Berichtdoor nete » 29 Sep 2018 21:54

judge schreef:Wat zijn de plannen wat kan je nog doen heb er alles inzitten net iets meer dan 100000 en heb nu nog net een 15000 over .
is echt belachelijk en om werkelijk zien van te worden .
Dat manegment moesten ze gewoon tegen de muur zetten en af knallen .
Ben spijtig genoeg in het buitenland en zie nu pas wat er weer gezakt is de voorbije dagen .
Als ze nu en dat zal nog steeds niks doorgeven aan de markten om te kalmeren is dat duidelijk een teken voor mij dat ze er niet meer uitkomen .
En al die hier komen verklaren je moet dit en je moet dat mooi praten als je er maar inzit voor een paar duizen euro

Als ik 100000 euro in één bedrijf zou investeren dan zette ik er toch een bodem onder zodat, als het misloopt ik toch nog 80 à 85000 euro zou overhouden. En ALLES inzetten op 1 aandeel: je kan het zo gek niet bedenken.

Dus je kan helaas enkel jezelf iets verwijten.

Erik36
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 100

Berichtdoor Erik36 » 29 Sep 2018 22:00

vogelspotter liked last!