Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Kootpenne
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64

Re: Nyrstar

Berichtdoor Kootpenne » 15 Mar 2018 11:29

14-11-2014 schreef:
Daarom schrijf ik ook "ik denk", dus mijn interpretatie. Mijn inziens kan jij het echter ook niet weten maar nuancering is niet aan jou besteed blijkbaar.
Voor wat betreft de shortposities zijn het wel feiten.

Bij tegen beter weten kunnen in, is er van "denk" hopelijk weinig sprake? Er staat nergens dat het niet uw fantasieverhaal, een "interpretatie", zou zijn. Denken is niet interpreteren. U weet niet wat ik en anderen wel weten, u weet niet of het netto een shortpositie is, en u weet (onder andere) niet waar de shorters handelden en handelen. Een stortvloed aan op niets gebaseerde aannames, tegen beter weten is, lijkt mij toch een zeer genunaceerde duiding van uw fantasieverhaal. Mijn interpretatie, he. Het verhaal valt mee, op dezelfde pagina staan waarschijnlijk belabberdere voorbeelden.

Ik weet met aan onzekerheid grenzende onwaarschijnlijk wel dat het pitje steeds lager wordt, zodat men hier ongestoorder de gang kan gaan. Ik ben al aan het afbouwen. Niet iedereen heeft evenveel interesse in hoe het wel zit, of kijk even wat MW precies doet. Net zoals het kijken naar shortregisters en orderboeken een vorm van verspilde moeite is.

Hierbij de link naar het excel bestand op de site van de FSMA:
https://www.fsma.be/nl/content/short-selling
Opko Nutanix Galapagos Euronav Nanogate

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 576

Berichtdoor tsuretie » 15 Mar 2018 11:44

14-11-2014 schreef:Onzinnig, uit de lucht gegrepen flauwekulverhaal en een gevalletje zinloze orderboekstaarderij, tegen beter kunnen weten in. Politiek ingegeven gegevens zonder informatiewaarde. Het genoemde MW is bijvoorbeeld een marktneutraal long-short hedgefonds, die bijvoorbeeld vanwege de schuldenberg van Nyrstar positiever zijn over een - zeg - Umicore dan over Nyrstar.

Inderdaad FWIW, mijn beste. ik vrees dat men dingen en allerlei verbanden ziet, die er in werkelijkheid niet zijn... :P

En wie ben jij om te zeggen dat iets :
onzinnig,
uit de lucht gegrepen,
flauwekul
en zinloos is ?

Man, laat toch ieder zijn zegje doen. Ik kan zelf wel oordelen of iets informatie waarde heeft, of niet.
Wimpie85 liked last!
Nyrstar, Ageas, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 436

Berichtdoor 14-11-2014 » 15 Mar 2018 13:00

onzinnig,
uit de lucht gegrepen,
flauwekul
en zinloos is ?

Het uit de lucht grijpen is direct bevestigd door de auteur zelf ("interpretatie") en door dit soort warme Facebook-douches; de rest blijkt indirect uit het gebrek aan inhoudelijke argumenten. Die zijn er ook niet. Wat iemand zelf kan beoordelen, boeit niet.

Geen zorgen, ik was de bijdragen al langzaam aan het afbouwen. Niet iedereen heeft evenveel interesse in hoe het zit, en ook de instrumentloze beheerder heeft niet het fatsoen om niet als niet-beheerder te reageren.

Wie ik denk te zijn, off-topic maar toch geliket door de prutsende beheerder, is ... off-topic. Veel plezier met de sprookjes. Welgemeende ecuses voor de constateringen!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 574

Berichtdoor Banner » 15 Mar 2018 13:04

14-11-2014 schreef:
onzinnig,
uit de lucht gegrepen,
flauwekul
en zinloos is ?

Het uit de lucht grijpen is direct bevestigd door de auteur zelf ("interpretatie") en door dit soort warme Facebook-douches; de rest blijkt indirect uit het gebrek aan inhoudelijke argumenten. Die zijn er ook niet. Wat iemand zelf kan beoordelen, boeit niet.

Geen zorgen, ik was de bijdragen al langzaam aan het afbouwen. Niet iedereen heeft evenveel interesse in hoe het zit, en ook de instrumentloze beheerder heeft niet het fatsoen om niet als niet-beheerder te reageren.

Wie ik denk te zijn, off-topic maar toch geliket door de prutsende beheerder, is ... off-topic. Veel plezier met de sprookjes. Welgemeende ecuses voor de constateringen!

Ik zou deze verwijderen want ik denk dat deze u een tijdje aan de zijkant zullen kosten. :)

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1876

Berichtdoor Beheerder » 15 Mar 2018 13:30

@14-11-2014 het offtopic reageren zal ik proberen te beperken in tegenstelling tot u. Tig meldingen per week (soms per dag) omdat u het ergens niet mee eens bent, irritatie opwekken bij andere forumleden en weer actief zijn onder een andere naam na een ban zijn vooralsnog getolereerd. Een forum is een beetje geven en nemen en openstaan voor anders denkenden zonder belerend over te moeten komen.

Algemene opmerking, om berichten te negeren kan iemands accountnaam worden aangeklikt om daarna op 'vijand' te zetten. Berichten van dat account worden dan verborgen.
Lukang liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1125

Berichtdoor jean de florette » 15 Mar 2018 14:48

jean de florette schreef:
Jammer voor jou, morgen staan ze (intraday) op 6,50 euro.

Ja en daarna op 7, ...

Einde van het jaar misschien 10, gisteren ook gelezen.

Ook een terugkerend fenomeen. Als ze al eens stijgen, is dat het begin van een koers'explosie'. Bij dalingen wordt dat minder gepost, maar, raar maar waar, dat worden dan in het algemeen wereldvreemde vogels gevonden (Loe, Sas,...).
Vanochten nog stevig koersverloop (6.30+) bij relatief klein volume (100k, eerste uur). Ook raar, weinig aanbod van stukken, terwijl 2 dagen geleden iedereen verkocht aan 5.70.....
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Kootpenne
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64

Berichtdoor Kootpenne » 15 Mar 2018 15:43

Opko Nutanix Galapagos Euronav Nanogate

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 15 Mar 2018 16:26

Koopadvies is uitgewerkt , enu terug naar beneden.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 576

Berichtdoor tsuretie » 15 Mar 2018 17:52

Wimpie85 schreef:Jammer voor jou, morgen staan ze (intraday) op 6,50 euro.

U zegt ? ;)
Jammer dat het zo moeilijk blijft een koers te voorspellen,
waren we anders
al lang, met zijn allen,
rijke Beursig-forumleden geweest ! :D
charel01 liked last!
Nyrstar, Ageas, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1125

Berichtdoor jean de florette » 16 Mar 2018 09:48

Bizar koersverloop.
10u35 6.21€, 16kstuks.
En dan ineens, met tal van orders aan de biedzijde boven 6.25 tot 6.28 (die waren er niet, enkele seconden voordien) en in de laat alles weg onder 6.28: koers 6.28€, 1,4k
En dan zijn die biedorders terug allemaal weg.

Koers wordt omhoog gepompt. Letterlijk. Waarom? geen idee.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes