Nyrstar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 531

Re: Nyrstar

Berichtdoor Umi » 13 Feb 2018 14:33

Kim schreef:Daarom is verticale integratie belangrijk. Je zal ook zien dat de mijntak de komende jaren enorm zal compenseren voor het verlies in de smelter.

Dus Junck had toch gelijk :twisted:

Kim
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 235

Berichtdoor Kim » 13 Feb 2018 17:11

Hij had gelijk ja. Het was mss zelfs zo duidelijk dat hij gelijk had dat hij vergat te kijken (of wist) of hij wel kwaliteit kocht.
Achteraf gezien brol gekocht voor een hoge prijs.
Plus Talvivaara niet vergeten. Honderden miljoenen vooraf betalen aan een mijn die niks geleverd krijgt.
Ik denk niet dat zijn strategisch inzicht zo fout was, maar vooral zijn due diligence te wensen overliet.
Vermoedelijk hadden ze als pure smelter niet de juiste kennis in huis om een deftige due diligence van mijnen te doen.
timborius liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 402

Berichtdoor Lotus » 13 Feb 2018 20:27

De poging van het bodemvissen van een tweede pakketje aandelen aan €5,80 lijkt voorlopig niet te lukken. Toch positief dat het lijkt alsof Nyrstar voorlopig weer een bodem lijkt te vormen tussen €5,85 en €6,00.

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 525

Berichtdoor tsuretie » 14 Feb 2018 16:59

Vandaag mijn T long verkocht met winst.
Nu een weekje wachten en dan een Short kopen.
Want ergens denk ik/vrees ik dat veel beleggers de cijfers nu té hoog inschatten door zich enkel te focussen op de hoge zinkprijs,
en dan ontgoocheld zullen reageren als ze "de waarheid" zullen zien.
Want goed zullen die jaarcijfers niet zijn, vrees ik, en waarschijnlijk gaan we dan wel wat klop krijgen.

De short kan dan voorlopig helpen om het verlies op mijn aandeeltjes te compenseren.

En zo blijft een mens bezig ... ;)
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6978

Berichtdoor charel01 » 14 Feb 2018 17:05

tsuretie schreef:Vandaag mijn T long verkocht met winst.
Nu een weekje wachten en dan een Short kopen.
Want ergens denk ik/vrees ik dat veel beleggers de cijfers nu té hoog inschatten door zich enkel te focussen op de hoge zinkprijs,
en dan ontgoocheld zullen reageren als ze "de waarheid" zullen zien.
Want goed zullen die jaarcijfers niet zijn, vrees ik, en waarschijnlijk gaan we dan wel wat klop krijgen.

De short kan dan voorlopig helpen om het verlies op mijn aandeeltjes te compenseren.

En zo blijft een mens bezig ... ;)

Hier de helft turbo long verkocht.
tsuretie liked last!
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

Erik36
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 91

Berichtdoor Erik36 » 14 Feb 2018 17:32

Eindelijk begint de USD te stijgen !
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... 82322.html

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 975

Berichtdoor jean de florette » 14 Feb 2018 18:01

Erik36 schreef:Eindelijk begint de USD te stijgen !
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... 82322.html

Groen is wel dalen.... Hoe hoger het $-cijfer, hoe meer je er krijgt voor één €.
14-11-2014 liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 975

Berichtdoor jean de florette » 14 Feb 2018 18:03

tsuretie schreef:...Want ergens denk ik/vrees ik dat veel beleggers de cijfers nu té hoog inschatten door zich enkel te focussen op de hoge zinkprijs,...

... of op de goede cijfers bij Boliden?
tsuretie liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 283

Berichtdoor 14-11-2014 » 14 Feb 2018 18:27

Misschien is LME helemaal niet representatief meer voor wat er echt gebeurt?

Indicatief; niet representatief. Een dure voorraad van 8 dagen suggereert, als stand-alone "info", al bijna dat Nyrstar altijd op volle toeren draait en daar de rek uit is, dat handelaars niet inspelen op vraag en aanbod, dat er iets mis is met een niet door de LME gecertificeerde voorraad, dat klanten alleen een eerlijke 100% vraag naar zink hebben, en bijvoorbeeld dat de vermijdbare LME de facto een soort duur (Europees) monopolie heeft.

Overigens vind ik de gebrekkige faciliteiten van de LME vergelijkbaar met die van de Luxemburgse beurs, zonder Luxemburg te willen beledigen; een "account" is al snel vereist bij de LME.

Bijkomend doen beurzen bijna altijd alsof ze groter zijn dan dat ze zijn, door concurrentie van Aldi-beurzen. Posturing, als hoofdmarkt. Melden wij, als Members, een transactie buiten de beurs om, dan al de beurs die maar wat graag optellen bij hun omzet. En eventueel aan ons een hogere bijdrage vragen, op basis van ons marktaandeel.

Misschien is de vergelijking van de LME met Euronext Brussel gepast? Wij nemen bij/voor gewoon dagelijks gebruik aan dat Euronav daar wordt verhandeld, maar dan vergeten we de Aldi-beurs van BATS Europe en de ADRs.

In geld zal de rol van de FME groter zijn dan de fysieke rol. Moet ik zink kopen, dan vermijd ik misschien liever de kosten van de LME, voorraadrapportages van mijn leverancier aan de LME, en van de certificeringskosten van een LME handelaar. Ik weet niet of LME certificering impliceert dat er alleen LME voorraden mogen zijn. Zo nee, of dan alleen de LME voorraad gemeld wordt.

Partijen kunnen soms expres via de LME werken, bijvoorbeeld omdat er dan controle mogelijk is, of omdat de koper wil dat de aankoop een prijsverhogend effect heeft, of om allerlei andere redenen. Het is niet zo dat transacties die buiten de beurs om kunnen, ook altijd buiten de beurs om afgewikkeld worden. Een centrale markt heeft toegevoegde waarde. Koopt Ahold Delhaize onderhands 100.000 eigen aandelen in, dan kan het wenselijk zijn dat die 100.000 aandelen opgeteld worden bij de omzet van Euronext. Kunnen de aandeelhouders het zien en controleren, wordt handhaving in een index minder snel gemist, lijkt de hoofdmarkt groter, en meer van zulks.
jean de florette liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 525

Berichtdoor tsuretie » 14 Feb 2018 19:03

Beste 24-11-2014

ik kon uw grap mbt die zinken dakgoot volop appreciëren,
waarvoor dank,
maar bovenstaande post gaat mijn simpel boerenpetje te boven.

Het siert de leraar natuurlijk, zich te kunnen verlagen tot het niveau van zijn leerlingen,
zo niet zal zijn mogelijke boodschap snel vergeten worden ...

Het Nyrstar forum kreeg ooit het verwijt dat het Facebook gehalte ervan dramatisch hoog lag,
maar dit, verdorie,
dat is andere koek ! :D
Nyrstar, Payton Planar, Resilux, XRP, Bpost, Lotus B, Sberbank, Gazprom, AB Inbev, Basic-Fit