Order €1.000 Shell: LYNX €6,00 / Binck €8,00
Bij DEGIRO: €2,30 (klik voor meer info)

Ontex

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1300
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door bertje »

Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom ze die mondmaskers niet verplichten.
In Oostblok zijn die maskers verplicht en ligt het aantal besmettingen en doden veel lager.
Was weer zo'n Belgisch compromis: Het dragen van mondmaskers wordt door de overheid “sterk aangeraden” nadat ze eerste weken riepen dat het geen enkel nut had. (dan kon je ze nog moeilijk verplichten)

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 429
Contacteer:

Bericht door Naz-T »

Mondmaskers... Ik zie ook weinig mensen ze dragen op plekken waar het niet verplicht is. En de meeste mensen hebben dan nog een zelfgemaakt mondmasker of iets dat er voor moet doorgaan. Ik zie ze in de winkel ook enkel liggen per 50 en dan kost dat zo'n 35 tot 50€. En hoeveel en hoe lang ga je er moeten dragen? Onzekerheid en redelijk duur, dusja, ik zou ook geneigd zijn om herbruikbare mondmaskers te dragen...

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Het is een leuk extra'tje niet meer.
Paar 10-tallen miljoenen op een omzet van 2.3 miljard zal niet zo'n groot verschil maken.
https://cdn.ontex.com/wp-content/upload ... 4_2020.pdf

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 567
Contacteer:

Bericht door sjos »

KURT VANSTEELAND in De Tijd van 01 juni 2020:
" De Bel20 BEL201,31% koerste een stevige 2 procent hoger op 3.268 punten. Nochtans bevestigde ook in tweede lezing de belangrijkste industriebarometer van de eurozone, die van IHS Markit, dat de krimp in het tweede kwartaal zwaar zal zijn.

Maar daar malen beleggers niet meer echt om. Ze hebben het tweede kwartaal mentaal afgeboekt en hopen dat huidige versoepeling van de lockdown en de gunstig evoluerende covid-statistieken zich vanaf het derde kwartaal in economisch herstel vertalen. Bovendien rekenen ze op rugdekking van centraal bankiers: zo is de kans reëel dat de Europese Centrale Bank donderdag een vers blik stimulus opentrekt en de bulkinkopen van overheids- en bedrijfsschulden nog gaat opdrijven...
...Ontex deed niet mee aan de rally en liet 5,8 procent liggen tot 13,40 euro. Credit Suisse verlaagt het advies voor de luierfabrikant tot 'verkopen', het koersdoel zakt van 15,5 naar 12 euro.
Het beurshuis wijst op de scherpe kopwind van tegenzittende wisselkoersen, vooral dank Mexico en Brazilië. Dat is belangrijk, omdat die twee markten de hoofdmoot vormen van de opkomende markten die meer dan 40 procent van de groepsomzet vertegenwoordigen."

DE PESO IS GEVALLEN
Peso en real zijn dit jaar tegenover de Amerikaanse dollar zo'n 15 procent gezakt en nemen een stevige hap uit de winstmarge van Ontex
'De Mexicaanse peso en Braziliaanse real zijn tot nu met zo'n 15 procent gezakt tegenover de Amerikaanse dollar', stipt analist Faham Baig aan. 'En dat terwijl de grondstoffenfactuur grotendeels in dollar luidt. Die wisselkoersen doen de positieve impact van besparingen en goedkopere olie op de winstmarge teniet.'
Baig verlaagt de prognose voor de winst per aandeel in 2021 met 14 procent, tot 1,12 euro. De analist merkt ook dat de lagere cashflow door de tuimelende groeimarktmunten extra druk zet op de schuldenlast, die al 'een van de hoogste van de sector' is.

bron: De Tijd

Heeft iemand een zicht op het vermoedelijke percentage shorters ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Het is vooral
29 Mei 2020 BlackRock Investment Management 0,74%
28 Mei 2020 BlackRock Investment Management 0,59%
18 Mrt 2020 BlackRock Investment Management 0,00%
NewB76 liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

bertje schreef:
02 jun 2020 12:43
Het is vooral
29 Mei 2020 BlackRock Investment Management 0,74%
28 Mei 2020 BlackRock Investment Management 0,59%
18 Mrt 2020 BlackRock Investment Management 0,00%
Dat is een bekende naam. Maar ik veronderstel dat er vele kleineren zijn.
Vandaag weer wat naar beneden 13,270 -0,130 (-0,97%) 17:35h
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

En Ontex heeft weer de neerwaartse trend ingezet na een lichte stijging gisteren in samenhang met de algemene beurstrend.
Gaat het onder de 13 € ?
Momenteel 13,30 €.

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 737
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

Terug in voor een nieuwe rit aan 13,22. Puur ter diversificatie van mijn vooral biotech portefeuille
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 287
Contacteer:

Bericht door gert »

credit suisse verlaagde rating omwille van sterk gedaalde wisselkoersen in Brazilië, Mexico, Turkije en Rusland. Dat is correct, maar ondertussen zijn die munten dag na dag wel aan het herstellen
bertje liked last!

lucky14
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21
Contacteer:

Bericht door lucky14 »

gert schreef:
04 jun 2020 21:56
credit suisse verlaagde rating omwille van sterk gedaalde wisselkoersen in Brazilië, Mexico, Turkije en Rusland. Dat is correct, maar ondertussen zijn die munten dag na dag wel aan het herstellen

kun je daar een linkje van plaatsen, zou mooi zijn!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie