Ontex

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3598
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door Beheerder » 07 aug 2019 14:13

Beste forumleden, offtopic berichten over bepaalde ordertypes horen hier niet thuis. Gebruik daarvoor aparte onderwerpen in plaats van vele onderwerpen te vervuilen met de offtopic-discussies.
blotte marc liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

powered by Surfing Waves

lucky14
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door lucky14 » 07 aug 2019 16:56

drylocks het bedrijf van Malderen die ook luiers maakt , krijgt er een nieuwe aandeelhouder bij
nl Sofina
die betaalt 150 mij euro voor 25 pct van de aandelen minderheidsaandeelhouder = totaal minimum 600 mio
drylocks draait -/+ 500 mij omzet
ontex omzet -/+ 2,1 miljard

Reken dit eens door voor een mogelijk bod op Ontex???

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 88
Contacteer:

Bericht door NewB76 » 07 aug 2019 18:08

lucky14 schreef:drylocks het bedrijf van Malderen die ook luiers maakt , krijgt er een nieuwe aandeelhouder bij
nl Sofina
die betaalt 150 mij euro voor 25 pct van de aandelen minderheidsaandeelhouder = totaal minimum 600 mio

Cfr Bertje deze ochtend zeer vroeg !

lucky14
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door lucky14 » 07 aug 2019 18:12

NewB76 schreef:
lucky14 schreef:drylocks het bedrijf van Malderen die ook luiers maakt , krijgt er een nieuwe aandeelhouder bij
nl Sofina

Cfr Bertje deze ochtend zeer vroeg !
oke, bedankt. Had het nog niet gezien. Ontex lijkt op deze koers een koopje, dat is wel duidelijk, maar wie hapt er toe??

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door NewB76 » 07 aug 2019 19:01

Volgens FMSA kocht de gekende aandeelhouder The Pamajugo Irrevocable Trust 40.884 aandelen bij dit jaar. ( in mei en juni ) .

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143
Contacteer:

Bericht door bertje » 07 aug 2019 20:51

En Bertje is niet alleen ;)

Naar aanleiding van de instap van Sofina in Drylock haalde het beurshuis Kepler Cheuvreux de rekenmachine boven: de deal impliceert dat de aandelenwaarde van Drylock tegen 1,2 keer de jaaromzet gewaardeerd wordt, tegen 0,5 keer voor Ontex en 1,6 keer voor Essity (de Zweedse marktleider in luiers, red.).
NewB76 liked last!

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 314
Contacteer:

Bericht door Bieraait » 07 aug 2019 21:12

I agree:
--
Back in November 2018, Kimberly-Clark and P&G were trading around x23 earnings while Ontex was trading at x13 forward earnings. Essity, another well-known rival, traded around x16 earnings. What does this look like today?

For the full-year of 2018, Ontex had €234 million in EBITDA and €1.35 in adjusted EPS. Let's say this year revenue and margins will keep declining and EBITDA is down around 5% in constant currency for the full year of 2019. In other words, let's say earnings per share come in at €1.28 for the year. At a price of €14, that's around 11 times earnings. This seems reasonably cheap.

According to Yahoo Finance! Kimberly Clark trades at 27 times earnings, P&G also at 27 times earnings and Essity at 24 times earnings. To me, this indicates that Ontex is undervalued. While the multiples on its rivals rose, the multiple on Ontex declined.
--
https://seekingalpha.com/article/427534 ... urs-emerge
NewB76 liked last!
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door NewB76 » 07 aug 2019 23:44

Samenvattend is Ontex actueel een koopje ! Wie heeft interesse ?

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 600
Contacteer:

Bericht door wimvd » 08 aug 2019 07:34

NewB76 schreef:Samenvattend is Ontex actueel een koopje ! Wie heeft interesse ?
Ik lees hier allemaal denkpistes die nogal eenzijdig zijn (volg Ontex al een tijdje op). Het is een forum, dus laat ik het eens langs de andere kant bekijken: Waarom is de nieuwe investeerder dan niet in Ontex ingestapt als het zo'n koopje is? Die zal toch ook wel zijn huiswerk gemaakt hebben en dus Drylock gekozen hebben boven Ontex. Dus zo rooskleurig is dit nieuws niet ...
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€6,26), Umicore (€25,63), NBB (€2230), Econocom (€2,35), crowdlending, 66% cash

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 314
Contacteer:

Bericht door Bieraait » 08 aug 2019 08:06

wimvd schreef:
NewB76 schreef:Samenvattend is Ontex actueel een koopje ! Wie heeft interesse ?
Ik lees hier allemaal denkpistes die nogal eenzijdig zijn (volg Ontex al een tijdje op). Het is een forum, dus laat ik het eens langs de andere kant bekijken: Waarom is de nieuwe investeerder dan niet in Ontex ingestapt als het zo'n koopje is? Die zal toch ook wel zijn huiswerk gemaakt hebben en dus Drylock gekozen hebben boven Ontex. Dus zo rooskleurig is dit nieuws niet ...
Nee klopt, ik zie het ook eerder als slecht nieuws in eerste instantie. Echter, de verklaring kan wel zijn dat GBL een grote participatie heeft en dat Sofina en GBL elkaar niet voor de voeten willen lopen. Misschien staat er binnenkort wel een deal te gebeuren.

Er zijn zo veel mogelijke verklaringen hiervoor. Punt blijft dat Ontex goedkoop noteert ten opzichte van de concurrentie, maar daar zal de hoge schuldgraad ook wat mee te maken hebben.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie