Ontex

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 477
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door 3logic » 07 aug 2019 08:38

Ik volg bertje. Objectief heb je nu Ontex tegen een mooi prijsje. Geduld blijft een schone deugd. Al ïlijkt Nete zijn aanpak ook tactisch een verstandige keuze. Maar je miet geen schrik hebben om soms gefaseerd te investeren tegen de trend in bij ondergewaardeeerde aandelen. Doe ik nu met Ontex en ING.

powered by Surfing Waves

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 318
Contacteer:

Bericht door Naz-T » 07 aug 2019 08:48

nete schreef:
Naz-T schreef:
Stel dat er een bod komt buiten de beursuren, dan hebben die "domme" beleggers wel een betere zaak gedaan dan jij. En er zijn nog veel nadelen aan uw systeem. Maar ieder zijn tactiek en als beleggingsclub mss wel beste oplossing.
@Naz-T: als je A zegt zou het leuk zijn om ook B te zeggen. Kunnen we allemaal misschien nog iets uit leren --> De essentie van een forum.

1) dat van een bod na de beursuren snap ik niet goed, verklaar je nader met een voorbeeld aub
2) graag een lijstje met die "vele" andere nadelen van een trailing aankooporder aub

Alvast bedankt.
Ik zei geen B, omdat ik niet verder off-topic wenste te gaan, maar je verplicht me er nu toe.

Ik begrijp heel goed wat je tactiek is met dat trailing order en het is zeker niet slecht, maar ik wou enkel zeggen dat je ook vaak bedrogen uit kan komen. Je bent nu aan het vissen om te kopen 3% boven de eventuele bodem, maar bij goed nieuws (meestal voorbeurs of nabeurs) of een bod of gewoon een groot kooporder en daaruit resulterende freeze en hogere opening, zou het wel eens kunnen dat je tientallen procenten boven de bodem koopt en dus boven de koers bij ingave trailing order. Voorbeelden genoeg...

Wat ik als voordeel voor een beleggingsclub zie, is dat je nu de computer laat beslissen over aan- en verkopen en dat niet 1 persoon de ganse dag de beurs moet volgen en de beslissing nemen. Er kan dan ook geen onenigheid ontstaan op de volgende vergadering.

Zo zie ik het kort door de bocht.

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Naz-T » 07 aug 2019 08:54

3logic schreef:Ik volg bertje. Objectief heb je nu Ontex tegen een mooi prijsje. Geduld blijft een schone deugd. Al ïlijkt Nete zijn aanpak ook tactisch een verstandige keuze. Maar je miet geen schrik hebben om soms gefaseerd te investeren tegen de trend in bij ondergewaardeeerde aandelen. Doe ik nu met Ontex en ING.
Inderdaad. Als je dan toch van plan bent om te kopen, best reeds een positie innemen en daarna eventueel bijkopen via een trailing order aan een hopelijk lagere koers.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 747
Contacteer:

Bericht door gede » 07 aug 2019 08:55

Nog altijd hetzelfde met Nete dus....

Hij verkondigt een bepaald systeem, waarbij hij dan probeert te bewijzen waarom dit beter is dan een ander...

Alleen vergeet hij...ik herhaal:

Er bestaat GEEN enkel systeem waarvan bewezen is dat het systematisch beter werkt dan om het even welk ander (random) systeem. Met vaste systemen heb je soms geluk, soms doe je echter volledig het verkeerde. Maar dat zal hij denk ik nooit inzien.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 192
Contacteer:

Bericht door nete » 07 aug 2019 09:29

gede schreef:Nog altijd hetzelfde met Nete dus....

Hij verkondigt een bepaald systeem, waarbij hij dan probeert te bewijzen waarom dit beter is dan een ander...

Er bestaat GEEN enkel systeem waarvan bewezen is dat het systematisch beter werkt dan om het even welk ander (random) systeem. Met vaste systemen heb je soms geluk, soms doe je echter volledig het verkeerde. Maar dat zal hij denk ik nooit inzien.
Geen enkel "systeem" is feilloos. Heb ik ooit anders beweerd ?
En zo'n aankooporder is bij ons NIET standaard. We denken dat Ontex zijn rug wel zal rechten, maar bij de huidige sliert dalende koersen kopen we graag zo laag mogelijk en liefst net NA een kentering. Want onze glazen bol waarmee we de absolute bodemkoers kunnen zien is nog in bestelling :clap:
Ik legde het hier even uit wat wij nu eens een keer toepassen bij een Ontex order.
Onmiddellijk een volledig naast de kwestie reactie van Msb12i die, denk ik, niet eens weet hoe zo'n order in mekaar steekt.
Daarna een reactie van de "vele" bijkomende nadelen (lijstje gevraagd, nog niet gekregen) van Naz-T. Melden hoe wij een Ontex aankoop plannen in het Ontex topic is voor hem/haar off-topic, maar talloze meldingen "ik heb een pakketje gekocht/bijgekocht aan x euro" is dan wel on-topic ???
Dan uw "standaard" reactie dat zo'n systeem niet altijd succes oplevert. Gelijk heb je.
Beleggen: BEPERK je verlies.
Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Global Mining, HelloFresh, Safran, Sofina, Tencent Holdings, Texaf, WDP, Xior (+ cash)

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Naz-T » 07 aug 2019 09:43

nete schreef:
gede schreef:Nog altijd hetzelfde met Nete dus....

Geen enkel "systeem" is feilloos. Heb ik ooit anders beweerd ?
En zo'n aankooporder is bij ons NIET standaard. We denken dat Ontex zijn rug wel zal rechten, maar bij de huidige sliert dalende koersen kopen we graag zo laag mogelijk en liefst net NA een kentering. Want onze glazen bol waarmee we de absolute bodemkoers kunnen zien is nog in bestelling :clap:
Ik legde het hier even uit wat wij nu eens een keer toepassen bij een Ontex order.
Onmiddellijk een volledig naast de kwestie reactie van Msb12i die, denk ik, niet eens weet hoe zo'n order in mekaar steekt.
Daarna een reactie van de "vele" bijkomende nadelen (lijstje gevraagd, nog niet gekregen) van Naz-T. Melden hoe wij een Ontex aankoop plannen in het Ontex topic is voor hem/haar off-topic, maar talloze meldingen "ik heb een pakketje gekocht/bijgekocht aan x euro" is dan wel on-topic ???
Dan uw "standaard" reactie dat zo'n systeem niet altijd succes oplevert. Gelijk heb je.
Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, je leest/begrijpt blijkbaar toch maar de helft van wat anderen schrijven.
Uw arrogantie is trouwens :down: Ik schat Msb12i veel hoger in dan jou!
Tdv liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 07 aug 2019 09:58

Naz-T schreef:
3logic schreef:Ik volg bertje. Objectief heb je nu Ontex tegen een mooi prijsje. Geduld blijft een schone deugd. Al lijkt Nete zijn aanpak ook tactisch een verstandige keuze. Maar je miet geen schrik hebben om soms gefaseerd te investeren tegen de trend in bij ondergewaardeeerde aandelen. Doe ik nu met Ontex en ING.
Inderdaad. Als je dan toch van plan bent om te kopen, best reeds een positie innemen en daarna eventueel bijkopen via een trailing order aan een hopelijk lagere koers.
Hadden we gisteren een pakket gekocht zaten we nu met zo'n 1,5% verlies. Op dit moment is, gezien een nieuwe Ontex koersdaling onze aankoop limiet-koers al gedaald naar 13,4 + 3% = 13,80. (13,4 is de laagste notering sinds 9 uur)

Maar hou jullie vooral niet in om zelf profeet te spelen met wat de echte bodemkoers is.
Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Global Mining, HelloFresh, Safran, Sofina, Tencent Holdings, Texaf, WDP, Xior (+ cash)

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 07 aug 2019 12:28

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic]

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Naz-T » 07 aug 2019 12:56

[MODBREAK: Bericht verwijderd wegens offtopic]

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 07 aug 2019 13:18

[MODBREAK: Bericht is verwijderd wegens offtopic]

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie