Ontex

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door nete » 06 aug 2019 19:43

Msb12i schreef: Dan hadden jullie op 15€ gekocht en hadden jullie echt verlies i.p.v. virtuele winst.

Maar goed, ik ga niet in herhaling vallen :wtf:
Wat kom jij hier nu weer "broebelen" ? Nooit gehoord van een trailing order ???
Eerst even een cursus geavanceerde orders (trailing orders) volgen is de boodschap. :wtf:

Ons order is ingegeven aan een koers van 15, we kopen dan automatisch aan 15,45 en NIET aan 15... (15 + 3%). Want de broker houdt die 3% limiet ZELF in de gaten (de beurs heeft dan nog totaal geen weet van een order), en als die conditie bereikt wordt (3% boven de laagste koers), DAN PAS stuurt de broker automatisch een marktorder naar de beurs.

Zo'n order bestaat dus uit TWEE delen, en het is pas als de eerste conditie bereikt is dat er een beursorder aangemaakt en verstuurd wordt.

Als die eerste conditie bereikt is krijg ik netjes een mailtje van de broker om dat te melden.
Intussen is de koers al dagen aan het zakken naar 13,70 (zonder intussen een opwippertje van 3%) en zit onze aankooplimiet op dit moment aan 13,70 + 3% = 14,11. Nog altijd ENKEL de broker die dat opvolgt.
Stijgt Ontex morgen naar 14,11 dan hebben we onze aandelen toch al 1,75 euro goedkoper dan zonder dit trailing order.

Zakt het aandeel morgen, overmorgen... verder dan gaat onze latere aankoopkoers ook steeds verder dalen (tot het aandeel ooit 3% boven die laagste koers stijgt).
Stel dat Ontex volgende week bv. 8 euro genoteerd staat, dan zal onze aankooplimiet op dat ogenblik zijn 8 + 3% = 8,24

Da's natuurlijk een andere benadering dan zelf te weten "nu is de bodem bereikt en kopen we". :lol:

Dus wat hebben we vandaag geleerd ? Je mag het zelf invullen..
1)
2)
3)

:wave:
Laatst gewijzigd door nete op 06 aug 2019 19:55, 5 keer totaal gewijzigd.
AP Moller-Maersk, Aedifica, Ageas, Barco, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Global Mining, HelloFresh, Safran, Sofina, Tencent Holdings, Texaf, Varta, WDP, Xior

powered by Surfing Waves

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 477
Contacteer:

Bericht door 3logic » 06 aug 2019 19:43

Of je kan het zien als dat er nog voldoende interesse is in dit segment en dat er schaalvergroting of interesse kan zijn voor Ontex. Ze staan sowieso laag het algemeen sentiment is causaal door de handelsoorlog. Belangrijker zijn grondstoffen en dollar. Mij lijkt door de handelsoorlog dat dollar vrij sterk noteert en de grondstoffen dalen door hevazr van recessie...ik heb gekocht vandaag helaas nog te duur bij opening.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 06 aug 2019 19:57

3logic schreef:ik heb gekocht vandaag helaas nog te duur bij opening.
zie iets hoger...
AP Moller-Maersk, Aedifica, Ageas, Barco, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Global Mining, HelloFresh, Safran, Sofina, Tencent Holdings, Texaf, Varta, WDP, Xior

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143
Contacteer:

Bericht door bertje » 06 aug 2019 21:26

timborius schreef:Ondertussen: "Sofina stapt in luiergroep van Van Malderen"
Concurrentie sterkt aan.
Zakken van GBL zullen wel stukje dieper zijn dan sofina.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 06 aug 2019 22:30

nete schreef: Stijgt Ontex morgen naar 14,11 dan hebben we onze aandelen toch al 1,75 euro goedkoper dan zonder dit trailing order.
Dit moet 89 cent zijn in vergelijking moesten we klakkeloos gekocht hebben aan 15 euro... (15 - 14,11)
Moet het nu niet nog rooskleuriger voorstellen dan het is :oops:

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 320
Contacteer:

Bericht door Naz-T » 06 aug 2019 22:34

nete schreef:
nete schreef: Stijgt Ontex morgen naar 14,11 dan hebben we onze aandelen toch al 1,75 euro goedkoper dan zonder dit trailing order.
Dit moet 89 cent zijn in vergelijking moesten we klakkeloos gekocht hebben aan 15 euro... (15 - 14,11)
Moet het nu niet nog rooskleuriger voorstellen dan het is :oops:
Stel dat er een bod komt buiten de beursuren, dan hebben die "domme" beleggers wel een betere zaak gedaan dan jij. En er zijn nog veel nadelen aan uw systeem. Maar ieder zijn tactiek en als beleggingsclub mss wel beste oplossing. Maar stop met het zoveel te herhalen in diverse topics aub.

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 88
Contacteer:

Bericht door NewB76 » 06 aug 2019 22:39

Sofina wordt aandeelhouder bij de concurrent Drylock ! Cfr Sofina. Wanneer nieuw bod op Ontex ?

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 06 aug 2019 23:57

Naz-T schreef: Maar stop met het zoveel te herhalen in diverse topics aub.
Wie herhaalt hier altijd hetzelfde ?
Ik lees bij oeverloze herhaling "ik koop nu bij" want ze staan laag, en een dag later zitten ze (soms) met verliezen.
Heb ik al ooit geschreven dat zij domme beleggers zijn ? Ik respecteer ieders mening.
Je hebt waarschijnlijk al negatieve ervaringen gehad met dat soort orders ?
Ik heb gewoon uitgelegd welk order wij hebben lopen op Ontex en daar krijg ik dan per direct een kompleet verkeerde repliek op. Dus heb ik het maar eens in het lang en het breed uitgelegd hoe zo'n order echt in mekaar zit, ten behoeve van mensen die er misschien het nut van inzien bij sterk dalende aandelen waarin ze willen gaan investeren.
En ja, stel dat Ontex onmiddellijk na plaatsing 3% gestegen zou zijn dan kochten we 3% hoger. Is dat een ramp ?
Waarom zou zo'n geavanceerd order trouwens enkel OK kunnen zijn bij een beleggingsclub ?
Laatst gewijzigd door nete op 07 aug 2019 00:24, 2 keer totaal gewijzigd.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143
Contacteer:

Bericht door bertje » 07 aug 2019 00:16

Men heeft het bedrijf met een omzet van 400 miljoen dus een beurswaarde van 600 miljoen. (150 miljoen voor 1/4)
Ontex haalt een omzet van 2.3 miljard, zou dus zo'n 3.5 miljard beurswaarde moeten zijn, er zijn 82 miljoen aandelen, dus staan we waarschijnlijk ongeveer 42 euro per aandeel, ai neen we staan kleine 14 euro.
Ontex haalt dus 8 keer meer omzet en noteert minder dan het dubbele of er is er hier 1'tje duur of een andere goedkoop. (waar is de tijd dat ontex boven de 35 stond :oops: )
Als een zeer grote jongen omzet wil kopen, dan weet hij waar hij moet zijn.
Icksray-1979 liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 07 aug 2019 08:26

Naz-T schreef:
Stel dat er een bod komt buiten de beursuren, dan hebben die "domme" beleggers wel een betere zaak gedaan dan jij. En er zijn nog veel nadelen aan uw systeem. Maar ieder zijn tactiek en als beleggingsclub mss wel beste oplossing.
@Naz-T: als je A zegt zou het leuk zijn om ook B te zeggen. Kunnen we allemaal misschien nog iets uit leren --> De essentie van een forum.

1) dat van een bod na de beursuren snap ik niet goed, verklaar je nader met een voorbeeld aub
2) graag een lijstje met die "vele" andere nadelen van een trailing aankooporder aub

Alvast bedankt.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie