Ontex

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

timborius
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Re: Ontex

Bericht door timborius »

XtremeSpooky schreef:
30 mar 2021 10:48
tja, en dan komen de Q1 cijfers en dan gaan al die analisten die koersdoelen verlagen.
Inderdaad, rating verlagingen en koersdoel verlagingen zullen ongetwijfeld volgen. En jongens stop toch met het koersdoel van KBCS te volgen tenzij je veel geld wil verliezen. Zij zitten er 90% van de tijd ver naast (bewust of onbewust).

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 351

Bericht door maartenverhoeve »

Zo, tweede pakketje in aan 8.69 euro! Wat een gekken die nu aan deze koersen verkopen! Soms is beleggen echt makkelijk! Kijken waar we over pakweg 2-3 jaar staan.
btw, onder de 8 koop ik weer bij maar dat zal een ijle hoop zijn, vrees ik!
vogelspotter liked last!
In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail estate, RDS, kbca, roularta, Tessenderlo.,oci, Forfarmers, American airlines en veel arrowhead pharma....

Kootpenne
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203

Bericht door Kootpenne »

Ontex is nog steeds dezelfde turnaround kandidaat als gisteren. Je kan het enkel 10% goedkoper kopen.

We zijn 3 maanden verder met het nieuwe management. Afwachten wat hun visie en strategie wordt.

Ondertussen, enjoy the ride!
jandeloper liked last!
Goed beleggingsadvies is duur, slecht beleggingsadvies is duurder

XtremeSpooky
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 40

Bericht door XtremeSpooky »

Kootpenne schreef:
30 mar 2021 11:28
Ontex is nog steeds dezelfde turnaround kandidaat als gisteren. Je kan het enkel 10% goedkoper kopen.

We zijn 3 maanden verder met het nieuwe management. Afwachten wat hun visie en strategie wordt.

Ondertussen, enjoy the ride!
Als ze klanten verliezen dan niet hé, dat is echt wel een serieuze red flag
Alverman liked last!

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 397

Bericht door Bieraait »

Hoeveel zouden ze krijgen voor Braziliaanse tak? Er werd hierover een vraag gesteld tijdens earnings call en antwoord was vaag 'alle opties liggen op tafel'. Dit afstoten lijkt mij een no-brainer en dan zijn ze vertrokken.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

timborius
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Bericht door timborius »

Bieraait schreef:
30 mar 2021 18:26
Hoeveel zouden ze krijgen voor Braziliaanse tak? Er werd hierover een vraag gesteld tijdens earnings call en antwoord was vaag 'alle opties liggen op tafel'. Dit afstoten lijkt mij een no-brainer en dan zijn ze vertrokken.
Zoals al eerder aangehaald in het forum is een verkoop van de Braziliaanse tak een zeer bittere pil om te slikken.
De real is sinds de overname in waarde meer dan gehalveerd. Bijkomend hebben ze de overname veel te veel betaald en veel investeringen moeten doen.

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 328

Bericht door NewB76 »

Als er een markt is, waar er groei kan zijn , al was het maar om demografische redenen ,( en groei van de middenklasse , alsook verouderen van de bevolking ) dan zijn het de emerging markets. Nadelig zijn voorlopig hun munten . (cfr bv de Turkse lira ).
Pidb liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 812

Bericht door 3logic »

Ik volg hier newbie76 zijn visie. Men moet investeren.in groei en misschien activa afstoten om schuldratio te minderen. Ofwel steun van moederbedrijf GBL ontvangen dat telkens op de oppervlakte blijft..of kleur bekennen. Enfin. Ik heb gekocht aan kosten in 8.75 euro. Als het bloed moet men durven investeren cfr Warren Buffett.
maartenverhoeve liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1769

Bericht door USSENTERPRISE »

timborius schreef:
30 mar 2021 19:12
Bieraait schreef:
30 mar 2021 18:26
Zoals al eerder aangehaald in het forum is een verkoop van de Braziliaanse tak een zeer bittere pil om te slikken.
De real is sinds de overname in waarde meer dan gehalveerd. Bijkomend hebben ze de overname veel te veel betaald en veel investeringen moeten doen.
Ik heb er geen idee van of ze die pil zomaar kunnen doorslikken. Dat zal afhangen van hoeveel goodwill die voortkomt uit de Braziliaanse aankoop er nog op de balans staat. Veel goodwill is er alleszins nog niet afgeschreven de laatste jaren ....

Beursdwaas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door Beursdwaas »

USSENTERPRISE schreef:
31 mar 2021 08:34

Ik heb er geen idee van of ze die pil zomaar kunnen doorslikken. Dat zal afhangen van hoeveel goodwill die voortkomt uit de Braziliaanse aankoop er nog op de balans staat. Veel goodwill is er alleszins nog niet afgeschreven de laatste jaren ....
Als ik het mij goed herinner van in de jaarverslagen heeft het grootste deel van de goodwill bij Ontex betrekking op Europa, en dus niet zoals velen vrezen op de Braziliaanse vestiging.
NewB76 liked last!

Plaats reactie