Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Ontex

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 621
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door Filantroop »

Volgens shortsell.nl zou BLACK ROCK I.M. zijn shortpositie opgebouwd hebben tot 2,63% op 3 september om dan op 4 september plots terug op 0,00 te staan...
Eén keer kan ik dit nog aannemen als een 'foutje' maar als dit fenomeen zich blijkbaar voor een tweede keer op korte termijn herhaalt, begin ik me toch vragen te stellen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 345
Contacteer:

Bericht door Bieraait »

Filantroop schreef:
07 sep 2020 10:58
Volgens shortsell.nl zou BLACK ROCK I.M. zijn shortpositie opgebouwd hebben tot 2,63% op 3 september om dan op 4 september plots terug op 0,00 te staan...
Eén keer kan ik dit nog aannemen als een 'foutje' maar als dit fenomeen zich blijkbaar voor een tweede keer op korte termijn herhaalt, begin ik me toch vragen te stellen.
Shortsell is fout. Je kan het bij de FSMA gaan raadplegen. Wellicht zit er een foutje in de automatisatie die Shortsell heeft opgezet om de excels te lezen bij de FSMA.

Volgens FSMA (04/09 laatste update) zit Blackrock nog steeds 2,63% short.
Filantroop liked last!
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bieraait schreef:
07 sep 2020 11:45
Filantroop schreef:
Shortsell is fout. Je kan het bij de FSMA gaan raadplegen. Wellicht zit er een foutje in de automatisatie die Shortsell heeft opgezet om de excels te lezen bij de FSMA.

@Bieraait
Ik ga er inderdaad van uit dat dit inderdaad ongewijzigd is gebleven maar voorheen heb ik nooit zulke akkefietjes opgemerkt bij Shortsell, dat is op zijn minst opmerkelijk!

peterbxl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door peterbxl »

Bieraait schreef:
07 sep 2020 11:45
Filantroop schreef:

Dat vind ik persoonlijk goed nieuws. Die short posities gaan eens moeten asngekocht worden.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Momenteel lijkt het me touwtrekken tussen een aantal partijen dat de koers hoger wil en één halsstarrige shorter die er blijkbaar nog steeds brood in ziet, zelfs aan deze lage koersen...
Black Rock M.I. neemt wel een berekend risico want een nieuw bod - uit welke hoek ook - is nooit helemaal uitgesloten, enfin ze kunnen wel tegen stootje mocht het ooit zover komen!
Vermeld ik nog dat ONTEX vanaf midden september de productie opstart voor de aanmaak van 80miljoen chirurgische mondmaskers die alvast niet meer uit China gaan komen.
Het gaat dus allang niet meer over luiers alleen.
Laatst gewijzigd door Filantroop op 08 sep 2020 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 537
Contacteer:

Bericht door joachimds »

Filantroop schreef:
08 sep 2020 09:46
Momenteel lijkt het me touwtrekken tussen een aantal partijen dat de koers hoger wil en één halsstarrige shorter die er blijkbaar nog steeds brood in ziet, zelfs aan deze lage koersen...
Vermeld ik nog dat ONTEX vanaf midden september de productie opstart voor de aanmaak van 80miljoen chirurgische mondmaskers die alvast niet meer uit China gaan komen.

Dat gaat geen fluit opbrengen, is met een reden dat het in China gemaakt wordt.

Retail prijs is 10 cent, dus als producent 5 cent of zo?
beursfre liked last!

lucky14
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31
Contacteer:

Bericht door lucky14 »

joachimds schreef:
08 sep 2020 09:49
Filantroop schreef:
08 sep 2020 09:46

Dat gaat geen fluit opbrengen, is met een reden dat het in China gemaakt wordt.

Retail prijs is 10 cent, dus als producent 5 cent of zo?
Worden alleen medische mondkapjes, dus een heel andere prijs. Heb echter ook mijn twijfels bij deze move. Misschien dat die nieuwe CEO het wel afblaast.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 882
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

Black Rock heeft zijn short positie verder uitgebreid , deze bedraagt nu 2,92% komende van 2,63%.
+- 2,4 milj aandelen short dus .
Geen wonder dat de koers niet verder omhoog geraakt :silent:
https://www.fsma.be/nl/consumers-search ... mit=Zoeken

lucky14
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31
Contacteer:

Bericht door lucky14 »

KAATSCLUB schreef:
08 sep 2020 13:35
Black Rock heeft zijn short positie verder uitgebreid , deze bedraagt nu 2,92% komende van 2,63%.
Bij een dieprode beurs nog een klein plusje. Dat valt dus wel mee. Om echt een flinke rit omhoog te maken moeten er geruchten, een mooi persbericht van Ontex zelf, dan wel een bod o.i.d komen. Dat kan wel even duren, maar het kan ook zomaar uit de lucht komen vallen, zoals KBC vorige week al aangaf.

peterbxl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door peterbxl »

lucky14 schreef:
08 sep 2020 14:06
KAATSCLUB schreef:
08 sep 2020 13:35
Bij een dieprode beurs nog een klein plusje. Dat valt dus wel mee. Om echt een flinke rit omhoog te maken moeten er geruchten, een mooi persbericht van Ontex zelf, dan wel een bod o.i.d komen. Dat kan wel even duren, maar het kan ook zomaar uit de lucht komen vallen, zoals KBC vorige week al aangaf.
Shorters winnen veel bij biotech.. soort bedrijven als ontex is een gok dat het management niet in staat is de juiste koers te varen en schulden moeten herschikken. Met die adviseur van Henkel is dit anders aan het uitdraaien. Worst case zegt KbC 14 euro. Ben benieuwd wat de waarde average is van black rock en ook de treshhold van hun positie om starten te kopen....kunnen leuke weken worden. Maar denk wel dat die mannen winst gaan maken op ontex. 12 euro is nog zeer goedkoop...

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie