Ontex

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

lucky14
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door lucky14 »

USSENTERPRISE schreef:
25 jul 2020 14:51
27,5€.
Niet ingaan op dit bod was een kapitale flater. Vandaar dat op de muur van vele boardrooms nu “remember Ontex” geschreven staat. Bij GBL in heel grote letters.
Denk dat GBL er gemiddeld voor 27 euro inzit en het bod dus niet voldoende vond. Ik teken er nu direct voor trouwens.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1506
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

lucky14 schreef:
25 jul 2020 16:11
USSENTERPRISE schreef:
27,5€.
Niet ingaan op dit bod was een kapitale flater. Vandaar dat op de muur van vele boardrooms nu “remember Ontex” geschreven staat. Bij GBL in heel grote letters.
Denk dat GBL er gemiddeld voor 27 euro inzit en het bod dus niet voldoende vond. Ik teken er nu direct voor trouwens.
GBL is een relatief professionele belegger. Ik kan niet aannemen dat ze zo dom zijn om achteruit te kijken naar hun historische aankoopkoers. Enkel de toekomst telt immers.

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 85
Contacteer:

Bericht door Alverman »

USSENTERPRISE schreef:
25 jul 2020 17:32
lucky14 schreef:
USSENTERPRISE schreef:
27,5€.
GBL is een relatief professionele belegger. Ik kan niet aannemen dat ze zo dom zijn om achteruit te kijken naar hun historische aankoopkoers. Enkel de toekomst telt immers.
Je kan het ook anders bekijken. Waarom koopt GBL geen aandelen Ontex bij, als ze toch zo goedkoop gewaardeerd zijn zoals sommige beweren. Optisch gevoelsmatige lage koers bij Ontex, maar dan hebben we ook alles gezegd. Bij GBL zijn het idd geen uilen. Ik ga er wel van uit dat ze bij GBL goed weten hoe ze een bedrijf moeten waarderen en kunnen bepalen of een aandeel goedkoop of duur is.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1506
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Dat kan, maar een overnamebod aan 27,5€ laten schieten voor aandelen die een paar jaar nog 12€ noteren is zeker een serieuze misser.
Wimpie85 liked last!

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 353
Contacteer:

Bericht door Zechs »

Alverman schreef:
26 jul 2020 13:38
USSENTERPRISE schreef:
25 jul 2020 17:32
lucky14 schreef:
USSENTERPRISE schreef:
27,5€.
Je kan het ook anders bekijken. Waarom koopt GBL geen aandelen Ontex bij, als ze toch zo goedkoop gewaardeerd zijn zoals sommige beweren. Optisch gevoelsmatige lage koers bij Ontex, maar dan hebben we ook alles gezegd. Bij GBL zijn het idd geen uilen. Ik ga er wel van uit dat ze bij GBL goed weten hoe ze een bedrijf moeten waarderen en kunnen bepalen of een aandeel goedkoop of duur is.
Een lagere koers wil niet zeggen dat een aandeel goedkoper is. De operationele marge van ontex is lager dan toen, de concurrentie is sterk, de real en Mexicaanse peso zijn zeer zwak,... . De beurskoers van het bedrijf ligt op basis van de huidige en toekomstige cijfers wel onder de reële waarde. Wat de waarde van het bedrijf is, is moeilijk in te schatten. Hun boekwaarde bv bestaat voor het grootste deel uit goodwill (1,171 miljard euro -> zie jaarverslag 2019). De waarde van goodwill is zeer subjectief.
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 443
Contacteer:

Bericht door Naz-T »

USSENTERPRISE schreef:
26 jul 2020 15:00
Dat kan, maar een overnamebod aan 27,5€ laten schieten voor aandelen die een paar jaar nog 12€ noteren is zeker een serieuze misser.
Ik kan me vergissen, maar als ik me nog goed herinner werd het bod ofwel verlaagd ofwel ingetrokken na het boekenonderzoek. Dus denk dat GBL niet veel keuze had.
sjos liked last!

peterbxl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door peterbxl »

Actieve handel eerste uur... Smoke before fire... Mss ideaal om uit te breiden.... Ik bekijk even het verloop van deze ochtend.

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 185
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Inderdaad het bod werd verlaagd na boekenonderzoek !

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1347
Contacteer:

Bericht door bertje »

Met 12 jongens die 70% bezitten kunnen we enkel hopen als er een bod komt dat ze zo goed mogelijk hun best doen.
Groupe Bruxelles Lambert SA (Investment Company) 16,454,453 20.0%
ENA Investment Capital LLP 12,411,999 15.1%
Bank of America Corporation 4,553,801 5.53%
Janus Capital Management LLC 3,932,915 4.78%
CIAM SAS 2,314,990 3.65%
Pamajugo Irrevocable Trust 2,986,804 3.64%
Zadig Asset Management LLP 2,651,884 3.22%
DWS Investments (UK) Ltd. 2,480,553 3.01%
The Vanguard Group, Inc. 2,355,607 2.86%
Black Creek Investment Management, Inc. 2,345,000 2.85%
DWS Investment GmbH 2,236,451 2.72%
Ontex Group NV (ONTEX) 1,491,654 1.81%

Deze week weten we of het bedrijf eindelijk stappen zal ondernemen.

Een heel ander soort brief was er bij Ontex De Franse vermogensbeheerder CIAM heeft een brandbrief gestuurd aan Ontex' management. CIAM, goed voor een belang van 3,65 procent in de luierfabrikant, hekelt de financiële wanprestaties en niet-ingeloste beloftes.

'Het management moet bij de halfjaarcijfers op 30 juli dringend een duidelijk pad richting waardecreatie verstrekken', klinkt het. 'Als het management dat niet kan, moet de raad van bestuur actie ondernemen'.

Pro memorie: Ontex maakte in juni 2014 tegen 18 euro per aandeel zijn herintrede op de Brusselse beurs. De beurskoers noteert daar zes jaar later exact een derde onder.

'We zijn het eens met CIAM', schrijft KBC Securities-analist Alan Vandenberghe. 'De beleggersupdate van vorig jaar voldeed niet aan de marktverwachtingen en verschafte niet de broodnodige strategische marsrichting.'

'Als CIAM de krachten bundelt met ENA (een andere ontevreden aandeelhouder, red.) kan dat helpen om te beginnen de kloof in waardering ten opzichte van de sector dicht te rijden', vervolgt de analist. 'Maar de vraag is nu vooral hoe de referentieaandeelhouder GBL zal reageren.'

peterbxl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door peterbxl »

Die nieuwe bestuurder, vroeger ceo Henkel, zal toch ook wel een toegevoegde waarde hebben. Ik verwacht wel een change naar organisatie top bij zwakke outlook.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie