Ontex
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2082
Re: Ontex
Mogelijk waarschijnlijk wel maar ik zie het liever niet gebeuren. Vertrouwen in de toekomst is het best gediend met een lagere schuldratio.3logic schreef: ↑11 apr 2024 11:43Klopt vandaar klein dividend. Zou koersondersteunend zijn en blijk van vertrouwen naar de toekomst. Uiteraard is schuldafbouw en verdere investeringen in de VS noodzakelijk. Kan best integraal met de afgestoten afdelingen. Maar een deel van hun nettowinst uit hun core kan best terug uitgekeerd worden. De grondstoffen zakken en maken dit mijn inziens ook mogelijk.USSENTERPRISE schreef: ↑11 apr 2024 11:13Hopelijk geen dividend. Laat ze de absolute focus op schuldafbouw aub niet verliezen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
- Bieraait
- Premiummember
- waarderingen: 438
We staan een dikke 30% hoger, en volgens mij gaat het vanaf nu omhoog naar double digits. Als er nieuws komt van Brazilië (200m?) wordt ons geduld, na al die jaren, eindelijk beloond.Bieraait schreef: ↑27 okt 2023 13:11Net naar de CC geluisterd. Er waren een aantal zeer goede vragen, en ook goede antwoorden. Te veel om samenvatting te geven, maar bijzonder positief. Alleen jammer dat ze van de laatste afgestoten bedrijven niets betekenisvol van inkomsten verwachten.
Mijn berekening terug bovenhalen:
Even als mid-point nemen dat Ontex voor 2023 zal landen op 170m adjusted EBITDA op de core markets.
Laat ons dan er van uit gaan dat de waarde van de discontinued markets (Brazilië en Turkije) vandaag eerder €200m is (+60m cash en -20m schulden die daar in de boeken staan). Maw ze krijgen er €240m voor.
Net debt vermindert na een verkoop tot €450m. Dit zorgt ervoor dat de leverage ratio slechts 2,6 bedraagt (Net debt/ebitda).
Maar wat is de EV/EBITDA dan?
EV: mcap + schulden: 1,02B.
EBITDA: 0.17B.
Dat is een verhouding van slechts 6. Volgens mij moet dit eerder tussen de 10 a 15 liggen, zoals bij de concurrentie. In dit geval kom je aan 2B EV min de schulden van €450m is dus +- 1,5b market cap. Maw rond de 17 euro per aandeel...
De EV/EBITDA multiple zal alleen maar toenemen naarmate de situatie meer de-risked is (afstoten Brazilië) en als de schulden gestaag worden afgebouwd.
Het moet natuurlijk allemaal nog gebeuren, maar het potentieel is er zeker en vast. Deze kwartaalcijfers waren een belangrijk datapunt om te zien dat de ommekeer in goede weg is.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com
www.ygrids.com
Ik zit vlak tegen mijn pensioen (eind dit jaar 47j gewerkt) en 70% van mijn port bestaat uit dividend aandelen...mooie jaarlijkse pensioenbonus ......Maar Ontex heb ik toaal niet voor een mogelijks dividend en zie het liever ook niet ....uiteindelijk gaat dit puur om de winst uit de koerstijging die ik hier mede hoop te bekomen en dat zal ook lukken.
Dat bedoel ik. Ofwel ga je traden met aandelen ofwel ga je ze als langetermijn belegger bijhouden en ontvang je dividenden. Ageas is in die zin een blijjvertje. Maar soms kan je door goedkoop in te kopen een fantastisch rendement halen uit bedrijven die mooie winsten maken en dividenden uitkeren. Mijn ageas aan gemiddeld 24 bijvoorbeeld. Ontex zit ik aan iets boven de zeven, econocom 2.12. Als ze dividenden uitkeren en deze dan kunnen laten groeien heb je alleen ruim 10 procent netto en dit jaarlijks. Dan maak je je niet druk over wat fluctuatie. Mijn proximus aan gemiddeld 7 vergeten te vermelden. Een ander kkeiner deel daar speculeer ik inderdaad mee ook korte termijn.KAATSCLUB schreef: ↑11 apr 2024 16:39Ik zit vlak tegen mijn pensioen (eind dit jaar 47j gewerkt) en 70% van mijn port bestaat uit dividend aandelen...mooie jaarlijkse pensioenbonus ......Maar Ontex heb ik toaal niet voor een mogelijks dividend en zie het liever ook niet ....uiteindelijk gaat dit puur om de winst uit de koerstijging die ik hier mede hoop te bekomen en dat zal ook lukken.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Ontex stijgt met meer dan vijf % vanmorgen. Het gemiddeld dagvolume is al gehaald op een half uurtje.
Geen reden gevonden maar ik veronderstel dat er kortelings wel iets concreet zal gerapporteerd worden.
Geen reden gevonden maar ik veronderstel dat er kortelings wel iets concreet zal gerapporteerd worden.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Ha, Petercam heeft zijn koersdoel verhoogd naar 13,5 EUR. Zou dat zulk een beweging kunnen veroorzaken ? Lijkt me sterk.
Denk het wel , staat ook zeer laag hé al jarenUSSENTERPRISE schreef: ↑15 apr 2024 09:39Ha, Petercam heeft zijn koersdoel verhoogd naar 13,5 EUR. Zou dat zulk een beweging kunnen veroorzaken ? Lijkt me sterk.
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
Dit zij Fernand de Boer gisteren over Ontex.
Degroof Petercam heeft maandag het advies voor Ontex verhoogd van Houden naar Kopen en stelde het koersdoel opwaarts bij van 8,50 naar 13,50 euro. Dit bleek uit een rapport van analist Fernand de Boer.
Op 3 mei komt Ontex met cijfers en De Boer rekent opnieuw op een kwartaal met een hogere EBITDA. "En belangrijker, we verwachten dat deze sterke trend aanhoudt."
De combinatie van een stijgende EBITDA en lagere financieringskosten resulteren zo in een hogere winstgroei, aldus De Boer.
Met de verwachte verkoop van de Braziliaanse en Turkse activiteiten zal ook de schuld verder verbeterend, merkte de analist op. En met een lagere schuld wordt ook de herfinancieringen eenvoudiger.
"Dankzij dit alles, verwachten wij dat de aandelenkoers verder zal stijgen en verhogen wij ons koersdoel met 60 procent", aldus De Boer.
Degroof Petercam heeft maandag het advies voor Ontex verhoogd van Houden naar Kopen en stelde het koersdoel opwaarts bij van 8,50 naar 13,50 euro. Dit bleek uit een rapport van analist Fernand de Boer.
Op 3 mei komt Ontex met cijfers en De Boer rekent opnieuw op een kwartaal met een hogere EBITDA. "En belangrijker, we verwachten dat deze sterke trend aanhoudt."
De combinatie van een stijgende EBITDA en lagere financieringskosten resulteren zo in een hogere winstgroei, aldus De Boer.
Met de verwachte verkoop van de Braziliaanse en Turkse activiteiten zal ook de schuld verder verbeterend, merkte de analist op. En met een lagere schuld wordt ook de herfinancieringen eenvoudiger.
"Dankzij dit alles, verwachten wij dat de aandelenkoers verder zal stijgen en verhogen wij ons koersdoel met 60 procent", aldus De Boer.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Laatst gewijzigd door KAATSCLUB op 16 apr 2024 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
vogelspotter liked last!
Maar in het verder verloop van die dag kon men de 9,30E niet houden. Evenwel vandaag waar alle aandelen van de BEL20 rood staan en bij de BEL all-shares slechts een tiental groen staan, haalt Ontex momenteel 9,20 euro +1,77%USSENTERPRISE schreef: ↑15 apr 2024 09:29Ontex stijgt met meer dan vijf % vanmorgen. Het gemiddeld dagvolume is al gehaald op een half uurtje.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.