Ontex

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3948

Re: Ontex

Bericht door jens_dev »

Naar goede gewoonte probeert men de prijs wat op te drijven. Nochtans interessant bedrijf aan de onderkant van de initiële prijsvork v. €16,5.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3948

Bericht door jens_dev »

KBC met een eerste bullish rapportje na de 'silent period'. Er zullen er nog volgen. 'Buy, €21,5'
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

De Wereld
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1009

Bericht door De Wereld »

Beurs bij het ontbijt:

http://data.kbcsecurities.be/40/40/203/129035.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Explorer
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Bericht door Explorer »

Ik ben wel geinteresseerd in de mening van wat anderen over dit aandeel nu het in de BEL20 gaat treden zoals ik net las in de Nyrstar topic:

[Quote]
Ontex maakt entree in Bel20

De Oost-Vlaamse luierfabrikant Ontex treedt in maart toe tot de Bel20, de index met de 20 belangrijkste aandelen op de Brusselse beurs. Dat valt af te leiden uit het reglement dat de beursuitbater Euronext Brussel hanteert om te bepalen wie deel mag uitmaken van de meest gevolgde Belgische beursgraadmeter. Euronext Brussel voert de jaarlijkse herschikking van de Bel20 pas in maart door. Maar de berekening van de nieuwe samenstelling gebeurt aan de hand van de slotkoersen van gisteren.

Op basis van die cijfers ligt de totale waarde van de vrij verhandelbare aandelen van Ontex vandaag op 1,2 miljard euro. Dat is ruim boven de drempel die Euronext Brussel hanteert om tot de Bel20 te horen. Bovendien is Ontex voldoende vlot verhandelbaar volgens de maatstaven van de beursuitbater.

D'Ieteren heeft minder geluk. De autodienstengroep zag na alweer een rotjaar op de beurs haar waarde zo zwaar dalen dat ze niet meer in aanmerking komt voor een Bel20-zitje.
http://krant.tijd.be/#detail/9595182" onclick="window.open(this.href);return false; - See more at: http://beursig.nl/forum/viewtopic.php?f ... ni8zU.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;

[/Unquote]

Het bedrijf staat ook in KBC Securities Top Picks, dus het heeft zeker mijn intresse.

Ik ben wel voorstander om het te kopen als je de cijfers ziet, maar het heeft wel nog wat schulden.

Iemand ideeen of advies ?

MoneyMachine
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 1

Bericht door MoneyMachine »

Liquiditeit in het aandeel zal bij opname in de BEL20 ook aardig stijgen.
alea iacta est

Mannie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 348

Bericht door Mannie »

Eindelijk ingestapt.
Boeleke schreef:
Wat een kinderachtig forum is dit hier. Dit werd me aangeraden door een vriend. Heeft dit met de beurs te maken of met een muppetshow? Een wandelende eend,La vache qui rit en nog wat belachelijke bewegende beelden.Allesbehalve beursgerelateerd mijn gedacht .

Mannie
Premiummember
Premiummember

Bericht door Mannie »

Transparency Declaration Notification

02.02.2015

Disclosure made according to the requirements of Article 14 of the law of 2 May 2007

Aalst-Erembodegem (Belgium), 2 February 2015 – Ontex Group NV (“Ontex”) discloses the notification of significant shareholdings that it has received according to the Belgian Law of 2 May 2007 on the disclosure of significant shareholdings in listed companies.

On 30 January 2015, Norges Bank notified Ontex that it had acquired 2,256,854 shares in Ontex and so had crossed the threshold of 3% of the total number of voting rights in Ontex to 3.32%.
According to its obligation Ontex publishes the content of the notification that it has received.
On 28 January 2015, GIC Private Limited notified Ontex that it had, as a result of sales of shares, crossed below the threshold of 3.00% of the total number of voting rights in Ontex.
Boeleke schreef:
Wat een kinderachtig forum is dit hier. Dit werd me aangeraden door een vriend. Heeft dit met de beurs te maken of met een muppetshow? Een wandelende eend,La vache qui rit en nog wat belachelijke bewegende beelden.Allesbehalve beursgerelateerd mijn gedacht .

LIEVE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 208

Bericht door LIEVE »

Iemand een idee wat de 4e Kwartaalcijfers en jaarcijfers 2014 op 5 maart zullen zijn ? :(

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 145

Bericht door Zechs »

Arendsoog schreef:Op welke datum is het definitief of Ontex wel of niet promotie maakt naar de Bel20? In maart is er wel de nieuwe samenstelling maar voor die tijd zal er wel nieuws zijn.
Ontex komt net tekort. Ze hebben een grotere marktkapitalisatie dan D'Ieteren maar als BEL20-lid moet je binnen de eerste 22 zijn en dat is gelukt voor hen.
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

Mannie
Premiummember
Premiummember

Bericht door Mannie »

Luc Missorten is de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van de Belgische
luierfabrikant Ontex. Tot afgelopen september was hij nog CEO bij de mediagroep
Corelio.

Luc Missorten werd vrijdag unaniem verkozen tot Ontex-voorzitter door zijn
collega-bestuurders. Ontex had een nieuwe voorzitter nodig omdat de vorige, Paul
Walsh ontslag heeft genomen. Hij vertegenwoordigde Ontex' aandeelhouder
Whitehaven, een vehikel van The Goldman Sachs Group en TPG Group Holdings (SBS)
Advisors. Maar Whitehaven heeft zich teruggetrokken als aandeelhouder.

Ook vijf andere Whitehaven-vertegenwoordigers stappen uit de raad van bestuur.
Zij worden niet vervangen, maar omdat Ontex er rekening mee had gehouden dat er
na zijn beursgang in juni 2014 een verandering in de kapitaalstructuur kon
plaatsvinden, heeft het in het afgelopen jaar drie bijkomende onafhankelijke
bestuurders benoemd.

Walsh heeft alle vertrouwen in zijn opvolger. 'Missorten heeft belangrijke
bijdragen geleverd sinds hij in juni 2014 zijn opwachting maakte in de raad van
bestuur. Met zijn ervaring in de wereld van consumentengoederen is hij de
geschikte persoon om de raad van bestuur van Ontex te leiden.'

Ontex verkoopt wereldwijd hygiënische producten, zoals luiers. Ze focussen niet
op eigen merken, maar bieden producten aan aan winkelketens, die ze verkopen
onder hun huismerk. Het bedrijf boekte in 2014 een omzet van 1,62 miljard euro,
waaruit het een nettowinst van 8,6 miljoen puurde.
1,62 miljard euro
(c) Tijd Realtime
Boeleke schreef:

Plaats reactie