Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Ontex

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 850
Contacteer:

Re: Ontex

Bericht door ancaoli »

Jefferies start opvolging met Houden advies (Tijd)
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 850
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

ancaoli schreef:
17 sep 2020 09:08
Met 12,35€ koersdoel...
Vaste Portefeuille:Gala, Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

peterbxl
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door peterbxl »

ancaoli schreef:
17 sep 2020 09:27
ancaoli schreef:
17 sep 2020 09:08
Met 12,35€ koersdoel...
Vraag me af waarom die Ontex beginnen opvolgen. Koersdoel is zeker conservatief maar kent iemand het huis zelf?

timborius
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 29
Contacteer:

Bericht door timborius »

Ik begin er meer en meer van overtuigd te zijn dat GBL baat heeft bij een lage beurskoers.
Een mogelijk overnamebod door GBL en enkele andere partijen zie ik meer en meer als de meest voor de handliggende uitkomst.
Hierbij is de vraag of de overige aandeelhouders hier gebaat mee gaan zijn. Mijn ervaring verteld me dat de kleine aandeelhouders steeds de pineut zijn en GBL en partners over de lange termijn de vruchten zullen plukken.
Het blijft gokken, ik blijf hopen dat er een eerlijke oplossing komt voor alle partijen.

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2106
Contacteer:

Bericht door jack. »

Ontex significant ondergewaardeerd'
Door Beursduivel.be op 16 september 2020 15:30

'Ontex significant ondergewaardeerd'
Hoewel het aandeel een hoog risicoprofiel kent, is het significant ondergewaardeerd, stelt Martin Crum van de IEX Beleggersdesk. In een analyse legt hij uit waarom.

“Ontex, producent van luiers voor baby's en volwassenen (incontinentie), items voor vrouwelijke hygiëne en sinds kort ook mondmaskers, heeft een redelijk eerste halfjaar achter de rug. De omzet daalde weliswaar lichtjes als gevolg van de onrust rond Covid-19, maar de luierfabrikant wist wel de Ebitda-marge duidelijk te verbeteren”, aldus Crum.

Pijnpunten genoeg
Dat is niet echt terug te zien aan de beurskoers, want die noteert in de buurt van de all time low. Er zijn ook pijnpunten genoeg. “Bestuurlijke onrust, een verhevigde concurrentie, tegenzittende valuta's, een nog steeds forse schuldenlast: het helpt allemaal niet mee.”

Grootaandeelhouder ENA Investment Capital wil nu dat er een reset komt van de huidige strategie. “Hierbij moet alles, inclusief een overname van Ontex, bespreekbaar zijn.”

Niet op één lijn
ENA (15%) ligt echter niet op één lijn met een nog grotere aandeelhouder, GBL (20%), legt Crum uit. “Ergens lijkt dit opmerkelijk, immers ook GBL kijkt tegen een fors (papieren) verlies aan op zijn belang in Ontex. Maar even doorredenerend is het mogelijk dat GBL samen met toenmalige geïnteresseerde koper PAI Partners Ontex over wil nemen.”

“GBP en Pai Partners kennen elkaar goed. Een nieuwe poging van PAI Partners, samen met GBL, om Ontex in te lijven, is logisch en dan heeft GBL op dit moment geen baat bij hogere koersen voor Ontex.”

Kans op stevige overnamepremie
Al met al heeft de luierfabrikant genoeg issues, zo vat Crum het samen. “Maar dat neemt niet weg dat de huidige waardering van Ontex geen correcte afspiegeling van de waarde van het concern meer vormt. Het is zeker een interessant aandeel voor beleggers die de kans op een stevige overnamepremie niet voorbij willen laten gaan.”

Lees hierna: Onverstoorbaar Ontex

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 200
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Technisch is de gap van begin september gesloten . Zal er een nieuwe stijging opstarten ? Volgende cijfers op 4 november !

lucky14
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33
Contacteer:

Bericht door lucky14 »

timborius schreef:
17 sep 2020 10:31
Ik begin er meer en meer van overtuigd te zijn dat GBL baat heeft bij een lage beurskoers.
Een mogelijk overnamebod door GBL en enkele andere partijen zie ik meer en meer als de meest voor de handliggende uitkomst.
Hierbij is de vraag of de overige aandeelhouders hier gebaat mee gaan zijn. Mijn ervaring verteld me dat de kleine aandeelhouders steeds de pineut zijn en GBL en partners over de lange termijn de vruchten zullen plukken.
Het blijft gokken, ik blijf hopen dat er een eerlijke oplossing komt voor alle partijen.
Dat is helemaal niet zo,n gekke gedachte. GBL zit er gemiddeld voor meer dan 25 euro in en kan de prijs zo fors drukken. Mocht het zover komen zal denk ik 20 euro de max worden.

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 345
Contacteer:

Bericht door Bieraait »

timborius schreef:
17 sep 2020 10:31
Dit is een te vrezen scenario. Hoe ze dit ooit uitgelegd krijgen aan andere grote aandeelhouders (vooral na afslaan van het PAI bod), is mij een raadsel. Ze proberen de kleintjes uit te roken, niet aan toegeven.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 886
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

wimvd schreef:
17 sep 2020 07:55
KAATSCLUB schreef:
17 sep 2020 07:48
Of zijn wij dan zo onozel om te denken " het komt wel goed met Ontex en aan deze koersen is het een koopje" :think:
Dat zou perfect kunnen :lol: (zie Nyrstar maar in den tijd, hoeveel zijn er daar niet ingestapt hier op het forum)
Ik heb zelf ook schrik, daarom dat ik niet bijkoop om te middelen.
Zit er in aan 11,32 ...en bijkopen is absoluut niet aan de orde bij deze, het is veel te speculatief, trouwens bijkopen om een gemiddelde te verlagen DOE IK NOOIT , want dan stopt het ook nooit.
nete liked last!

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 184
Contacteer:

Bericht door KraFtaVerK »

Het neemt anders allemaal zijn tijd. Bijkopen doe ik voorlopig ook niet.
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie