Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 171
Contacteer:

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door mulder »

kierkegaard schreef:
02 okt 2020 18:42
Sieg schreef:
01 okt 2020 00:05
kierkegaard schreef:
30 sep 2020 22:44
Misschien wel ja. Geen enkele manier om daar een zinnige uitspraak over te doen. Ik zie dat sommigen zeggen dat het 'goedkoop' is nu, maar waarom dat zo zou zijn, is me compleet onduidelijk.

Wegblijven dus. Dat zeg ik hier al bijna 2 jaar.
Het is je niet duidelijk waarom het goedkoop is??
Je hebt een werkelijke waarde van meer dan 40.000 EUR/aandeel.

Als je dan een koers hebt van 1.800 EUR, dan betekent dit een korting van meer dan 95%.
Lijkt mij eerder goedkoop, niet?
'Een werkelijke waarde van 40.000 EUR'. Ik hoop dat je zelf beseft hoe onzinnig die uitspraak is.

Je bekijkt NBB als was het gelijk welk bedrijf. Dat is het niet. Die veronderstellingen zijn puur theoretisch. Ik kan je met grote zekerheid garanderen dat jouw ijkpunt van 40.000 EUR pure fictie is. Nooit, maar dan ook nooit, zal het aandeel NBB daar naartoe evolueren.
Ik ben ook van mening dat we daar niet geraken maar ts 1800€ en 40000 € zit er redelijk veel speling.Een dividend van 200 of 300€ zou al een goed begin zijn.Of waarom niet in stilte alles opkopen dat vrijkomt aan 1800€ tot 2000€ gedurende enkele jaren.En de markt inlichten als een bepaalde drempel wordt gehaald kan omzeild worden met een nieuwe wet want BNB is geen gewoon bedrijf gelijk alle andere.Voor al die nieuw verworven aandelen geen gezeur meer ivm het goud ja dan neen erbij.Stel dat eens voor aan een van uw bazen.

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 82
Contacteer:

Bericht door Sieg »

kierkegaard schreef:
Sieg schreef:
kierkegaard schreef:
Misschien wel ja. Geen enkele manier om daar een zinnige uitspraak over te doen. Ik zie dat sommigen zeggen dat het 'goedkoop' is nu, maar waarom dat zo zou zijn, is me compleet onduidelijk.

Als je dan een koers hebt van 1.800 EUR, dan betekent dit een korting van meer dan 95%.
'Een werkelijke waarde van 40.000 EUR'. Ik hoop dat je zelf beseft hoe onzinnig die uitspraak is.

Je bekijkt NBB als was het gelijk welk bedrijf. Dat is het niet. Die veronderstellingen zijn puur theoretisch. Ik kan je met grote zekerheid garanderen dat jouw ijkpunt van 40.000 EUR pure fictie is. Nooit, maar dan ook nooit, zal het aandeel NBB daar naartoe evolueren.
Ik heb nooit beweerd dat de koers naar 40.000 EUR zou evolueren.
Toch is en blijft de werkelijke waarde van 1 aandeel meer dan 40.000 EUR. Dit heeft niets met fictie te maken, dit kan perfect berekend worden.
Als jij beweert niet te begrijpen waarom het aandeel goedkoop genoteerd staat, wie kraamt er dan onzin uit?

Basieleken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door Basieleken »

kierkegaard schreef:
Sieg schreef:
kierkegaard schreef:

De NBB is een Nationale Central Bank, die verplicht moet rapporteren volgens de Richtsnoeren van het ESCB. De NBB is ook aandeelhouder van de ECB, en jaarlijks wordt het belang van dit aandeelhouderschap herberekend en aangepast volgens een formule voor het eigen vermogen. Die berekening is voor elke NCB gelijk, en diezelfde formule op het vermogen van de NBB toegepast levert half augustus 2020 een eigen vermogen op van 50.000 euro.
Het puur theoretische waar jij het over hebt kan de intrinsieke waarde zijn van participaties of waarde van andere activa. De 50.000 euro is een simpel boekhoudkundig feit: van de boekhoudkundige waarde van de activa trek je het vreemd vermogen af, wat overblijft deel je door het aantal aandelen. Kan geen enkele betwisting over bestaan: wat over blijft is eigen vermogen, en volgens artikel 4 hoort dit de aandeelhouders toe.

Basieleken
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

En dat we nooit naar DIE waarde zullen evolueren, hangt enkel van de aandeelhouders zelf af: organiseer u in https://activismenbb.be/respet-vzw-2/

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 621
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Tja, ik neem aan dat dat voor vele een hobby is, die actiegroepen. Ik probeer echter in de reële wereld te beleggen, niet met een VR bril op mijn kop.
Freddy liked last!

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 82
Contacteer:

Bericht door Sieg »

Het is een noodzakelijk iets, kierkegaard.
In het belang van mijn kinderen en mijn kleinkinderen.
Eigendomsrecht is een hoeksteen van de democratie.
Als we dat verliezen, zijn we ook onze democratie kwijt.

Dit heeft niets met een fictieve wereld of met een VR-bril op je hoofd te maken, dit is gewoon de realiteit.

Heb je kinderen, kierkegaard?
kierkegaard liked last!

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 168
Contacteer:

Bericht door Jokke »

Sieg schreef:
kierkegaard schreef:

Ik hoor dat al jaren, maar al jaren zakt het aandeel.

Ik heb zelf aandelen van de NBB en altijd wat bijgekocht, maar de laatste tijd begin ik er toch serieus over te twijfelen.

Basieleken
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

De oorzaak van de enorme onderwaardering van het aandeel is het totale gebrek aan transparantie. Hoe het WEL zou moeten wordt geïllustreerd door Nederland, en waarom wij in België die transparantie NIET krijgen wordt beschreven op https://activismenbb.be/transparantie-de-verschillen/ . Onze nieuwe regering zal op een nieuwe manier aan politiek doen, om het vertrouwen bij de burgers te herstellen. Ze krijgen meteen een mooi dossier om hun goede intenties te bewijzen ...

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 171
Contacteer:

Bericht door mulder »

Basieleken schreef:
13 okt 2020 22:14
De oorzaak van de enorme onderwaardering van het aandeel is het totale gebrek aan transparantie. Hoe het WEL zou moeten wordt geïllustreerd door Nederland, en waarom wij in België die transparantie NIET krijgen wordt beschreven op https://activismenbb.be/transparantie-de-verschillen/ . Onze nieuwe regering zal op een nieuwe manier aan politiek doen, om het vertrouwen bij de burgers te herstellen. Ze krijgen meteen een mooi dossier om hun goede intenties te bewijzen ...
Probleem is dat dit al zo lang gaande is,dat het zeer moeilijk lijkt om fouten toe te geven (met alle gevolgen van dien)en gemakkelijker om in dezelfde richting verder te gaan met aanpassing wetje hier en daar als er een volgende probleem opduikt.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie