Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

QA1
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1950
Contacteer:

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door QA1 »

Chukky2 schreef:
11 jul 2020 19:33
mulder schreef:
08 jul 2020 21:46
Kaesfron schreef:
08 jul 2020 21:34
mulder schreef:
08 jul 2020 20:58

Voor dividend hé,veel meer dan een spaarboekje.
Wat baat een dividend als de koers al 6 jaar aan het dalen is.
Dan brengt een spaarboekje juist méér op want u zal daarop geen verlies hebben.
(Uiteraard afgezien van de inflatie.)
Spaarboekje is gerust 3% verlies(over de aangepaste inflatie gaan we niet beginnen) en inflatie zal beduidend groter worden de komende jaren.En ergens ligt er wel een bodem voor BNB koers,lijkt mij dat de koers laatste tijd nog nauwelijks echt wegzakt.En ik krijg toch elk jaar rond de 90€/aandeel dividend ,aan 1950€ voor een aandeel vind ik dat toch niet slecht.
Heb je dan aan 1950 gekocht ?
Die wat aan 4000 euroingestapt zijn hebben hier up de bolle aan de vergelijking wat je geeft he
Beste,

De koers van 1950 die ken ik niet. Ik kan je wel die geven van het jaar 1953 omgerekend in eur: Hoogste koers van dat jaar: 210,46 Laagste koers van dat jaar: 172,29 Dividend over het jaar 1953: 8,68 eur.

mvg

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 157
Contacteer:

Bericht door mulder »

Chukky2 schreef:
mulder schreef:
Kaesfron schreef:
mulder schreef:
08 jul 2020 20:58

Voor dividend hé,veel meer dan een spaarboekje.
Spaarboekje is gerust 3% verlies(over de aangepaste inflatie gaan we niet beginnen) en inflatie zal beduidend groter worden de komende jaren.En ergens ligt er wel een bodem voor BNB koers,lijkt mij dat de koers laatste tijd nog nauwelijks echt wegzakt.En ik krijg toch elk jaar rond de 90€/aandeel dividend ,aan 1950€ voor een aandeel vind ik dat toch niet slecht.
Die wat aan 4000 euroingestapt zijn hebben hier up de bolle aan de vergelijking wat je geeft he
Ik heb geen aan 4000€ maar wel wat lager maar ook al heel wat dividenden ontvangen wat de gezakte koers minder pijnlijk maakt.En heb der al wat bij in deze regionen en elke 100€ ervan wil ik er paar bij.We gaan toch allicht niet naar 0 gaan hé? Ik geloof in het aandeel dus dan verlaag je uw gemiddelde aankoopkoers door bij te kopen en aan de huidige koers voel ik mij toch redelijk gerust.Kan het naar 1000€ gaan?

[MODBREAK: Bericht deels verwijderd vanwege ongewenst taalgebruik]

QA1
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1950
Contacteer:

Bericht door QA1 »

'Kan het zo laag gaan? Ja zeker al denk ik niet dat we zo laag gaan’ ??? ‘Ja zeker’ betekent een zekerheid. ‘Al denk ik niet dat we zo laag gaan’ is het tegengestelde en houdt in dat men denkt van niet, terwijl het toch eerst als zekerheid werd vooropgesteld. Wat is het nu eigenlijk? Basisprincipe van de logica: als p en niet p, dan is alles juist.

Is het bovendien echt niet mogelijk om dat hier een beetje netjes te houden? Kan je termen als ‘vetzakken’ achterwege laten?

mvg

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

QA1 schreef:
11 jul 2020 20:02
Chukky2 schreef:
mulder schreef:
Kaesfron schreef:

Beste,

De koers van 1950 die ken ik niet. Ik kan je wel die geven van het jaar 1953 omgerekend in eur: Hoogste koers van dat jaar: 210,46 Laagste koers van dat jaar: 172,29 Dividend over het jaar 1953: 8,68 eur.

mvg
Beetje kinderachtig vind je niet?
Ik wil maar gewoon zeggen iemand die aan 4000 euro ingestapt is heeft op moment weinig baat aan het uitbetalen van dividend .
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door mulder »

QA1 schreef:
11 jul 2020 21:37
'Kan het zo laag gaan? Ja zeker al denk ik niet dat we zo laag gaan’ ??? ‘Ja zeker’ betekent een zekerheid. ‘Al denk ik niet dat we zo laag gaan’ is het tegengestelde en houdt in dat men denkt van niet, terwijl het toch eerst als zekerheid werd vooropgesteld. Wat is het nu eigenlijk? Basisprincipe van de logica: als p en niet p, dan is alles juist.

Is het bovendien echt niet mogelijk om dat hier een beetje netjes te houden? Kan je termen als ‘vetzakken’ achterwege laten?

mvg
Intellectueel van het forum:Het kan zo laag gaan maar ik denk niet dat we zo laag kunnen gaan:het is NIET omdat ik denk dat het NIET zo laag zal gaan dat het NIET zo laag kan gaan.Wat ik denk is of kan iets anders zijn dan wat de werkelijkheid is of zal zijn.En mooi dat je de moderator erop wijst dat iemand onze politici "#########" heeft genoemd en dat zoiets echt niet door de beugel kan.U werkt toch toevallig niet voor ene van die #### ######### ??En verder ga ik er niet op doorgaan want belangrijker zaken in het leven dan iemand die ergens een dubbele negatie ziet waar er geen is.
raminvest liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 321
Contacteer:

Bericht door raminvest »

Doordenkertje :Business laws must be obeyed or they fail. It's typical of a dysfunctional management that deserves to die.

The share of NBB is like an ice cream the more you lick the more it shrinks

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 321
Contacteer:

Bericht door raminvest »

De Nationale ( Communistische ) bank van Belgie is de perfecte uitbeelding van het axioma dat als je maar hard genoeg en lang genoeg liegt , de leugen 'waarheid' wordt.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door mulder »

Stukje uit interview van voorzitster Regentenraad Claire Tillekaerts in de Tijd: Tillekaerts: ‘Ik was onder de indruk. De verantwoordelijkheid is niet klein. (glimlacht) Mijn eerste reactie was misschien zelfs typisch vrouwelijk: kan ik dat wel? Maar je moet relativeren. Samen met de gouverneur deel ik het voorzitterschap van de Regentenraad, we zijn een goede tandem. Hij zit de economische raden voor, ik neem die van governance voor mijn rekening. We gaan er alles aan doen om van de Nationale Bank een modernere organisatie te maken met een moderner hr-beleid en een modernere technologie. Je moet future proof zijn. Maar ik wil niet ‘mevrouw de voorzitter’ zijn. Ik heb een voornaam en die is Claire.’

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1523
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Inderdaad Claire, goed gezien dat uw verantwoordelijkheid groot is. Ook tegenover uw aandeelhouders natuurlijk. Een beetje redelijker dividend uitbetalen zou al een goed begin zijn om deze verantwoordelijkheid in daden om te zetten.
charel01 liked last!

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4731
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Vrouwen aan de macht!
We rekenen op u Claire !! :up:
raminvest liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie