Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4154
Contacteer:

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door Lieve16 »

raminvest liked last!

RogierBa
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 50
Contacteer:

Bericht door RogierBa »

Amai, nog nooit zo'n leeg ordeboek aan de laatzijde gezien :wtf:

Zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat doordat het aandeel ex-dividend is gegaan veel orders zijn gecanceld.

# AANDELEN BIEDPRIJS VRAAGPRIJS AANDELEN #
2 19 2 010,00 2 020,00 2 1
4 10 2 000,00
1 2 1 995,00
2 30 1 990,00
2 12 1 970,00
2 9 1 965,00
3 12 1 960,00
1 8 1 955,00
3 12 1 950,00
2 2 1 945,00

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73
Contacteer:

Bericht door Sieg »

wimvd schreef:
11 mei 2020 07:21
Mijn aandeeltje is buiten gegaan aan 2040 EUR. ........
Binnenkort ex-dividend hier en de koers gaat van deze daling niet kunnen herstellen, dus hier ga ik niet op wachten.
Ondertussen zijn we ex-dividend gegaan.
Na 1 dag staat de koers alweer op 2.030 EUR.
Het spijt mij Wimvd, maar je glazen bol werkt niet goed.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 128
Contacteer:

Bericht door mulder »

Sieg schreef:
20 mei 2020 21:49
wimvd schreef:
Binnenkort ex-dividend hier en de koers gaat van deze daling niet kunnen herstellen, dus hier ga ik niet op wachten.
Zo'n mensen moeten van de beurs wegblijven en hun zuurverdiende centjes op een spaarboekje zetten of onder hun matras leggen.Hoe kan je nu het goedkoopste aandeel van de Brusselse beurs verkopen met verlies omdat een of andere pipo u dat zegt?En dan nog eens kort voor uitkering dividend ? nog eens 5% gaan vliegen.Allez ,heeft natuurlijk wel een reden dat goedkoop zijn met die corrupte vertegenwoordigers van het volk.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 757
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Sieg schreef:
wimvd schreef:
Inderdaad straffe prestatie. Tenandere heb ik gemerkt dat de meeste andere ex-dividenddagen hetzelfde patroon (INTO, Solvay, …) vertonen sinds corona. Er komt nog heel wat op ons af wellicht: opflakkering corona, US verkiezingen, barslechte Q2-cijfers … het is niet omdat we nu wat stijgen dat er niet nog klappen gaan komen de komende tijd. Tenandere heb ik het vrijgekomen geld van BNB in iets geïnvesteerd wat veel sneller return gaat geven, wat is daar mis mee als actieve belegger? Veel succes voor de zittenblijvers alleszins, ik ga hier verder de topic verlaten.
Befimmo (€45,6), Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (30,78), Aperam (18,36), Porsche (38,35), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,18), Boskalis (15,15), Campine (26)

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Sieg »

Tenandere heb ik het vrijgekomen geld van BNB in iets geïnvesteerd wat veel sneller return gaat geven, wat is daar mis mee als actieve belegger?
-----------

Daar is zeker niets mis mee, maar ik vind het persoonlijk weer straf dat je opnieuw net zo zeker van je stuk bent.

Hoe kan je nu zeker weten dat een bepaald aandeel sneller return zal geven dan een ander?
Is dat net zo zeker als dat de koers van BNB niet zal kunnen herstellen van de dividendknip?

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 432
Contacteer:

Bericht door tosca »

wimvd schreef:
21 mei 2020 06:34
Sieg schreef:
wimvd schreef:
Inderdaad straffe prestatie. Tenandere heb ik gemerkt dat de meeste andere ex-dividenddagen hetzelfde patroon (INTO, Solvay, …) vertonen sinds corona. Er komt nog heel wat op ons af wellicht: opflakkering corona, US verkiezingen, barslechte Q2-cijfers … het is niet omdat we nu wat stijgen dat er niet nog klappen gaan komen de komende tijd. Tenandere heb ik het vrijgekomen geld van BNB in iets geïnvesteerd wat veel sneller return gaat geven, wat is daar mis mee als actieve belegger? Veel succes voor de zittenblijvers alleszins, ik ga hier verder de topic verlaten.
beste Wim,

U bent er alweer volledig naast met uw gokwerk net zoals bij Shell. Buy High sell low remember. Nationale bank is al hersteld na ex dividend terwijl u Solvay kocht na ex dividend ruim boven de 70 euro. En waar staat Solvay nu? Tis te hopen dat Wall street niet in het algemeen terug gaat dalen want dan kun je Solvay weer aan bodemkoers verkopen en je verlies incasseren.
Uiteraard ga je nu weer afkomen dat Solvay voor de LT is maar dat zei je ook bij Shell.
Zoals Mulder zei NBB is het goedkoopste aandeel op de ganse Brusselse beurs en dat verkoopt u dan! Begrijpen wie begrijpen kan. :roll:

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 108
Contacteer:

Bericht door topkoop »

tosca schreef:
21 mei 2020 14:58
wimvd schreef:
21 mei 2020 06:34
Sieg schreef:
wimvd schreef:
beste Wim,

U bent er alweer volledig naast met uw gokwerk net zoals bij Shell. Buy High sell low remember. Nationale bank is al hersteld na ex dividend terwijl u Solvay kocht na ex dividend ruim boven de 70 euro. En waar staat Solvay nu? Tis te hopen dat Wall street niet in het algemeen terug gaat dalen want dan kun je Solvay weer aan bodemkoers verkopen en je verlies incasseren.
Uiteraard ga je nu weer afkomen dat Solvay voor de LT is maar dat zei je ook bij Shell.
Zoals Mulder zei NBB is het goedkoopste aandeel op de ganse Brusselse beurs en dat verkoopt u dan! Begrijpen wie begrijpen kan. :roll:
Waar zit Erik Geenen ? Hij kocht aan 4000 want het ging naar 15000 in 2015

Sieg
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Sieg »

Hier is Erik Geenen:

https://mobile.twitter.com/ErikGeenen/s ... 5345479682

"Je wacht al tientallen jaren op meerwaarde Frank? Ik heb in 1983 mijn eerste NBB gekocht aan 490 euro; In 1996 kostten ze nog 1004 euro; In 2000 koers 1101 euro. Als je er al decennia inzit, heb je meerwaarde, niet genoeg maar toch meerwaarde en een aalmoes coupon van +8%"

Erik Geenen kocht blijkbaar ook aan 490 EUR.

Waar haal je dat dat Erik Geenen kocht aan 4000 EUR en dat de koers in 2015 naar 15.000 EUR zou gaan?
Ik wil je graag geloven, maar ik ben nogal kritisch ingesteld.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 128
Contacteer:

Bericht door mulder »

Sieg schreef:
21 mei 2020 19:31
Hier is Erik Geenen:

https://mobile.twitter.com/ErikGeenen/s ... 5345479682

"Je wacht al tientallen jaren op meerwaarde Frank? Ik heb in 1983 mijn eerste NBB gekocht aan 490 euro; In 1996 kostten ze nog 1004 euro; In 2000 koers 1101 euro. Als je er al decennia inzit, heb je meerwaarde, niet genoeg maar toch meerwaarde en een aalmoes coupon van +8%"

Erik Geenen kocht blijkbaar ook aan 490 EUR.

Waar haal je dat dat Erik Geenen kocht aan 4000 EUR en dat de koers in 2015 naar 15.000 EUR zou gaan?
Ik wil je graag geloven, maar ik ben nogal kritisch ingesteld.
Ik denk niet dat je Eric kan scheef bekijken omdat de koers is terug gevallen van 4000+ naar 2000€.Denk dat dit enkel te wijten is aan de schandalige behandeling van de minderheidsaandeelhouders binnen een door corrupte politici gerund overheidsbedrijf.Morgen ontvangen we ons dividend dat er eigenlijk niet mocht gekomen zijn.Ageas op de vingers tikken en "dwingen" geen dividend uit te keren en dan zelf het omgekeerde doen.Luister naar mijn woorden maar kijk aub niet naar mijn daden.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie