Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
mulder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Berichtdoor mulder » 28 Mei 2019 16:24

Ik lees hier in de Tijh een opiniestukje van Bart Maddens met als sluitzin:"Het eindspel van Belgie is ingezet".En wat mee de beursgenoteerde Bank van Belgie dan??Gemeenschappelijk houden of ook splitsen?Kan nog leuk worden komende maanden/jaren?

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1267

Berichtdoor USSENTERPRISE » 28 Mei 2019 16:51

mulder schreef:Ik lees hier in de Tijh een opiniestukje van Bart Maddens met als sluitzin:"Het eindspel van Belgie is ingezet".En wat mee de beursgenoteerde Bank van Belgie dan??Gemeenschappelijk houden of ook splitsen?Kan nog leuk worden komende maanden/jaren?

Er zal met de NBB niets speciaals gebeuren. De NBB heeft in de eurozone immers een puur administratieve functie in opdracht van de ECB waar de echte beslissingen op monetair vlak worden genomen. Het is een unitaire, Belgicistisch instituut waar de verantwoordelijke voor het vullen van de snoep- en drankautomaten na een mega relaxe loopbaan met een groepsverzekering van 400.000 EUR naar huis gaat. Ik moest er vroeger beroepshalve af en toe eens zijn : pure folklore in de enorm brede gangen met dikke voltapijten waar de houten hokjes van de zaalwachters het af en aan rijden van de koffiemadammen in de gaten hielden. Hoeveel hun groepsverzekering bedraagt wil ik echt niet weten.
P.S. Ik heb ook net mijn dividend getrokken. Leve de NBB.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2534

Berichtdoor Lieve16 » 28 Mei 2019 17:22

raminvest liked last!

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 403

Berichtdoor tosca » 28 Mei 2019 19:57

Lieve16 schreef:https://nbb4ever.blogspot.com/
:up: :up: :up:

Familieleden zijn ook aan het instappen. Ondertussen al ook iemand kunnen overtuigen om mee te gaan naar die vergadering.

:up:
Lieve16 liked last!

raminvest
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 290

Berichtdoor raminvest » 29 Mei 2019 09:11

Ik zal er volgend jaar ook bij zijn . Ze mogen mijn vraag reeds noteren . Hoe kan de Overheid of de Leden van de Nationale Bank Van Belgie stemmen waar ze ( Conflict of imnterest ) belangenverstrengeling bij hebben . Al de wetten zijn gestemd met belangenverstrengeling. We moeten dit toch eens dichter onder de loep nemen. Belangenverstrengeling is niet wettelijk !
wimilio liked last!

tosca
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 403

Berichtdoor tosca » 29 Mei 2019 09:56

raminvest schreef:Ik zal er volgend jaar ook bij zijn . Ze mogen mijn vraag reeds noteren . Hoe kan de Overheid of de Leden van de Nationale Bank Van Belgie stemmen waar ze ( Conflict of imnterest ) belangenverstrengeling bij hebben . Al de wetten zijn gestemd met belangenverstrengeling. We moeten dit toch eens dichter onder de loep nemen. Belangenverstrengeling is niet wettelijk !

Deze morgen al 2 mailtjes gekregen van Erik Geenen. :clap:
raminvest liked last!

mulder
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor mulder » 29 Mei 2019 10:27

raminvest schreef:Ik zal er volgend jaar ook bij zijn . Ze mogen mijn vraag reeds noteren . Hoe kan de Overheid of de Leden van de Nationale Bank Van Belgie stemmen waar ze ( Conflict of imnterest ) belangenverstrengeling bij hebben . Al de wetten zijn gestemd met belangenverstrengeling. We moeten dit toch eens dichter onder de loep nemen. Belangenverstrengeling is niet wettelijk !

Je mag die vragen gerust stellen.Maar zij komen dan steeds met de "nationale bank "is geen gewoon beurgenoteerd bedrijf en ze handelen in algemeen belang en al dergelijk geleuter.Maar ze moeten dan maar van de beurs verdwijnen of ze moeten ons als op gelijke voet behandelen.Een aandeel is een aandeel.Maar uw verwachtingen niet te hoog stellen,de teleurstelling is dan wat minder groot.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 87

Berichtdoor wimilio » 29 Mei 2019 12:14

De bank heeft geld genoeg om de prive aandeelhouders aan te kopen.

De prive-beurswaarde is momenteel 500 miljoen euro en ze maken elk jaar 700 miljoen euro NETTO winst.

En ze hebben reserves van zeker 20 miljard euro.
raminvest liked last!

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2534

Berichtdoor Lieve16 » 29 Mei 2019 12:55

Klane liked last!

mulder
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor mulder » 29 Mei 2019 12:59

Maar daar gaat het natuurlijk niet om.90% van de vetpotten is meer dan 80% van de potten en 100% van de vetpotten is meer dan 80% of zeker 50%.Dus als zij geld van de prive aandeelhouders kunnen stelen om het algemeen belang te dienen,wie gaat hen tegenhouden???Gij ,ik ,Eric??Probleem is dat een politieker,nu of 300 jaar terug, nauwelijks normbesef hebben.En een rechter die hen gaat tegenhouden?Misschien op Europees niveau en tegen dat we daar zijn is degene die eraan is begonnen al zijn geld kwijt.Peeters?Di Rupo?De Wever?Beke?Rutten?normbesef??Ze zullen het algemeen belang laten voorgaan ,ondertussen zelf de potten leeg graaiend.Ik zag zondag ons Hilde (ACW girl) bij haar thuis vertrekken naar Brussel en het was niet mee nen Volkswagen Golf maar mee nen BMW reeks 7.Zo iets zegt alles bij al die vetzakken.Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.
quince liked last!