Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Basieleken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 14

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door Basieleken »

Basieleken schreef:
31 mar 2021 22:49
Men had het hier over “zich informeren over zijn aandeel”: kan via https://activismenbb.be/de-winstverdeling/ en https://activismenbb.be/het-ehrm/ .

[MODBREAK: Bericht deels verwijderd wegens het delen van een link met commercieel doeleinde]
Een deel van mijn post werd verwijderd “wegens een link met commercieel doel”?
De link maakt het aandeelhouders van NBB, die zwaar worden onteigend, misleid en van al hun rechten worden beroofd, slachtoffer zijn van georganiseerde misdaad, mogelijk om zich te organiseren en aan te sluiten tot de vzw RES~PE(c)T. Commercieel doel? Of een nieuw feit, een nieuw bewijs dat MEN al het mogelijke aan het doen is om een efficiënt verzet te beletten?

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5425
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

@Basieleken, een complottheorie is niet nodig maar zie het forumreglement en ja de link had een commercieel doeleinde dus niet toegestaan.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1791

Bericht door USSENTERPRISE »

Eigenlijk is het dividend redelijk goed voorspelbaar. Ik had gerekend op 100 en het is 105,77 geworden. Mijn gemiddelde aankoopprijs is 1.930 EUR, dus dat maakt 5,48 % bruto en 3,84 % netto.

Een eerste gokje voor het dividend over 2021 nu we een positief bericht van de BIS hebben gekregen :

105,77 (2020) - 10 (lagere opbrengst statutaire portefeuille) + 18 (hoger BIS dividend) + 17 (verkocht vastgoed) = 130,77 EUR.
Bijhouden die handel.
Lieve16 liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 363

Bericht door raminvest »

De Nationale bank van Belgie de most unequal company in the world ! Stel U voor dat iedere firma zich deze praktijken toepast het zou rap gedaan zijn . De staat krigt ong 1400 euro per aandeel en de echte aandeelhouders 74 Euro . Waarom koopt de NBB ( DE STAAT) de echte aandeelhouders niet uit met de helft van de reserves 6.7 miljard : 2 =3,35 Miljard gedeeld door 200 000 aandelen = 16 750 Euro per aandeel en ze zijn van al de miserie vanaf en op minder dan 12 jaar hebben ze alles terug en het goud en de 3.35 miljard er gratis bovenop . Dit is de goedkoopste en meest efficiente oplossing of ... Ze keren ieder jaar 1000 euro extra dividend uit en ze zullen niemand nog horen klagen . Ik ben beschaamd in de plaats van de Belgische politiekers dat ze dit zomaar laten gebeuren . Proficiat aan Resp@ct voor de moed en doorzettingsvermogen en ook voor Noshirt die mensen tonen ons dat opgeven geen optie is en ik ben ervan overtuigd dat niets blijft duren ook dit wansmakelijk spel van de NBB niet .
wimilio liked last!

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1791

Bericht door USSENTERPRISE »

raminvest schreef:
01 apr 2021 08:54
De Nationale bank van Belgie de most unequal company in the world ! Stel U voor dat iedere firma zich deze praktijken toepast het zou rap gedaan zijn . De staat krigt ong 1400 euro per aandeel en de echte aandeelhouders 74 Euro . Waarom koopt de NBB ( DE STAAT) de echte aandeelhouders niet uit met de helft van de reserves 6.7 miljard : 2 =3,35 Miljard gedeeld door 200 000 aandelen = 16 750 Euro per aandeel en ze zijn van al de miserie vanaf en op minder dan 12 jaar hebben ze alles terug en het goud en de 3.35 miljard er gratis bovenop . Dit is de goedkoopste en meest efficiente oplossing of ... Ze keren ieder jaar 1000 euro extra dividend uit en ze zullen niemand nog horen klagen . Ik ben beschaamd in de plaats van de Belgische politiekers dat ze dit zomaar laten gebeuren . Proficiat aan Resp@ct voor de moed en doorzettingsvermogen en ook voor Noshirt die mensen tonen ons dat opgeven geen optie is en ik ben ervan overtuigd dat niets blijft duren ook dit wansmakelijk spel van de NBB niet .
Volgens mij moeten ze hun reserves zelfs niet aanspreken en kunnen ze de 200.000 aandelen aankopen als onderdeel van de quantitative easing. Ze creëren in uw voorbeeld 3,35 miljard euro met aan de andere kant van de balans de 200.000 aangekochte eigen aandelen.
raminvest liked last!

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 233

Bericht door mulder »

raminvest schreef:
01 apr 2021 08:54
Waarom zou je ze uitkopen aan redelijk hogere prijzen??Toch veel goedkoper met een continue onteigening zonder vergoeding??En hoeveel rechtszaken zou dat daarna niet geven??Denk dat ze dat daar al goed hebben over nagedacht en dan dit de beste oplossing vinden.En ben je zeker dat Noshirt gaat akkoord zijn mee 16500€?

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 363

Bericht door raminvest »

Mulder dit gaat niet over of Noshirt Daarmee akkoord gaat of niet . De 200 000 echte aandeelhouders moeten ermee akkoord gaan . Ik ben bezig het dossier te lezen dat aan het EHMR is gegeven en stel vast dat de staat scrupuleus de echte aandeelhouders besteelt En ik die dacht die al die gasten een voorbeeldfunctie hadden . Nu ja zou tof zijn mocht er een film gemaakt worden over de NBB ze zouden nogal verschieten het zijn de grofste witteboordcriminelen . ik zal akkoord gaan met 45000 euro per aandeel wat denk jij ?

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 575

Bericht door reteiP »

raminvest schreef:
01 apr 2021 11:08
...ik zal akkoord gaan met 45000 euro per aandeel wat denk jij ?
Dan moet ik niet meer gaan werken, akkoord dus :clap:

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 233

Bericht door mulder »

reteiP schreef:
01 apr 2021 11:14
raminvest schreef:
Voor 16500€ mogen ze de mijne hebben en dan stop ik mee werken.Dit is een verhaal van gelijk hebben tov gelijk krijgen.David tegen Goliath,en David heeft gelijk maar krijgt hij ooit zijn gelijk en waar hij recht op heeft of in de plaats nu en daar pak rammel??

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4412

Bericht door Lieve16 »

mulder schreef:
01 apr 2021 11:28
reteiP schreef:
01 apr 2021 11:14
raminvest schreef:
Voor 16500€ mogen ze de mijne hebben en dan stop ik mee werken.Dit is een verhaal van gelijk hebben tov gelijk krijgen.David tegen Goliath,en David heeft gelijk maar krijgt hij ooit zijn gelijk en waar hij recht op heeft of in de plaats nu en daar pak rammel??
Speciaal voor mijn vrienden hier:

Plaats reactie