Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 356

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door raminvest »

Mulder, ik denk dat net als ik de kopers aan de zijlijn staan . WE willen duidelijkheid van de Staat en de gouverneur van de NBB. Het is de taak van de gouverneur om de good corporate governance te respecteren en als blijkt dat de regels niet gerespecteerd worden kan er spake zijn van neglect of duty . Men wacht ook af wat de staat op 24 maart gaat antwoorden op de rechtbank via respect zullen we een antwoord krijgen op dit . Als er geen duidelijkheid komt zal 300 euro op de tabellen komen te staan en dan zullen de gieren in werking treden . Wie geduld heeft en beseft dat men een bod kan doen op de werkelijke waarde geeft er niet om , om enkele jaren zonder dividend te zitten . Mijn kinderen zullen de vruchten plukken !

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 302

Bericht door mulder »

raminvest schreef: ↑
17 mar 2023 15:49
Mulder, ik denk dat net als ik de kopers aan de zijlijn staan . WE willen duidelijkheid van de Staat en de gouverneur van de NBB. Het is de taak van de gouverneur om de good corporate governance te respecteren en als blijkt dat de regels niet gerespecteerd worden kan er spake zijn van neglect of duty . Men wacht ook af wat de staat op 24 maart gaat antwoorden op de rechtbank via respect zullen we een antwoord krijgen op dit . Als er geen duidelijkheid komt zal 300 euro op de tabellen komen te staan en dan zullen de gieren in werking treden . Wie geduld heeft en beseft dat men een bod kan doen op de werkelijke waarde geeft er niet om , om enkele jaren zonder dividend te zitten . Mijn kinderen zullen de vruchten plukken !
Met gasten zoals onze vice-gouverneur zal je nog lang wachten op het respecteren van de regels.Ik koop in elk geval nu en dan bij want als er plots een bod komt en je hebt uw gemiddelde niet doen zakken dan is het te laat om bij te kopen.
raminvest liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door raminvest »

Maandag. krijgen we een klets rond ons oren .De Amerikaanse banken hebben vrijdag zwarte sneeuw gezien .

sportyfo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 289

Bericht door sportyfo »

raminvest schreef: ↑
16 mar 2023 15:10
mijn droom is 300 euro dan zal ik meer dan 2% van de NBB bezitten . Men kan nooit de NBB overnemen voor minder dan de reële waarde . De overheid is niet de betrouwbaarste partner. Het parlement heeft uitspraken gedaan zonder nadenken genoteerd door mij en de aandachtige luisteraar geresideerd en vereeuwigd bij het internet . Wanhoop is geen goede raadgever . De NBB heeft geen lessen getrokken uit de Nationale bank van Zwitserland ! Een schuld of verlies van 8 miljard is peanuts vergeleken met de reeële boekwaarde . Wat kan mij het schelen dat men gelogen heeft over wie de eigenaar is van het goud Vanackere vergeet dat de NBB er een goede complete geschiedenis op na houd en hij gelogen heeft voor het hele land . Karma zal doen wat het moet doen namelijk de waarheid aan het licht brengen . Geduld is de koning zijn loon en ik en mijn kinderen hebben geduld , de staat blijkbaar niet meer ! laat ons zien waar we staan binnen 5 jaar !!!!!!!
Lijkt mij geen droomscenario, eerder nachtmerrie..
raminvest liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door raminvest »

Moet de NBB vandaag niet een antwoord geven in de rechtbank vandaag 24 maart ?

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door raminvest »

De beste oplossing is dat 50% van de regenten komen uit aandeelhouders die reeds meer dan 5 jaar aandeelhouders zijn . Dat zou veel eerlijker zijn . Nu is er veel te veel belangen vermenging en doen de regenten alles voor de soevereine staat en niet voor de aandeelhouders .Ben echt benieuwd wat de uitspraak van de rechtbank zal zijn . Ik dacht in September .
Basieleken liked last!

Basieleken
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 135

Bericht door Basieleken »

De conclusies vanwege NBB werden ontvangen, ons antwoord is in voorbereiding (en zullen dan op de webpagina worden geplaatst). In september zou er worden gepleit …
Iedereen beseft het belang van deze procedure, dank voor de financiële steun via de Vzw.

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 142

Bericht door topkoop »

Basieleken schreef: ↑
24 mar 2023 19:32
De conclusies vanwege NBB werden ontvangen, ons antwoord is in voorbereiding (en zullen dan op de webpagina worden geplaatst). In september zou er worden gepleit …
Iedereen beseft het belang van deze procedure, dank voor de financiële steun via de Vzw.
Volgens Erik Gernen gingen we 15.000 eur staan in 2015 ! Zie nu

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door raminvest »

Topkoop, en wie is de schuldige denk je dat het zover niet staat ? Het zal zeker niet aan Geenen of Van der Gucht liggen . Zonder hen waren we de sigaar . Ik heb enorm veel respect voor mensen die hun nek durven uitsteken en haat deze die hun kop in een put steken . Volgens mij is de bodem nog niet bereikt . Ik sta aan de zijlijn en wacht tot het opwaartse potentieel zich aanbied . Of dat de Staat de 50% van de aandelen niet in hun bezit opkopen .

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 760

Bericht door kierkegaard »

kierkegaard schreef: ↑
05 okt 2022 13:37
kierkegaard schreef: ↑
22 sep 2022 12:31
Aan MKT in de verkoop zetten en nooit nog aandelen van een nationale bank kopen. De NBB op de beurs is een anomalie, een aberratie.

Ik zeg dat al sinds 2018 in dit topic, toen de koers nog op 3.000 stond. Maar ik had er niks van begrepen want de reële waarde zou ver boven de 40.000 liggen en zou ooit worden ontsloten, zo zei men me. En ondertussen blijf je zogezegd een hoog dividend ontvangen.

Opnieuw: dat is compleet onjuist. En nu nogmaals bewezen. Jammer voor wie wetens en willens toch heeft gekocht.
Allez, wie dit alsnog heeft gedaan op 22/09, heeft toch nog 30% aanvullend koersverlies vermeden (stonden toen 1.000).
En vandaag nog eens 35% lager.

Zijn er die blijven wachten tot ik het volgende bericht tik?

Plaats reactie