Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

observator
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door observator »

Basieleken vroeg zich een tijdje geleden op deze pagina's af hoelang de koers nog onder 700€ zou blijven met een intrinsieke waarde van meer dan 30.000€.
Sommigen zijn blijkbaar toch een andere mening toegedaan. Zo is er momenteel één iemand die er 228 wil verkopen aan 608€.
Ziet er sterk naar uit dat we toch eerst onder de 600€ gaan zakken!

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 367

Bericht door mulder »

observator schreef: ↑
16 mar 2023 09:46
Basieleken vroeg zich een tijdje geleden op deze pagina's af hoelang de koers nog onder 700€ zou blijven met een intrinsieke waarde van meer dan 30.000€.
Sommigen zijn blijkbaar toch een andere mening toegedaan. Zo is er momenteel één iemand die er 228 wil verkopen aan 608€.
Als we kunnen fluiten naar het goud dat normaal gezien van alle aandeelhouders is staat de koers nog veel te hoog;zal jaren( makkelijk 10 jaar en meer) duren voor we weer een deftig dividend zullen ontvangen.Tenzij men plots stopt met sponseren van de banken of de rente terug omlaag brengt.
raminvest liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 479

Bericht door raminvest »

mijn droom is 300 euro dan zal ik meer dan 2% van de NBB bezitten . Men kan nooit de NBB overnemen voor minder dan de reële waarde . De overheid is niet de betrouwbaarste partner. Het parlement heeft uitspraken gedaan zonder nadenken genoteerd door mij en de aandachtige luisteraar geresideerd en vereeuwigd bij het internet . Wanhoop is geen goede raadgever . De NBB heeft geen lessen getrokken uit de Nationale bank van Zwitserland ! Een schuld of verlies van 8 miljard is peanuts vergeleken met de reeële boekwaarde . Wat kan mij het schelen dat men gelogen heeft over wie de eigenaar is van het goud Vanackere vergeet dat de NBB er een goede complete geschiedenis op na houd en hij gelogen heeft voor het hele land . Karma zal doen wat het moet doen namelijk de waarheid aan het licht brengen . Geduld is de koning zijn loon en ik en mijn kinderen hebben geduld , de staat blijkbaar niet meer ! laat ons zien waar we staan binnen 5 jaar !!!!!!!

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door mulder »

observator schreef: ↑
16 mar 2023 09:46
Iemand die er nu plots 228 wil verkopen en die dan ook nog eens zijn volledige order laat zien:lijkt mij een dommerik of iemand die de koers bewust wat verder omlaag wil sturen.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1878

Bericht door jean de florette »

mulder schreef: ↑
16 mar 2023 17:36
Iemand die er nu plots 228 wil verkopen en die dan ook nog eens zijn volledige order laat zien:lijkt mij een dommerik of iemand die de koers bewust wat verder omlaag wil sturen.
Eerder iemand die er echt vanaf wil. En dan is ie zeker niet dom volgens mij.
Behalve de fans van Basieleken (die volgens hem dan nog moeten aansluiten, of ze kunnen fluiten naar hun geld, dat dus zelfs niet van hun is, volgens mij), welk incentief zou aan de basis kunnen liggen om dit aandeel nu te kopen, als gewone aandelenbelegger? Geen enkel. 1.5€ brutodividend, als ik het goed heb. 0.25% bruto. Ook niet dus.
En dus daalt de koers.
3logic liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door mulder »

jean de florette schreef: ↑
17 mar 2023 09:43
mulder schreef: ↑
16 mar 2023 17:36
Eerder iemand die er echt vanaf wil. En dan is ie zeker niet dom volgens mij.
Behalve de fans van Basieleken (die volgens hem dan nog moeten aansluiten, of ze kunnen fluiten naar hun geld, dat dus zelfs niet van hun is, volgens mij), welk incentief zou aan de basis kunnen liggen om dit aandeel nu te kopen, als gewone aandelenbelegger? Geen enkel. 1.5€ brutodividend, als ik het goed heb. 0.25% bruto. Ook niet dus.
En dus daalt de koers.
Als hij der echt vanaf wilt moet hij zeker dat order niet aan alleman laten zien want hij zet alleen beetje druk op de koers en zal dan uiteindelijk minder krijgen voor zijn stukken.Wat ik vooral vreemd vind is dat er bij de crash naar 650€ nauwelijks aandelen zijn verkocht,wat was het 8000 stuks zijnde 4% van de aandelen op de markt en dat er nu zo weinig mensen zijn die bijkopen om hun gemiddelde te verlagen.Op het moment dat ik niet meer in een aandeel geloof,verkoop ik het en zoniet koop ik bij.Hier zijn er blijkbaar een pak die niet verkocht hebben maar ook niet willen bijkopen omdat ze der niet meer in geloven.

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door raminvest »

Mulder, ik denk dat net als ik de kopers aan de zijlijn staan . WE willen duidelijkheid van de Staat en de gouverneur van de NBB. Het is de taak van de gouverneur om de good corporate governance te respecteren en als blijkt dat de regels niet gerespecteerd worden kan er spake zijn van neglect of duty . Men wacht ook af wat de staat op 24 maart gaat antwoorden op de rechtbank via respect zullen we een antwoord krijgen op dit . Als er geen duidelijkheid komt zal 300 euro op de tabellen komen te staan en dan zullen de gieren in werking treden . Wie geduld heeft en beseft dat men een bod kan doen op de werkelijke waarde geeft er niet om , om enkele jaren zonder dividend te zitten . Mijn kinderen zullen de vruchten plukken !

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door mulder »

raminvest schreef: ↑
17 mar 2023 15:49
Mulder, ik denk dat net als ik de kopers aan de zijlijn staan . WE willen duidelijkheid van de Staat en de gouverneur van de NBB. Het is de taak van de gouverneur om de good corporate governance te respecteren en als blijkt dat de regels niet gerespecteerd worden kan er spake zijn van neglect of duty . Men wacht ook af wat de staat op 24 maart gaat antwoorden op de rechtbank via respect zullen we een antwoord krijgen op dit . Als er geen duidelijkheid komt zal 300 euro op de tabellen komen te staan en dan zullen de gieren in werking treden . Wie geduld heeft en beseft dat men een bod kan doen op de werkelijke waarde geeft er niet om , om enkele jaren zonder dividend te zitten . Mijn kinderen zullen de vruchten plukken !
Met gasten zoals onze vice-gouverneur zal je nog lang wachten op het respecteren van de regels.Ik koop in elk geval nu en dan bij want als er plots een bod komt en je hebt uw gemiddelde niet doen zakken dan is het te laat om bij te kopen.
raminvest liked last!

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door raminvest »

Maandag. krijgen we een klets rond ons oren .De Amerikaanse banken hebben vrijdag zwarte sneeuw gezien .

sportyfo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 314

Bericht door sportyfo »

raminvest schreef: ↑
16 mar 2023 15:10
mijn droom is 300 euro dan zal ik meer dan 2% van de NBB bezitten . Men kan nooit de NBB overnemen voor minder dan de reële waarde . De overheid is niet de betrouwbaarste partner. Het parlement heeft uitspraken gedaan zonder nadenken genoteerd door mij en de aandachtige luisteraar geresideerd en vereeuwigd bij het internet . Wanhoop is geen goede raadgever . De NBB heeft geen lessen getrokken uit de Nationale bank van Zwitserland ! Een schuld of verlies van 8 miljard is peanuts vergeleken met de reeële boekwaarde . Wat kan mij het schelen dat men gelogen heeft over wie de eigenaar is van het goud Vanackere vergeet dat de NBB er een goede complete geschiedenis op na houd en hij gelogen heeft voor het hele land . Karma zal doen wat het moet doen namelijk de waarheid aan het licht brengen . Geduld is de koning zijn loon en ik en mijn kinderen hebben geduld , de staat blijkbaar niet meer ! laat ons zien waar we staan binnen 5 jaar !!!!!!!
Lijkt mij geen droomscenario, eerder nachtmerrie..
raminvest liked last!

Plaats reactie