Solvay

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 733
Contacteer:

Re: Solvay

Bericht door gede » 04 jun 2019 09:57

Zonet een eerste schijfje Solvay aangeschaft met het oog op de lange termijn. Bij verdere beursdalingen zal ik circa elke 5 euro lager een bijkomend pakketje inslaan.
plantation liked last!

powered by Surfing Waves

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 04 jun 2019 23:01

Ik denk niet dat Solvay nog veel lager gaat gaan dan 82-83 €. Lijkt me dat we hier wel een bodem hebben gezet. Trouwens goed nieuws vanuit de FED, het ergste lijkt nu wel even achter de rug.
sjos liked last!

timothy v
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door timothy v » 05 jun 2019 16:55

De bodem is nog lang niet bereikt ,ik denk zelfs dat de beurs zeker nog 10 tot 15% lager kan solvay inbegrepen. Ik heb vanmorgen nog wat goud ingeslagen. Alle signalen wijzen op een recessie. O ja zelf bezit ik ook aandelen van solvay en zijn ze zelfs goedkoper dan 5j geleden. Waarom dan nu nog verkopen is de boodschap

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 05 jun 2019 18:26

timothy v schreef:De bodem is nog lang niet bereikt ,ik denk zelfs dat de beurs zeker nog 10 tot 15% lager kan solvay inbegrepen. Ik heb vanmorgen nog wat goud ingeslagen. Alle signalen wijzen op een recessie. O ja zelf bezit ik ook aandelen van solvay en zijn ze zelfs goedkoper dan 5j geleden. Waarom dan nu nog verkopen is de boodschap
De beurs loopt altijd een half jaar tot een jaar voor op schema. Het dieptepunt van de financiële crisis was 2009 terwijl dit het beste jaar was voor de beurs. De indexen kunnen nog lager dat kan zeker, maar voor hetzelfde geld gaat de FED de rente verlagen en sluit Trump handelsdeals in het najaar en 2020 (verkiezingsjaar!). Dus het kan zo maar zijn dat het najaar en 2020 een sterke rally oplevert.
jdl1 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9873
Contacteer:

Bericht door charel01 » 07 jun 2019 11:44

UBS zet Solvay op Kopen
UBS heeft vrijdag het advies voor Solvay verhoogd van Neutraal naar Kopen en stelde het koersdoel opwaarts bij van 103,00 naar 105,00 euro.

Volgens de analisten van UBS is Solvay tegen een heel stevige korting gewaardeerd. Het aandeel daalde sinds de piek in 2017 met 35 procent. Inmiddels kan Solvay echter de verwachtingen overtreffen, denkt UBS. De analisten wezen vooral op de blootstelling aan Aerospace.

UBS rekent op een groei van de EBITDA met 5 procent tussen 2019 en 2021. Daarmee zit de bank 4 procent boven de consensus. En voor het lopende tweede kwartaal zitten de analisten van de Britse bank 3 procent boven de gemiddelde verwachting.

De beleggersdag die de nieuwe CEO aan het einde van dit jaar organiseert vindt UBS een potentiële 'trigger' voor de koers.

Door: ABM Financial News.
Go with the flow.

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 376

Bericht door Decanus » 10 jun 2019 09:32

Leleux geeft Solvay koopadvies
Solvay kreeg vrijdag niet alleen van UBS een koopadvies maar ook van het Brusselse beurshuis Leleux Associated Brokers. Analist Dirk Peeters trekt zijn advies op van 'opbouwen' naar 'kopen'. Zijn koersdoel bedraagt 110 euro.

Solvay presteerde in het eerste kwartaal beter dan het bedrijf zelf als duiding had gegeven, merkt hij op. Toch stuurde Solvay een winstwaarschuwing voor 2019 uit, waarbij de verwachtingen voor de brutobedrijfswinst (ebitda) negatief werden herzien. De voornaamste reden hiervoor was de verslechtering van het economisch klimaat sinds de maand februari.

De winstwaarschuwing leidde tot een sterke koersdaling, 'waardoor het aandeel nu aantrekkelijk gewaardeerd staat'. Peeters sluit niet uit dat de nieuwe CEO, Ilham Kadri, zichzelf met de winstwaarschuwing 'wat meer ademruimte heeft willen geven bij de start van haar nieuwe job'.
charel01 liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182
Contacteer:

Bericht door nete » 11 jun 2019 12:38

Solvay lijkt inderdaad uit de put te kruipen, in het oog te houden.

Voilà, rondvraag gestart.
Beleggen: BEPERK je verlies.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, Dax Global Mining, HelloFresh, Ontex, Sofina, Tencent Holdings, WDP, Xior (+ wat cash)

Mannie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 363
Contacteer:

Bericht door Mannie » 11 jun 2019 15:24

nete schreef:Solvay lijkt inderdaad uit de put te kruipen, in het oog te houden.

Voilà, rondvraag gestart.
En hopen dat de Rijn niet droog komt te staan.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3483
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 09 jul 2019 09:40

De koersdaling bij Solvay komt niet onverwacht voor wie gisteravond het nieuws van BASF mee kreeg:
Chemiereus BASF snijdt in verwachtingen
Gisteren, 20:03 in FINANCIEEL

LUDWIGSHAFEN - Het Duitse chemieconcern BASF heeft het mes gezet in zijn verwachtingen voor dit jaar. De chemiereus wijst daarbij naar de verslechterde marktomstandigheden, onder meer door de aanhoudende handelsoorlog en afvlakkende economische groei.
Bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/134 ... um=organic
charel01 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 431
Contacteer:

Bericht door sjos » 09 jul 2019 11:18

Beheerder schreef:De koersdaling bij Solvay komt niet onverwacht voor wie gisteravond het nieuws van BASF mee kreeg:
Chemiereus BASF snijdt in verwachtingen
Gisteren, 20:03 in FINANCIEEL

LUDWIGSHAFEN - Het Duitse chemieconcern BASF heeft het mes gezet in zijn verwachtingen voor dit jaar. De chemiereus wijst daarbij naar de verslechterde marktomstandigheden, onder meer door de aanhoudende handelsoorlog en afvlakkende economische groei.
Bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/134 ... um=organic
Ondertussen een dagLaag dat een jaarLaag wordt. Omwille van haar agrarische component verkies ik BASF boven Solvay. Tenzij die laatste nog lager gaat.
Maar eigenlijk krijgt vandaag gans de industriele sector klappen: ABB op de zwitserse beurs 2% onderuit aan 18,68 CHF
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie