Solvay

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182
Contacteer:

Re: Solvay

Bericht door nete » 30 mei 2019 14:09

Annetje schreef:Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen Solvay en DSM (Nederland).
Als ik beiden vergelijk in Excelco, heb ik de indruk dat DSM er beter uitkomt. Solvay betaald dan weer een veel hoger dividend.
Wat zien jullie als de pro's en contra's voor beide bedrijven ? - Het is niet de bedoeling om de aankoop deze week te doen, dus de koers speelt nu even minder mee.
Wachten op beter beursklimaat zou ik doen, ander riskeer je de dag na aankoop al met een kater te zitten...
Zelf beslissen "nu is de absolute bodem bereikt" is één van de riskantste beslissingen die je kan nemen vind ik.
Beleggen: BEPERK je verlies.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, Dax Global Mining, HelloFresh, Ontex, Sofina, Tencent Holdings, WDP, Xior (+ wat cash)

powered by Surfing Waves

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 431
Contacteer:

Bericht door sjos » 01 jun 2019 10:23

'Slechtste maand voor Bel20 in tien jaar'

...Industrie-aandelen kregen het eveneens hard te verduren. Zo bracht Solvay (SOLB) beleggers aan het schrikken met een winstwaarschuwing aan het begin van de maand. De chemiegroep heeft behoorlijk last van de wereldwijde groeivertraging. Zo lijdt het bedrijf onder de slabakkende markt voor smartphones. Het bedrijf levert onder andere hittebestendige materialen voor de slimme mobieltjes. Het aandeel leverde in mei 22 procent in...''

bron: Tijdonline 31/05
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Annetje
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12
Contacteer:

Bericht door Annetje » 02 jun 2019 14:24

nete schreef:
Annetje schreef:Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen Solvay en DSM (Nederland).
Als ik beiden vergelijk in Excelco, heb ik de indruk dat DSM er beter uitkomt. Solvay betaald dan weer een veel hoger dividend.
Wat zien jullie als de pro's en contra's voor beide bedrijven ? - Het is niet de bedoeling om de aankoop deze week te doen, dus de koers speelt nu even minder mee.
Wachten op beter beursklimaat zou ik doen, ander riskeer je de dag na aankoop al met een kater te zitten...
Zelf beslissen "nu is de absolute bodem bereikt" is één van de riskantste beslissingen die je kan nemen vind ik.
Dat ben ik ook van plan ;) . Daarom ook dat ik schreef dat de aankoop niet voor direct is. Maar helaas noch hier noch op DSM pro's of contra's gekregen, dus zal ik het deze zomer zelf eens allemaal op een rijtje zetten...
nete liked last!

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 02 jun 2019 22:28

Annetje schreef: Dat ben ik ook van plan ;) . Daarom ook dat ik schreef dat de aankoop niet voor direct is. Maar helaas noch hier noch op DSM pro's of contra's gekregen, dus zal ik het deze zomer zelf eens allemaal op een rijtje zetten...
Tja, zolang twittertrump het beursklimaat bepaalt ipv economische wetmatigheden... :evil: moeten we niet teveel beter nieuws verwachten.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, Dax Global Mining, HelloFresh, Ontex, Sofina, Tencent Holdings, WDP, Xior (+ wat cash)

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 733
Contacteer:

Bericht door gede » 03 jun 2019 09:07

nete schreef:
Annetje schreef: Dat ben ik ook van plan ;) . Daarom ook dat ik schreef dat de aankoop niet voor direct is. Maar helaas noch hier noch op DSM pro's of contra's gekregen, dus zal ik het deze zomer zelf eens allemaal op een rijtje zetten...
Tja, zolang twittertrump het beursklimaat bepaalt ipv economische wetmatigheden... :evil: moeten we niet teveel beter nieuws verwachten.
Nu vrees ik toch dat u hier Trump wat overschat. De economische 'wetmatigheden' zijn het laatste half jaar tot een jaar helemaal niet meer zo rooskleurig. En daarmee vind ik een tussentijdse stevige correctie op de beurzen meer dan verantwoord.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 03 jun 2019 18:06

gede schreef:
Nu vrees ik toch dat u hier Trump wat overschat. De economische 'wetmatigheden' zijn het laatste half jaar tot een jaar helemaal niet meer zo rooskleurig. En daarmee vind ik een tussentijdse stevige correctie op de beurzen meer dan verantwoord.
En waarom zijn ze niet meer zo rooskleurig ? Volgens mij voor een groot deel omdat het ongeleid projectiel Trump er blijkbaar een duivels genoegen in schept om steeds opnieuw iedereen in de gordijnen te jagen met zijn debiel getwitter.

gede
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door gede » 03 jun 2019 20:10

nete schreef:
gede schreef:
En waarom zijn ze niet meer zo rooskleurig ? Volgens mij voor een groot deel omdat het ongeleid projectiel Trump er blijkbaar een duivels genoegen in schept om steeds opnieuw iedereen in de gordijnen te jagen met zijn debiel getwitter.
Huh? Meen je dat nou? In plaats van de hele dag op beurskoersen te turen en te pannikeren bij dalende koersen (incl. scherpe stoplosses) zou u m.i. toch beter wat tijd steken in het opvolgen van de macro-economische indicatoren. Die hangen namelijk reeds sinds vorige zomer zowel in de VS, Europa als in China donkere wolken boven. Het is voor mij een klein wonder dat de beurs zo is blijven doorstijgen en dat de correctie nu pas komt. En: Er is nog geen trendommekeer te zien. En daar heeft Trump nu is helemaal niets mee te maken.

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door nete » 03 jun 2019 20:52

Straks ga je nog beweren dat we Trump dankbaar moeten zijn voor zijn handelsoorlogen, want zonder zijn "zalvende hand" zou het er nog veel erger aan toe gaan... :o

gede
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door gede » 03 jun 2019 22:02

nete schreef:Straks ga je nog beweren dat we Trump dankbaar moeten zijn voor zijn handelsoorlogen, want zonder zijn "zalvende hand" zou het er nog veel erger aan toe gaan... :o
Ja Nete, dat heb ik gezegd hoor. :up:

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 03 jun 2019 23:03

Chinese groeizorgen en crash in opkomende landen zoals Turkije was al van vorig jaar. Het uit de hand lopende handelsconflict is nog maar net begonnen dus die impact gaan we pas komende maanden zien in de cijfers.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie