Orange Belgium (voorheen Mobistar)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

EarthNvstr1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 29

Re: Orange Belgium (voorheen Mobistar)

Bericht door EarthNvstr1 »

manu47 schreef:
18 jan 2021 20:50
Vandaag aan hoger volume gestegen tot boven het bod van 22 euro. Iemand nieuws?
Niet direct ;-)
Men verwacht dat het huidig bod niet zal volstaan en er een hoger bod komt ?

manu47
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 70

Bericht door manu47 »

EarthNvstr1 schreef:
20 jan 2021 19:37
Niet direct ;-)
Daar wacht ik ook op 😁. Vind het jammer dat ze van de beurs gaan want hier zat meer in de komende jaren.
Value (80%): C50, IWDA, CP9, CJ1, Mytilineos, EVS, Moury Constr, CK Asset, NN, NBB, Ageas, Econocom, Smartphoto, Orange Bel, iA Financial, Qiwi, Alpha Pro
Speculatief (20%): , Ontex, NEL, Innate, Kiadis, Biocartis, KKO, Exmar, Acacia, Transgene, Pharming, Celyad, SPCE, Sorrento, IBA, Photonike

EarthNvstr1
Forum gebruiker
Forum gebruiker

manu47 schreef:
20 jan 2021 19:34
Dus in principe doe je een goeie zaak indien je nu verkoopt en je houdt, min je kosten, nog meer dan €22 per aandeel over.
Dat hangt ervanaf:
- aan hoeveel je hebt gekocht
- wat je vind dat de aandelen waard zijn (volgens mij veel meer dan 22 EUR)

EarthNvstr1
Forum gebruiker
Forum gebruiker

manu47 schreef:
20 jan 2021 19:41
EarthNvstr1 schreef:
20 jan 2021 19:37
Niet direct ;-)
Daar wacht ik ook op 😁. Vind het jammer dat ze van de beurs gaan want hier zat meer in de komende jaren.
Wie zegt dat ze "van de beurs gaan" ?
Dat hangt o.a. van jou af... niet verkopen dus hé!

manu47
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 70

Bericht door manu47 »

Doe ik ook niet, wacht voorlopig af. Langs de andere kant vrees ik dat ik als kleine garnaal niet veel in de pap te brokken ga hebben :)
Value (80%): C50, IWDA, CP9, CJ1, Mytilineos, EVS, Moury Constr, CK Asset, NN, NBB, Ageas, Econocom, Smartphoto, Orange Bel, iA Financial, Qiwi, Alpha Pro
Speculatief (20%): , Ontex, NEL, Innate, Kiadis, Biocartis, KKO, Exmar, Acacia, Transgene, Pharming, Celyad, SPCE, Sorrento, IBA, Photonike

EarthNvstr1
Forum gebruiker
Forum gebruiker

manu47 schreef:
20 jan 2021 19:46
Doe ik ook niet, wacht voorlopig af. Langs de andere kant vrees ik dat ik als kleine garnaal niet veel in de pap te brokken ga hebben :)
Tja, als alle "kleine garnalen" dat denken ... ;-)

Hangt natuurlijk ook af van je port n.m.i.
Als je gemiddelde aankoop veel lager is dan 22 EUR en je een groot overgewicht hebt van dit aandeel in je port, dan is het misschien wel zinvol om een deel te verkopen.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14475

Bericht door charel01 »

Orange bevestigt biedprijs Orange Belgium

22 euro, geen euro meer heeft Orange veil om zijn Belgische dochter Orange Belgium OBEL0,00% helemaal in handen te krijgen. Dat bleek donderdagavond uit een persbericht. Wanneer het bod van start gaat, is nog niet bekend. Opvallend is wel dat het overnamebod gekoppeld wordt aan de evolutie van de Bel20... en aan de koersevolutie van concurrenten Proximus PROX-0,40% en Telenet TNET-1,34% .
Bron:"De Tijd"

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 506

Bericht door Blackbelt »

charel01 schreef:
22 jan 2021 09:17

Orange bevestigt biedprijs Orange Belgium

22 euro, geen euro meer heeft Orange veil om zijn Belgische dochter Orange Belgium OBEL0,00% helemaal in handen te krijgen. Dat bleek donderdagavond uit een persbericht. Wanneer het bod van start gaat, is nog niet bekend. Opvallend is wel dat het overnamebod gekoppeld wordt aan de evolutie van de Bel20... en aan de koersevolutie van concurrenten Proximus PROX-0,40% en Telenet TNET-1,34% .
Bron:"De Tijd"
Wel raar dat ze het bod mogen intrekken als de BEL20 het slecht doet, maar dat er niks in de omgekeerde richting werkt....

En dat de prijs op de beurs nu boven de 22 zit vind ik een raar teken.

bartel
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 319

Bericht door bartel »

‘Mag ik uw aandelen? Ik geef een mooie prijs!’

Voor Orange Belgium heeft Orange 22 euro per aandeel veil. Velen denken dat de Franse moedermaatschappij er nog een schepje bij kan doen. Het aandeel noteert al weken hardnekkig boven de biedprijs. Diezelfde situatie zagen we bij de sectorgenoot Altice Europe eind vorig jaar. De markt had gelijk, want bieder Patrick Drahi ging overstag en verhoogde tijdens de aanvaardingsperiode zijn prijs met 30 procent. De nieuwe prijs kwam tot stand na onderhandelingen met hefboomfondsen die grote posities hadden.

Ook Orange Belgium heeft een nukkige aandeelhouder die dwarsligt. Het hefboomfonds Polygon bezit 5,3 procent van het kapitaal, genoeg om een schrapping tegen te houden. Polygon schreef in een open brief dat Orange Belgium 39,5 à 47,25 euro per aandeel waard is. Het baseert zich onder meer op de waarde van de 3.100 zendmasten, goed voor 300.000 euro per mast of samen 930 miljoen. Bovendien noteren de Europese telecombedrijven rond 6 keer hun brutobedrijfswinst, stelt Polygon. Orange biedt slechts 5 keer de ebitda.

Voor Orange zit er nog een verborgen schatkist in de Belgische dochter: 3,9 miljard euro recupereerbare fiscale verliezen. Tegen een belastingtarief van minstens een kwart kunnen we daar een waarde van 1 miljard op plakken. Orange kan daar jarenlang van genieten. De prijs die Polygon vraagt, lijkt overdreven maar de Franse zuinigheid ook.

De beste strategie voor de kleine aandeelhouders is de stukken voorlopig bij te houden. De kans is klein, maar mogelijk verbeteren de Fransen hun prijs. Wie nu verkoopt, mist dat potentieel. Wie toch van zijn stukken af wil, wacht het best tot het einde van de biedperiode. Orange hanteert geen minimale aanvaardingsdrempel als voorwaarde. U bent zeker dat u minstens 22 euro krijgt. In het ergste geval riskeert u enkele centen per aandeel te verliezen als u tot dan wacht en niet tegen de huidige prijs op de beurs verkoopt.

Als Orange er niet in slaagt genoeg aandelen te verzamelen voor een delisting, lijkt het potentieel op korte termijn beperkt. Zonder de premie van 36 procent zou Orange Belgium er jaren over doen om dat peil te bereiken. Maar ook het dalingspotentieel lijkt klein. De telecomgroep verrast al enige tijd met beter dan verwachte cijfers en wint marktaandeel.

De Tijd - 29/01/2021
Husky34 liked last!
Ja wadde we goan ne gang.

lucky14
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Bericht door lucky14 »

bartel schreef:
30 jan 2021 16:02
‘Mag ik uw aandelen? Ik geef een mooie prijs!’

Voor Orange Belgium heeft Orange 22 euro per aandeel veil. Velen denken dat de Franse moedermaatschappij er nog een schepje bij kan doen. Het aandeel noteert al weken hardnekkig boven de biedprijs. Diezelfde situatie zagen we bij de sectorgenoot Altice Europe eind vorig jaar. De markt had gelijk, want bieder Patrick Drahi ging overstag en verhoogde tijdens de aanvaardingsperiode zijn prijs met 30 procent. De nieuwe prijs kwam tot stand na onderhandelingen met hefboomfondsen die grote posities hadden.

Ook Orange Belgium heeft een nukkige aandeelhouder die dwarsligt. Het hefboomfonds Polygon bezit 5,3 procent van het kapitaal, genoeg om een schrapping tegen te houden. Polygon schreef in een open brief dat Orange Belgium 39,5 à 47,25 euro per aandeel waard is. Het baseert zich onder meer op de waarde van de 3.100 zendmasten, goed voor 300.000 euro per mast of samen 930 miljoen. Bovendien noteren de Europese telecombedrijven rond 6 keer hun brutobedrijfswinst, stelt Polygon. Orange biedt slechts 5 keer de ebitda.

Voor Orange zit er nog een verborgen schatkist in de Belgische dochter: 3,9 miljard euro recupereerbare fiscale verliezen. Tegen een belastingtarief van minstens een kwart kunnen we daar een waarde van 1 miljard op plakken. Orange kan daar jarenlang van genieten. De prijs die Polygon vraagt, lijkt overdreven maar de Franse zuinigheid ook.

De beste strategie voor de kleine aandeelhouders is de stukken voorlopig bij te houden. De kans is klein, maar mogelijk verbeteren de Fransen hun prijs. Wie nu verkoopt, mist dat potentieel. Wie toch van zijn stukken af wil, wacht het best tot het einde van de biedperiode. Orange hanteert geen minimale aanvaardingsdrempel als voorwaarde. U bent zeker dat u minstens 22 euro krijgt. In het ergste geval riskeert u enkele centen per aandeel te verliezen als u tot dan wacht en niet tegen de huidige prijs op de beurs verkoopt.

Als Orange er niet in slaagt genoeg aandelen te verzamelen voor een delisting, lijkt het potentieel op korte termijn beperkt. Zonder de premie van 36 procent zou Orange Belgium er jaren over doen om dat peil te bereiken. Maar ook het dalingspotentieel lijkt klein. De telecomgroep verrast al enige tijd met beter dan verwachte cijfers en wint marktaandeel.

De Tijd - 29/01/2021
Die Fransen zijn zo gek nog niet. Erg veel voordelen om Orange Belgium over te nemen. Ze kunnen dit ook makkelijk betalen, omdat ze eind vorig jaar 2.2 miljard uit een belastingconflict met de staat hebben gekregen. Ik denk dat velen hun stukken aanbieden en dat de rest misschien nog met een knock-out bod van 30-35 euro wordt overgehaald.Op de koers van Orange zou ik direct de aandelen verkopen en Orange(FR) aanschaffen. Ik heb onlangs de aandelen Orange(FR) aangeschaft. Het bedrijf noteert erg laag in termen van k/w enz. Ook het dividend dit jaar gaat waarschijnlijk 90 cent bedragen, omdat ze bovenop de reguliere betaling van 0,70 een extra 0,20 willen betalen uit die 2.2 miljard. Reken maar uit, op deze koers bijna 10% rendement. Velen zitten te slapen!!
bartel liked last!

Plaats reactie