Orange Belgium (voorheen Mobistar)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3580
Contacteer:

Orange Belgium (voorheen Mobistar)

Bericht door Founder »

Klik hier voor meer informatie over Mobistar (link zal op korte termijn werken)
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1

Mobistar

Bericht door Piper »

Mobistar moet zijn dividend over 2011 zwaar reduceren. Dat had ik reeds maanden geleden voorspeld.
Laatst gewijzigd door Piper op 08 feb 2012 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

snippo
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Mobistar

Bericht door snippo »

koers begint echt wel laag te staan ze nu ..

laagste punt sinds 2004
in portefeuille: IWDA , VWRL , PRODWARE , EKINOPS , ZILVER

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Bericht door 2logic »

OOk Belgacom zal dit moeten doen... het is nogal wiedes dat ook Belgacom met dezelfde wetgeving te maken heeft en aldus mindere inkomsten ziet... de verhoogde dividendinkomsten kunnen misschien iin de boeken van de regering staan maar niet in de realistische prognoses... iedere analist ziet voor dit jaar nog een gelijk dividend (men betaalt 90% van de winst uit dus slechts kleine marge om op te vangen) maar voor volgend jaar staat er een mindere omzet en winst en dividend bij IEDERE analist...

Piper
Forum elite
Forum elite

Bericht door Piper »

snippo schreef:koers begint echt wel laag te staan ze nu ..

laagste punt sinds 2004
Normaal zou ik een deze dagen dan ook kopen, maar het nieuws vandaag dat het dividend ook in de toekomst verder nog zal dalen, houd mij dat tegen. Ik verkies vandaag Belgacom als favoriete telecomwaarde. Heb trouwens vandaag mijn Telefonica omgeruild voor Belgacom. Telenet volg ik ook, maar enkel koopwaardig bij forse koerscorrectie.

Piper
Forum elite
Forum elite

Bericht door Piper »

2logic schreef:OOk Belgacom zal dit moeten doen... het is nogal wiedes dat ook Belgacom met dezelfde wetgeving te maken heeft en aldus mindere inkomsten ziet... de verhoogde dividendinkomsten kunnen misschien iin de boeken van de regering staan maar niet in de realistische prognoses... iedere analist ziet voor dit jaar nog een gelijk dividend (men betaalt 90% van de winst uit dus slechts kleine marge om op te vangen) maar voor volgend jaar staat er een mindere omzet en winst en dividend bij IEDERE analist...
Mijn inziens klopt dit niet. Mobistar is niet te vergelijken met Belgacom en Telenet. Mobistar zit enkel in de mobiele markt met dalende tarieven, stijgende concurrentie en een nieuwe vierde onafhankelijke speler (Telenet met zijn eigen licentie) in aantocht. Bovendien slaat digitale TV bij Mobistar niet aan (mislukking) en kunnen bijgevolg weinig of niet profiteren van de aantrekkelijke packs. Bij Belgacom en Telenet zijn digitale televisie en hun packs juist zeer succesvol.

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Bericht door 2logic »

Daar heb je een punt oip digitale televisie maar daar staan investeringen tegen en feit is dat Telenet beter bewapend is - doch winst haalt men meer en meer uit het GSM en Internetverkeer van dergelijke...ik stel tevenbs vast dat de B2B van Belgacom onder druk staat... Het momentum qua telecom is niet schitterend - en zeker niet bij een crisis... wanbetalers zullen ook stijgend zijn...en minder verbruik... en dat voelt mijn inziens iedere telecomoperator

Piper
Forum elite
Forum elite

Bericht door Piper »

2logic schreef:Daar heb je een punt oip digitale televisie maar daar staan investeringen tegen en feit is dat Telenet beter bewapend is - doch winst haalt men meer en meer uit het GSM en Internetverkeer van dergelijke...ik stel tevenbs vast dat de B2B van Belgacom onder druk staat... Het momentum qua telecom is niet schitterend - en zeker niet bij een crisis... wanbetalers zullen ook stijgend zijn...en minder verbruik... en dat voelt mijn inziens iedere telecomoperator
Telenet staat wel niet goedkoop genoteerd, terwijl Belgacom wel goedkoop genoteerd staat. Belgacom haalt zijn mooie inkomsten nog steeds uit een brede waaier aan producten zoals vaste telefonie, mobiele telefonie, internet, digitale televisie en packs. Ook mobiel internet wordt steeds belangrijker en daar staat bijv. Telenet vandaag quasi nergens.

J.Marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 58

Bericht door J.Marc »

Mobistar behaalt vooropgestelde resultaten voor het volledig boekjaar 2011
8 februari 2012

Brussel, 8 februari 2012 – Mobistar maakt vandaag zijn resultaten voor het volledige boekjaar 2011 bekend. De Mobistar-groep kan ondanks een zeer competitieve markt en de impact van de regelgeving zijn vooropgestelde resultaten behalen. Deze resultaten laten de operator toe een gewoon en een buitengewoon dividend voor te stellen voor een totaalbedrag van 222,1 miljoen euro of 3,70 euro per aandeel.

Markante feiten:

â– Eind december 2011 telde de Mobistar-groep 4.204.656 actieve klanten voor mobiele telefonie, een stijging van 4,1 %, ten opzichte van 4.039.372 actieve klanten een jaar eerder.
â– Op het einde van het boekjaar 2011 telde Mobistar nv 79.497 adsl-klanten ten opzichte van 54.861 klanten voor vast internet het jaar daarvoor, een stijging met 44,9 %.
■Op het einde van het boekjaar 2011 telde Mobistar nv 34.194 geïnstalleerde en geactiveerde Starpack’-klanten, het gecombineerde aanbod met adsl, digitale televisie, vaste en mobiele telefonie, ten opzichte van 9.561 klanten eind 2010 (+ 257,6 %).
■Het aantal actieve ‘machine-to-machine’-kaarten van Mobistar nv inclusief het IMC (International m2m Competence Center), bedroeg 416.971 op het einde van het boekjaar 2011, ten opzichte van 193.245 actieve ‘machine-to-machine’-kaarten een jaar eerder of een toename van 115,8 %.
â– De Mobistar-groep realiseerde op het einde van het boekjaar 2011 een totaal geconsolideerde omzet, inclusief de consolidatie van MES nv (Mobistar Enterprise Services) voor 12 maanden, van 1.657,6 miljoen euro of 0,4 % minder dan de 1.664,6 miljoen euro eind december 2010 (-1,1% excl. MES nv). Dit resultaat beantwoordt aan de vooruitzichten van de Mobistar-groep met betrekking tot de omzet (een omzet van hetzelfde niveau als in 2010). Zonder impact van de regelgeving (74 miljoen euro) zou de totaal geconsolideerde omzet 1.731,6 miljoen euro bedragen. Het gebruik van mobiele data steeg eind 2011 naar 37,1 % van de omzet uit telefonie, ten opzichte van 32,3 % het jaar daarvoor.
■De Mobistar-groep beëindigde het boekjaar 2011 met een EBITDA-marge van de omzet uit telefonie van 35,2 % (36 % excl. MES nv) ten opzichte van 36 % eind 2010. De EBITDA van de Mobistar-groep bedroeg 530,1 miljoen euro eind december 2011 en is hiermee in lijn met de vooruitzichten (een EBITDA tussen 520 en 535 miljoen euro). Zonder de impact van de regelgeving voor een bedrag van 38 miljoen euro zou de EBITDA 568,1 miljoen euro bedragen.
â– Het geconsolideerd nettoresultaat van de Mobistar-groep bedroeg 221 miljoen euro op het einde van het boekjaar 2011, of 16,2 % (16,6 % excl. MES nv) lager dan het jaar daarvoor, zoals vooropgesteld in de verwachtingen (een nettoresultaat tussen 220 en 230 miljoen euro).
■In 2011 investeerde de Mobistar-groep 12,2 % van de omzet uit telefonie of een totaal bedrag van 183,7 miljoen euro exclusief de aankoop van de lte-licentie, ten opzichte van 165,5 miljoen euro geïnvesteerd in 2010. Dit investeringsniveau is in lijn met de verwachtingen voor het boekjaar 2011 van 11 à 12 % van de omzet uit telefonie. Bovenop deze investeringen heeft Mobistar nog 20,02 miljoen euro geïnvesteerd in 2011 voor de aankoop van een lte-licentie.
â– Het bedrag van de organische kasstroom exclusief licentiekost oversteeg de vooruitzichten voor het boekjaar (een organische kasstroom tussen 220 en 230 miljoen euro) en bedroeg 259 miljoen euro eind 2011 ten opzichte van 347,5 miljoen euro een jaar eerder, of 25,5 % minder.
â– De Raad van Bestuur van de Mobistar-groep zal de uitbetaling voorstellen van een gewoon dividend van 2,90 euro per aandeel en een buitengewoon dividend van 0,80 euro per aandeel en ter goedkeuring voorleggen op de Algemene Vergadering der aandeelhouders van 2 mei 2012
.

Afbeelding

Piper
Forum elite
Forum elite

Bericht door Piper »

Mobistar blijft terecht laag noteren, terwijl Belgacom sinds de daling (dankzij Mobistar) mooi en langzaam terug stijgt. Ik verkies zonder twijfel Belgacom i.p.v. Mobistar.

Plaats reactie